УРОК ГЕОМЕТРІЇ В 9 КЛАСІ
Підсумковий урок
Когунь Валентина Петрівна, вчитель-методист НВК №9 ім. А.М. Трояна м. Кам"янця-Подільського
ТЕМА: Площі фігур
МЕТА: Узагальнити, закріпити і поглибити знання учнів з теми «Площі фігур», розвивати логічне мислення, вміння грамотно і чітко висловлювати свої думки, виховувати інтерес до предмета, акуратність.
ТИП УРОКУ: Підсумковий урок з теми.
ОБЛАДНАННЯ: таблиці для розв’язування задач, інструменти для геометричних побудов, відеомагнітофон.
ХІД УРОКУ
І. 1. Кадри відеофільму про Єгипет і єгипетські піраміди.
2. Вступне слово вчителя про необхідність вдосконалення вмінь і навичок при вивченні теми «Площі фігур»
ІІ. 1. Клас ділиться на дві команди. Кожна команда вибирає свого капітана.
Урок проходить у вигляді змагання команд.
ІІІ.1. Кожна команда отримує задачу для знаходження площі заштрихованої фігури.
АВ=8 м,
AD= 6 м.
а) 36; б) 42;
в) 12; г) 48.
AB=9 м,
AD=4 м.
а) 50; б) 14;
в) 22; г) 36.
За виконання задачі кожна команда отримує 2 бала.
2. Розв’язуються задачі по готових малюнках, виготовлені у вигляді таблиці. За виконання кожної задачі команда отримує по 1 балу.
3. Конкурс капітанів.
Капітани розв’язують біля дошки задачі. За виконання задачі команда отримує 4 бала.
1). Довжина кола, вписаного в рівнобічну трапецію, 36 π см. Обчислити площу трапеції, якщо різниця основ трапеції 30 см.
2). Точка дотику кола, вписаного в ромб, поділяє його сторону на відрізки, відношення довжин яких дорівнює 4. Знайти площу ромба, якщо довжина кола 8 π см.
Під час підготовки капітанів вчителем проводиться опитування команд по теоретичним питанням.
Питання для команд
1. Площа трикутника.
2. Площа ромба.
3. Площа круга.
4. Відношення площ подібних фігур.
5. Теорема косинусів.
6. Властивість сторін описаного чотирикутника.
7. Площа сектора.
8. Властивість бісектриси кута трикутника.
9. Як знайти центр вписаного у фігуру кола.
10. Чи можна в прямокутник вписати коло? А описати? Де знаходиться його центр.
11. Площа паралелограма.
12. Площа трикутника.
13. Площа трапеції.
14. Площа рівностороннього трикутника.
15. Теорема синусів.
16. Властивість висоти, проведеної до гіпотенузи.
17. Площа сегмента.
18. Властивість діагоналей паралелограма.
19. Як знайти центр кола, описаного біля фігури?
20. Чи можна в ромб вписати коло? Де його центр? А описати?
За правильні відповіді на запитання команда отримує по 0,5 бала за кожне питання.
4. Гра «Щасливий кубик»
Для проведення конкурсу кожний учасник отримує список задач різного рівня по різним темам.
Учасник кидає кубик, на кожній грані якого зображено різні геометричні фігури: трикутник, трапеція, квадрат, паралелограм, коло і ?. В залежності від того, яка грань випала, команда виконує відповідну задачу.
Кожний учасник виконує задачу посильного рівня складності.
Результати підводяться після перевірки зошитів.
|