Укр.м. Дата ________________________
Тема: Написання префіксів з- (с-). Утворення слів за допомогою префіксів.
Мета: ознайомити учнів з правописом префіксів з- (с-); удосконалювати вміння правильного написання слів з префіксами роз-, без-; розвивати навички аналізу, порівняння мовних явищ; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати орфографічну пильність; прищеплювати навички етикету в громадських місцях; виховувати бажання вчитися.
Хід уроку:
І. Організація класу
ІІ. МНД
Сьогодні ми проведемо урок не в класі, як зазвичай, а у кафе. Назва кафе ПТАХ. По потім зрозумієте, чому саме така назва. У нас і столи розставлені, як в кафе. Тож сідайте там, де вам буде найкомфортніше.
Давайте пригадаємо правила поведінки в кафе.
- Розмовляти тихо
- Якщо вам потрібна допомога, то потрібно покликати офіціанта.
- Хто такий офіціант?
Нове слово у мовний снігопад ОФІЦІАНТ
ІІІ. Перевірка д/з
Зараз ми перевіримо, які слова вам смакували найбільше в затишному домашньому колі.
То як пишуться префікси роз-, без-?
Перевірка правила
Оцінювання.
ІV. АОЗ
Ви знаєте, що за пригощання в кафе потрібно платити гроші? (Так.) Ми школярі і грошей у нас немає, тому нашими грішми будуть наші знання. Якщо ми правильно все виконаємо, то зможемо розрахуватися за пригощання.
А пригощанням для нас буде сьогодні калита.
Що ж це таке?
Це пиріг, який печуть на свято Андрія. У нас в класі є Андрій, є діти, у яких по батькові Андріївна чи Андрійович. Давайте їх привітаємо оплесками.
Ну що ж починаймо заробляти гроші на наше пригощання.
1. Каліграфічна хвилинка
Розсипані букви, складіть слово.
Калита
Вчитель показує правильне написання слова. (Широка лінія.)
Перегляд зошитів, подяка за охайне письмо.
Назвіть у даному слові букви, що позначають глухі приголосні звуки. Доведіть. Назвіть букви, що позначають дзвінкі приголосні звуки. Доведіть.
2. Робота в парах (по рядах: 1-й ряд – гриб; 2-й ряд – калина; 3-й ряд – пекар.)
Дібрати спільнокореневі слова. Розібрати слово за будовою. Перевірка. Оцінювання.
А чи мають ці всі слова відношення до кафе? Доведіть свою думку.
V. Повідомлення теми уроку
Що може зробити пекар? (Він може спекти пиріг.) Звісно. А що може зробити бабуся вдома, чекаючи нас з кафе, за допомогою шпиць та ниток? (Так, зв’язати.)
Орфограма у слові.
Може ви вже здогадалися, якою буде тема уроку?
Тема нашого уроку НАПИСАННЯ ПРЕФІКСІВ З-, С-.
VІ. Вивчення теми
1. Спостереження за написанням й вимовою префіксів з-, с-.
Таблиця. Аналіз таблиці.
У яких випадках ми пишемо префікс с-? А ви вже здогадалися, чому наше кафе має назву ПТАХ?
2. Опрацювання правила.
Перевірка.
Вчитель демонструє правило наочно.
3. Робота в парах.
Картка. Вправляння в написанні префіксів з-, с-.
Перевірка. Оцінювання.
Діти, у нас ще мало «грошей» , тобто оцінок щоб купити пригощання. Тому працюймо активніше.
4. Фізкультхвилинка. Музика.
5. Робота з підручником
Вправа 195. Перевірка, оцінювання.
Творча робота в групах
Повторення правил роботи в групах. Складання речення з одним із слів.
Перевірка. Оцінювання.
VІІ. Закріплення.
1. Розподільний диктант
1-й стовпчик – префікс с-.
2-й стовпчик – префікс з-.
Скакати, змалювати, скласти, спекти, зшити, змайструвати, стоптати.
2. Гра «Ревізор»
Всі ви чули про телепередачу «Ревізор». Ось і в наше кафе завітав ревізор.
Вчитель запитує учнів, з яким префіксом пишуться слова: спекти, змастити, зробити, сформувати.
Оцінювання.
3. Гра «Сформуй»
Плакат з перфіксами з-, с-. Діти прикріплюють картки в колонки, утворюючи нові слова.
Оцінювання.
VІІІ. Підсумок
1. Рефлексія
Чи сподобалося вам сьогодні у нашому кафе? Що ви дізналися на уроці? Де ви можете застосувати нові знання?
2. Відгадування загадок й заселення в будиночки слів-відгадок.
Бабуся пообіцяла пиріг …. (спекти).
Тато пообіцяв кафе … (збудувати).
Оцінювання.
Ви працювали активно й грошей заробили багато. То ж тепер ми можемо пригощатися. Діти кусають калиту.
Дякую всім за урок.
|