Урок №3-4 Тема: Працездатність учня. Активний відпочинок. Мета: дати уявлення про працездатність,про значення активного відпочинку для працездатності та гармонійного розвитку людини; розвивати культуру здорового способу життя; виховувати навички безпечної для власного здоров’я і здоров’я оточуючих поведінки. Обладнання: малюнки із зображення різних видів спорту, 2 м’ячі. ХІД УРОКУ. 1.Мотивація навчальної діяльності. 1.Робота над загадкою. - Послухайте і відгадайте таку загадку. Хто вранці ходить на чотирьох ногах, удень – на двох, а ввечері – на трьох? (Людина) - Чому саме так? Доведіть. - Пригадайте, які ви знаєте приказки, загадки чи казки про здоров’я? 2. Складання прислів’я. Розгляньте запис на дошці. Складіть з поданих частин прислів’я. Запишіть. Пра здо а ця - лінь - хво ба, ро в я,
(Праця – здоров’я, а лінь _ хвороба.) - Як ви розумієте значення цього прислів’я? - Чому праця – це здоров’я? - А чому лінь – хвороба? 2.Повідомлення теми і завдання уроку. Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про те що, здоров’я характеризується високою працездатністю і стійкістю до захворінь. Фізичне здоров’я формується за умов дотримання режиму для достатньої рухової активності, правильного харчування. 3.Первинне сприйняття і усвідомлення нового матеріалу. 1.Практичний дослід. - Коли лікар оглядає хворого він перевіряє його пульс. Яка ж залежність між пульсом і здоров’ям людини? Для того щоб, відповісти на це запитання, проведемо такий дослід. Давайте знайдемо пульс і порахуємо його. Це робиться дуже просто. Наприклад, щоб порахувати пульс на лівій руці, потрібно 4 пальці правої руки покласти на передпліччя лівої руки з боку долоні, біля основи великого пальця. - Відчуваєте поштовхи? Це і є пульс. А тепер підрахуйте, скільки поштовхів відбувається за одну хвилину. У вашому віці частота поштовхів має бути близько до 82.Кожний поштовх – це скорочення серця, від якого кров йде по судинах. Це значить, що ваше серце за одну хвилину скорочується саме стільки разів. А тепер давайте зробимо таку зарядку. Зайчик Сірий зайчик сів і жде, Спритно вушками пряде. Зимно зайчику стояти, Треба трошки пострибати, Стриб-стриб, стриб-стриб, стриб-стриб. Пострибавши – відпочить. - Порахуйте свій пульс після зарядки. Що ви помітили? - Чому він став частішим? Це пояснюється тим, що під час роботи м’язів серце скорочується активніше. Так само і частота дихання. Вона різниця в залежності від навантаження. А ось у спортсменів після фізичного навантаження пульс і частота дихання зростають повільніше і приходять до норми швидше. Це говорить про фізичну тренованість цих людей. А тепер зробимо висновок: якщо після бігу чи фізичних вправ у вас значно частішають пульс і дихання, значить, ви фізично слабкі. 2. Робота в групах. Поміркуйте, що потрібно робити щодня, щоб стати фізично сильним. (Колективне складання усної пам’ятки). 3. Робота за малюнками. (На малюнках зображенні різні види спорту). Щоб бути здоровими, активними, працездатними, необхідно виконувати фізичні вправи і займатися спортом.. - Які види спорту ви бачите на малюнках? 4. Рухлива гра «М’яч – ведучому». Діти утворюють 2-3 кола. У центрі кожного – ведучий. Він кидає м’яч по черзі своїм партнерам, а ті повертають м’яч йому. Спіймавши м’яч від останнього гравця, ведучий піднімає м’яч угору. Виграє команда, яка припустилася найменшої кількості помилок і раніше закінчила гру. Виконувати 5-6. 5. Робота з підручником (с. 14-17) 6.Робота в зошиті (с.5) 7. Слухання й обговорення оповідання В.Сухомлинського. - Послухайте оповідання. Ледача подушка. Маленькій Яринці треба рано-рано вставати, щоб до школи йти. А не хочеться, ой як не хочеться! Увечері й питає Яринка у дідуся: - Дідуся, чому вранці вставати не хочеться?.. - Це подушка в тебе ледача, - відповів дідусь. - Знаю я таємницю, - пошепки сказав дідусь. – Ото саме тоді, як вставати Не хочеться, візьми подушку, винеси на свіже повітря. Добре вибий її кулачками - вона й не буде ледачою. Наступного дня рано-пораненько, знову не хочеться вставати Яринці. Але ж треба подушку провчити, лінощі з неї вибити! Схопилася Яринка швиденько, одяглася; взяла подушку, винесла на подвір я, поклала на лавку – та кулачками її, кулачками. Повернулася до хати, поклала подушку на ліжко – та й умиватися. А дідусь у вуса посміхається. - Яким був дідусь? - Чого він навчив Яринку? - Кому з вас теж не хочеться вставати вранці? - Що ви робите, щоб своєчасно прокинутись? - Хто вам допомагає у цьому? 8.Складання режиму дня. - Відгадайте, що вам може допомогти своєчасно виконувати свої справи. Ходить і говорить та не їсть. (Годинник) - Як годинник допомагає людині? Ваш організм працює, як годинник. Тому вам необхідно виконувати всю роботу у звичному для нього порядку. - Назвіть свої основні дії протягом дня і позначте час їх виконання стрілками на годинниках у картці. - Продовжте висловлення: Режим допомагає мені: … 4.Закріплення та осмислення нового матеріалу. 1. Робота в зошиті (с.4) 2. Складання діалогів на тему «Режим дня». Одного разу Марійка запізнилася і не встигла на перший урок. Коли вона зайшла до класу на перерві, однокласники здивовано подивились на неї. А потім почали розпитувати, що з нею трапилося: - Чому ти така засмучена, Марійко? - Я проспала вранці. - Тебе що,мама не розбудила? - Ні, коли мене розбудила мама, я не змогла встати, тому що вчора дивилася телевізор до 10 годин вечора. - А чому ти така бліда? - Не встигла поснідати,так бігла, що ледь не потрапили під машину. - Чому ж ти плачеш? - Забула зошит і щоденник. Однокласник Миколка на це відповів їй: - Щоб усе встигати робити, добре вчитися і не стомлюватися, дотримуйся режиму дня. - Чи згодні ви з ним? Чому? Об’єднайтесь у пари і складіть діалог на тему «Режим дня». 5. Підсумок уроку. - Про що важливе ви дізнались на уроці? - Що таке режим дня? - Чому слід дотримуватися режиму дня? 6.Домашнє завдання. Прочитати статті підручника (с.14-17).
Джерело: http://вчитель вчителю |