Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Написання рядкової букви "с” (ес), складів із нею. Розвиток зв’язного мовлення Мета. Навчити дітей писати рядкову букву "с”, з’єднувати її з іншими буквами у словах. Закріплювати вміння проводити звуковий аналіз слів, вдосконалювати вимову, закріплювати вміння поділяти слова на склади, ставити наголос. Розвивати творчі здібності дітей. Збагачувати словниковий запас, мовлення дітей. Виховувати любов до природи, охайність у роботі. Обладнання: малюнок сови; предметні малюнки; схеми слів. Зміст уроку І. Організаційна частина. ІІ. Основна частина ІІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Виділення звука [с] з вірша. - Сьогодні до нас завітала мудра птаха. Вона принесла нам нову писану букву. А яку ви зараз дізнаєтесь. А спочатку послухайте вірші: Сіло сонце на сосну, Сонно мовило: "Засну!” Сосни сонечко гойдали. Сосни сонечко благали: - Сонце, сонечко, не треба, Стане темно нам без тебе. (Г.Чубач) - Про що говориться? Який звук найчастіше повторюється у вірші? Давайте поділимо слова на склади. Послідовно назвіть звуки у слові "сонце”. Зобразимо звукову модель. Чи однаково слова вимовляються перший звук. Отже, ми вчимо букву "ес”. Вивчення нового матеріалу. Позначення звуків [с], [с¢] буквою "с” (ес). Письмо в зошиті. Буква "с” – це лівий півовал. Починаємо писати нижче верхньої рядкової лінії, видемо вгору, заокруглюючи ліворуч біля лінії, потім вниз, теж заоккруглюючи. Біля нижньої рядкової заокруглюємо праворуч і видемо вгору до середини рядка. Верхнє заокруглення треба писати вужче, ниж нижче. Пишемо під лічбу і-раз-і. Пишемо в повітрі. Діти обводять зразки у зошиті, тоді дописують рядок. З’єднання букв відривне. А Незнайко пише так. Фізкультхвилинка. "Встаньте діти, посміхніться. Землі нашій поклоніться. І до сонця потягніться В різні боки нахиліться Веретеном покрутіться Раз присядьте, два присядьте І за парти тихо сядьте. Розвиток зв’язного мовлення. Сова прийшла із іншими птахами, назвіть їх: снігурі, сорока, синичка. "Віконце для допитливих” Синиця спочатку звалася "зинице”, бо вона виспівує звуки "зинь-зинь”. У неї багато синього пір’ячка, але є і жовте, тому її називають синичкою. Синички корисні. Вони взимку у нас є. Треба їх підгодовувати. Продовження роботи в зошиті. 1. Написання складів "са, ас, си, су”. 2. Написання "со”, слова "сова”. 3. Кросворд. 1) Біленький, м’якенький Неначе пушок. Землі-трудівниці Зробив кожушок. (Сніг). 2) В теплих краях проживає, Міцні довгі ноги має. Є ще й крила – не летить, Проте швидко він біжить. (Страус). 3) Хто це лютою зимою У дворі стояв з мітлою? І прийшла весна – враз зник Мабуть, це був… (Сніговик). 4) Величезні має очі, Усе бачить серед ночі. (Сова). Поділити слова на склади. Чистомовки для розвитку фонематичного слуху. 1) Са-са-са – вранішня роса (укусила оса). Су-су-су – заплели косу. Се-се-се – прочитали все. Си-си-си – зошит принесли. Сі-сі-сі – ідіть діти всі. Письмо в зошитах. Фізкультхвилинка. 2) Гра "Подумай”. 1. У назвах якого посуду є звук "с” (салатниця, стакан, каструля). 2. У назвах яких фруктів є "с” (абрикос, слива, персик, апельсин). 3. У назвах яких тварин є "с” (лис, собака, лось, осел). 4. У назвах овочів (салат, редиска, капуста). 5. Імена (Семен, Оксана, Онисим, Олеся, Саша, Сава, Сергій, Остап). 3) Гра "Полювання”. - Діти в класі шукають предмети, назви яких містять звук [с]. (клас, стеля, скло, стіл, крісло, стіна, стенд). VII. Фізкультхвилинка. "Пальчики боряться”, "качечки вітаються,” "курчата клюють зерно”, дихальні вправи (нюхаємо вправи, задуваємо свічку). 3) Згадаймо казку. "От на ранок набрала баба мичок і погнала бичка пасти”. IV. Підсумок уроку. - Яку букву ми вчилися писати. Чи важко її писати? Який звук вона позначає? На що вона схожа? Я підкажу вам віршем Придивіться до небес Чи не видно букви "ес”? (Уподібнення до місяця, серпа, рогалика, половинки бублика). - Знайдіть на малюнку всі букву "с”. | |
Переглядів: 1940 | Рейтинг: 3.0/2 |
Всього коментарів: 0 | |