Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Написання рядкової букви "з" (зе), складів, слів із нею. Розвиток зв'язного мовлення

Написання рядкової букви ”з” (зе), складів, слів із нею. Розвиток зв’язного мовлення.

 

Мета: вчити учнів писати рядкову букві 2З2 (зе), з’єднувати її з іншими буквами; розвивати фонематичний слух; збагачувати словниковий запас дітей. Виховувати любов до природи. Розвивати вміння писати правильно, красиво, охайно.

Обладнання: Малюнки із зображеннями звірів, кросворд, картки звуків, предметні карточки.

 

Зміст уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Пригадайте, яку букву повторювали на уроці читання?
  • Який звук позначає буква "з”.
  • Що це за звук?
  • Назвіть слова, в яких є звук [з].

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.     Бесіда.

  • Серед слів, які ви називали, було слово "звірі”. А хто такі звірі?
  • А де в місті ми можемо побачити звірів? (У зоопарку).
  • Яких звірів ви знаєте?
  • А зараз ми знову відправимося на екскурсію в зоопарк. А перепусткою в зоопарк будуть ваші знання.

Діти по черзі розповідають про тварин:

У зоопарку є звірята:

Зайчик, зебра, зубренята

Ось волохатий зубр стоїть.

Їх ви, дітки, розглядайте,

Першу букву упізнайте,

Дружно всі її назвіть.

(Буква "З”).

  • Які ще звірі, що "дружать” з літерою "з” вам відомі? (Козуля, Змія, полоз).
  • Пані, Зебро, де ви йдете?
  • Пані, Зебро, що несете?

Несу зайчика малого

Заболіла ніжка в нього.

Зима морозяна надворі

Замети білі на землі.

Зоріють в небі ясні зорі.

Поснули зайчики малі.

ІV. Робота над темою уроку.

1.     Аналіз структури рядкової букви "з”.

Учні порівнюють друковану й рукописну літери. Звертають увагу, що у рукописної літери другий елемент переходить у петлю.

2.     Пояснення написання рядкової "з”.

  • Починаємо писати нижче верхньої рядкової лінії. Ведемо вгору до лінії, заокруглюючи праворуч. Потім - вниз і ліворуч до нижньої рядкової лінії без заокруглення вгору. Не відриваючи руки, рухом праворуч і вниз описуємо нижній півовал, який, торкнувшись міжрядкової лінії, переходить у петлю. Лінія петля перетинає півовал на нижній рядковій лінії. Пишемо під лічбу "і – раз, і – два - і”.

V. Фізкультура.

Вправи для кисті рук:

"Стіна – невидимка”, "Квітка”, "Звірятко”, Метелик”.

VІ. Віконечок для допитливих:

Посл. загадку:

Зозуля відома всім як бездомниця. Вона не будує гнізда, не висиджує яєць, не знає материнської тривоги, турботи і радощів. Але потомство все ж залишає. На Україні зозулі підкидають свої яйця очеретянкам, білим плискам, сорокопудам. Зозуляче яйце можна знайти в гнізді майже будь-якого співочого плата: вівчарика, волового очка, тинівки, мухоловки і в багатьох інших гніздах пташок. Навіть дивно, в яких різноманітних гніздах і на якій різноманітній їжі виховується зозулячий рід.

Зранку, вдень і в надвечір’я

Облітаю ліс уздовж і вшир я

Занесу своє яєчко

У чуже якесь гніздечко

Легко всівшись на суку

Я роки лічу ку-ку

(Зозуля)

3.     Написання букви "з”, складів та слів з нею.

4.     Розв’язування кросворда.

1. Взимку білий кожушок

Носить звір цей, побігайчик

Має пару довгих вушок,

Куций хвостик. Хто ж це? (Зайчик)

2. Ходить – блукає і навкруги

Пухом вкриває ліси та луги (Зима)

3. Що за пташки у ліску,

Все виспівує: "Ку-ку!” (Зозуля)

4. Не літаю, не кричу

Все с-с-сичу, с-с-сичу, с-с-сичу.

По землі повзаю я

Люди звуть мене... (Змія)

VІ. Фізкультхвилинка.

1.     Звуковий аналіз. Лексична робота.

Діти розглядають малюнок, називають предмет, визначають наголос у слові (Замок)

Потім будують звукову модель і записують слово в рядку.

–Поставте наголос в рядку.

Поставте наголос на перший скла. Вимовте слово. Що змінилося?

(Змінилося значення слова).

Послухайте загадку:

Слово це – старовинна будова

З гостряками мурованих веж.

Щойно зміниш ти наголос слова –

Цим одразу будову замкнеш (замок, замок).

6.Чистомовки для розвитку фонематичного слуху.

За-за-за – дідова коза

Зі-зі-зі – сережки на березі

Зу-зу-зу – не ламай лозу

Зе-зе-зе – кінь не довезе

Із-із-із – скриплячий віз

Азь-азь-азь – молодий князь

Зи-зи-зи – чумацькі вози.

VІІ. Списування речень.

Написання слів з пропущеними літерами.

7. Гра "Піймай звук”

Зоровий диктант складів. за, си, зу, сі, зи, са,. до, зо, да.

VІІ. Підсумок уроку.

  • Яку букву вчилися писати?
  • Назвіть слова з цією буквою.
  • Зробити сніжинки.

Гра "Піймай звук”

  • Зіна в зарості пішла.

Зіна зайчика знайшла.

Заховала у корзинку.

Зверху кинула хустинку.

Зайчик хитрий був, як лис –

З-під хустинки втік у ліс.

Робота в зошитах.

1.Зоровий диктант складів.

за, си, зу, сі, зи, са,. до, зо, да.

2.     Творча робота.

3.     Книжковий черв’ячок з’їв букви, треба їх відновити.

зими, озеро, зоопарк.

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (30.01.2010)
Переглядів: 2220 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!