Дякую! Урок чудовий, нестандартний, змістовний! Повезло діткам з такою творчою вчителькою!
Наша кнопка
Ми будемо Вам вдячні, якщо ви розмістите нашу кнопку у себе на сайті. Якщо ви хочете обмінятися з нами банерами, пишіть в гостьову книгу, каталог «Друзі сайту» до Ваших послуг
Сьогодні у нас цікавий урок - подорож у країну Математики. Засобами
математичних обчислень ми здійснимо захоплюючу подорож. Дружба з такою точною і
необхідною наукою, як математика допоможе здійснити цю подорож.
Вашими друзями повинні стати уважність, кмітливість. Наш девіз: „Подумай,
розв'яжи, доведи".
Подорожуємо на електропоїзді - подорож починається.
І. СТАНЦІЯ: "ПЕРЕВІРКА"
1. Перевірка задачі № 698 2.
Приклади № 699
II. НАБЛИЖАЄМОСЬ ДО СТАНЦІЇ "СТАРТОВА"
1. Усний рахунок:
а/ Складання задач на множення, 2 обернені на ділення;
б/ приклад задач за виразами
/35 :7/ + /42:7/ 24: /8:2/
/48 +36/: 12 /350 : 7/. З
в/ Таблиця ділення;
г/ Таблиця множення;
д/ Гра "Мальчиш-Кибальчиш у розвідці";
е/ читання математичних виразів ;
є/ Лічба ланцюжком
– Діти, ви хочете знайти скарб?
От наші казкові герої теж хочуть. Давайте їм допоможемо "Вирушаємо!
Скарб знаходиться в чарівному замку, який стереже "Змій-Горинич".
Відкрити цей замок допоможе золотий ключик Буратіно. Він чарівний бо усипить
змія і відкриє шифр від дверей замку. Ключ в дуплі дуба.
І, щоб його дістати, треба обчислити чарівні кругові приклади і дізнатися
таємничий шифр.
2. Починаємо:
25 + 43 = 6 68-24 = 44 44-41=3 3x9 = 27
27 + 27 = 54 54:6 = 9 9 х 9 =81 81-61 = 20 20 + 5. = 25
ШИФР 25. І так чарівний замок відкрито і скарб наш.
Завдання перевірної і стартової станції виконано.
Екіпаж до подорожі готовий.
І так подорож починається. Записуємо число, класна робота.
3. Станція „Геометрична" -
1. Яку тему вивчали на попередніх уроках?
Вивчали площу геометричних фігур та її обчислення та порівнювали з периметром.
Як знайти площу ?
Треба довжину помножити на ширину: S = а Ь
6 см
4 см
S = 6 х 4 = 24 см.кв.
Р=6х2 + 4х2 = 12 + 8 =20 см
А сьогодні ми навчимось обчислювати площу за допомогою палетки.
Для знаходження площ невеликих фігур, які не є прямокутником чи квадратом
користується палеткою. Це прозорий папір поділений на квадрати зі стороною 1 см, або 1 мм. На малюнку палетку
накладено на листок дерева. Полічимо скільки нових квадратів лягло в середину
листка / 3 /, а неповних/9/. Заокруглюємо / 9/неповних, а 4,5 повні.
Рахуємо: 3 + 4,5 = 7,5 см.
кв.
Закріплюємо на картках знаходження площ фігур за допомогою палетки.
Круг /повних 5/ П'ятикутник /повних 6/
/неповних 16/ а повних 8 /неповних 9/а
повн.4
5 + 8 = І3 см. кв. 6 + 4 = 10
см. кв.
Робота в парах:
Для закріплення вивченого знаходимо площу фігур кожного на парті є свої фігури.
Виміряйте і запишіть площу знайдених фігур в зошитах.
Станція "Спортивна" Фізкультхвилинка .
Станція "Обчислювальна"
Обчислюємо площу і периметр прямокутника і квадрата.
І варіант П варіант
зі сторонами 5 дм, 3 дм
S = 5 х 3 = 15 дм. кв S = 4 х 4 = 16 дм. кв
Р = 5х2 + 3х2 = 10 + 6= 16 дм Р = 4 х 4 = 16 дм
2. Складаємо і обчислюємо числові вирази.
/134 + 6/ + /134x6/ = 804 /966 : 23/: 7 = 6
Діти виконують обчислення виразів в стовпчик
САМОСТІЙНА РОБОТА.
І варіант /1270 + 1856 : 4/ х 7 = 11 998
II варіант /82407 - 294 х 7 = 18546
Станція "Задач".
Яких ви знаєте свійських тварин? Які з них дають молоко ? От ми про них і
розв'яжемо задачі.
Коза. - на 2 дні - 8 кг
с. - на 1 д. - ?
Корова. ,- на тижд.-І4 кг с - на 1 д. – ?
450 кг на ? днів
1) 8:2 = 4кг
2) 14 : 7 = 2 кг
3) 4 + 2 = 6 кг
4) 450 : 6 = 75 днів
Відповідь: За 75 днів.
4. Здійснювати подорож, нам треба краще знати такі поняття, як час, шлях,
швидкість. Бо без них подорож неможлива.
Показую буквене позначення величин.
І. Що позначено цією буквою S - відстань
S = V:t
II. Що позначено буквою t - час
t = S:V
III. Що позначено буквою V - швидкість
V = S:t
РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ
І автомобіль ? км 90 км/год 3 год
II автомобіль ? км на 5 км/год > 3 год
1) 90 + 5 = 95 /км/год/
2) 90 х 3 = 270/км/ 2) 90 + 95 = 185
3) 95 х 3 = 285 км
3) 185 х 3 = 555 км
4) 270 +285 555 /км/
Наша подорож до Країни Математики підходить до кінця.
Уже навіть ми бачимо вагони Країни, залишились 2 зупинки.
VI. Увага ! Станція "Кмітливих". Завдання підвищеної складності
1. Яке число при множенні саме на себе дає 49.
7 х 7 = 49
2. Найбільше чотирицифрове додати до найбільшого п'ятицифрового.
VII. Станція "Підсумкова".
1. Що ми вивчили на уроці.
2.Оцінювання учнів.
3.Завдання додому