Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Павло Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші»
Тема. Павло Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші» Мета.: вчити виразно читати в особах ; розвивати уміння і інтонаційно-правильного читання ; виховувати спостережливість ; збагачувати мовний запас школярів.
Обладнання. Таблиця для читання , картки з буквами , малюнки та фотографії цирку, маска клоуна. Хід уроку
Ми зібрались в класі дружно, Щоб добре читати. І багато цікавого Із книжок узнати. І сьогодні на урок до нас завітали гості . Тож давайте і їх привітаємо. Перевірка домашнього завдання Який твір ми вивчали на минулому уроці? Хто хоче прочитати напам’ять ? До якого уривку ця ілюстрація? Молодці , ви добре попрацювали вдома. - Щоб ваш язичок теж добре працював ми проведемо невеличку артикуляційну розминочку Пригадайте вивчені скоромовочки. А сьогодні вивчимо ще одну скоромовку. А зараз повправляємося в розгадуванні загадок 1. Відгадування загадки. Незвичайні тут артисти: Клоуни , еквілібристи , Акробати , танцівниці, І жонглери й чарівниці. Можуть фокус показати , На дротині пострибати, І пройтися на руках , І заграти на губах. - Діти, а де бувають такі артисти? - Без сумніву можна сказати , що одним із ваших улюблених слів є «цирк». А знаєте , що означає це слово ? У старій латинській мові це слово означало «круглий».Давайте заглянемо на циркову виставу, поспостерігаємо за виступами деяких циркових артистів. 2. Гра «запам’ятай і повтори». Артикуляційні вправи. - хто ж це першим вийшов на арену? Хоч дві руки він має , Шість м’ячів разом спіймає, Кілька яблук , тарілок, Факелів, булав, квіток, І нічого не поб’є. Відгадайте , хто то є? Жонглер – це французьке слово. Так колись називали артистів , які розважали людей жартами , витівками. «Жонглер» - означає «Жартівник». Хочете спробувати? Мабуть важко бути жонглером. Треба розвивати увагу , спритність , силу. А все це ви знайдете на уроках фізкультури. І хто захоче зможе навчитися цієї справи. Я називатиму предмети , якими жонглює цей артист . А ви повинні їх запам’ятати і назвати у тому ж порядку : 1) Кішка, ніжка, шапка, папка. 2) М’яч, меч, ключ, чобіт. 3) Рамка, лампа, майка, гайка, щітка, квітка. 3. Розчитування. А)читання за таблицею»Впіймай м’яч» - Чи впізнаєте ви наступного артиста ? Хто ж це, хто такий хоробрий , але й добрий ! Вчить ведмедів танцювати , а собак в футбола грати, Мавп катає на санях , зайченяток на вовках, Лева й тигра обіймає … Як він зветься ? хто вгадає? (дресирувальник) - Послідкуємо за грою у м’яч двох дресированих артистів. Чи знаєте ви що небудь про цих тварин ?Де ви їх бачили? Як треба поводитися у зоопарку щоб тварини почувалися комфортно ? Б)Вправа з розвитку інтонаційного читання - А наступний цирковий артист часто залишає глядачів у цілковитій розгубленості, адже може робити неймовірні чудеса. В скриньку яйця закладає – З скриньки кури вилітають. Посадив у ящик левеня - Замість лева вийняв цуценя. Дивовижний цей артист Зветься … ілюзіоніст. - Бідне левеня, яке несподівано стало собачкою, кричить (читання з дошки): Я не цуценя - Прочитайте речення з різною інтонацією: здивовано, радісно, запитально, сумно, , схвильовано, перелякано. - Придивіться уважно : чим це речення незвичайне , із справжнісіньким фокусом?(читається навпаки) - Фокусник приготував для вас іще одне завдання і воно знаходиться ось у цій чарівній скриньці. - Зараз я його дістану . Але що це ? тут нічого немає. Я зрозуміла . Треба сказати якісь чарівні слова і дмухнути. - Накриваю хусткою у дмухаю . Нічого не виходить . ДАВАЙТЕ РАЗОМ. - Завдання . Підібрати слова так щоб вони римувалися. - Що таке рима? - Що означає римуватим? ІІ. Повідомлення теми і мети уроку - У цирку є ще один кумедний артист . Він утішає , веселить глядачів, заповнює паузу у виставіц. В Італії його називають «арлекін» , в Росії- «шут», а ми звикли називати його англійським словом – «клоун». - Уявіть , що цей жартун і витівник потрапив до вас додому . Про що б ви з ним говорили? Про що б попросили б ? - Сьогодні ми прочитаємо твір Павла Глазового про те , «Яке Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші». ІІІ. Опрацювання твору П.Глазового. 1. Виразне читання твору. До нас на урок теж завітав клоун. Він допоможе мені познайомити вас із новим твором. Слова автора (вірш ) читає учитель , а слова Сергійка і Боби – сильніші учні,які готуються заздалегідь. Між ким відбувається діалог? Де Сергійко взяв клоуна? 2. Словникова робота. Музики прикладно Загадки зрозуміло Останнє не годиться Верхи несерйозний 3. Повторне читання твору учнями мовчки. - Які слова клоуна вас найбільше насмішили? 4. Вибіркове читання . Підготовка до читання в особах. - Прочитайте , як Сергійко пояснював клоуну , що таке рима. - Як Боба зрозумів слово «прикладно»? - Чому він до слова «голова» дібрав слово «шапка»? - Допоможіть Бобі – доберіть риму до слова «голова». - Прочитайте віршик , який склав Боба про собаку. - Чому він не сподобався Сергійкові? - Прочитайте інші віршики , які склав Боба. - Чи зрозумів Боба , як складати вірші? - Чому ви так думаєте? - Як треба читати слова Сергійка?(спокійним , дружнім, повчальним . впевненим тоном). - А Боба? (добрим, веселим, захопленим, радісним, інколи здивованим тоном). 5. Фізкультхвилинка. Клоун Боба потягнувся, Раз нагнувся, два нагнувся. Руки в сторони розвів - Мабуть віршик загубив. А щоб віршик відшукати, Треба нам навшпиньки стати. 6. Робота на картках. Згадати пропущені слова. Давайте пригадаємо як же Боба потрапив до хлопчика. Для цього виконаємо завдання з редагування тексту. Дістаньте картки та запишіть пропущені слова. Катюша та Аліна перевірять . Нещодавно у Сергійка Були... Гарних іграшок ще більше стало у…, бо родичі і сусіди, рідні мама й тато дали йому … багато-багато: білий…, синю…, зайця … ще й -- такого великого! -- клоуна.... Клоун кліпає…, розмовляти вміє. Що йому Сергійко скаже -- все він... 7. Рольове читання . А) Самостійна робота в парах. Учитель ділить пари на два варіанти. І варіант готує інсценівку (від початку до слів «не буде з тебе поета» ІІ варіант - від слів «реба- меба-…» до кінця В) колективна інсценізація 8. Мовно- логічне завдання - Виправте вірш клоуна Боби. Боба ноти знає всі: До-ре…мі-фа-соль-ля-сі. Боба всіх не знає нот? Він запише їх в …блокнот. ІУ. Підсумок уроку. Які асоціації у вас викликає слово урок? Які асоціації від словосполучення урок читання? Які асоціації від словосполучення сьогоднішній урок читання? Дейнека Валентина Миколаївна, учитель початкових класів, Мурафська школа Краснокутського району Харківської обл.
За матеріалами: Освіта.ua | |
Переглядів: 5554 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |