Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Тема уроку. Письмо
великої букви "П". Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень,
слів та речень. Мета
уроку. Вчити учнів писати велику букву "П";
закріплювати їх уміння з'єднувати букви в словах; списувати
речення, записувати друкованими літерами; формувати
графічні навички письма (раціональні рухи руки під час написання літер, писати
вивчені букви, дотримуватись правильного поєднання букв під час написання
слів); формувати елементи правопису (уміння позначати звуки – сприйняті на слух
та позначати їх відповідними буквами; писати під диктовку букви, слова, речення
та списувати їх з дошки). розвивати мовлення; виховувати в
дітей охайність, старанність, уміння
доводити справу до кінця, працьовитість. Обладнання. Демонстраційні
картки з друкованими й рукописними літерами. Хід уроку I.
Створення емоційного настрою уроку Пролунав дзвінок, Починається урок. Будем працювать старанно, Щоб почути у кінці, Що у нашім 1 класі, Діти просто – молодці! ІІ.
Повторення вивчених букв. Учитель по черзі показує на картках великі та малі
букви, учні називають їх, уточнюють, де друкована, а де
писана. З виставлених на дошці великих і малих друкованих і
писаних букв учні відбирають тільки великі писані. Пригадують правило вживання великої
літери. IІI. Робота
в зошиті на с. 43. 1. Бесіда за змістом малюнка. 2. Складання
речень за схемами. 1. Розгляд великої рукописної
літери "П". — Щоб правильно написати імена дітей (Поліна,
Павлик), треба знати, як пишеться велика буква "П". Подивіться
на зразок. Чи схожа ця буква на малу писану букву "п
"? А що спільного можна знайти з великою друкованою? 2. Пояснення вчителя. - Велика буква "П" складається з трьох
елементів: з двох прямих похилих паличок
із заокругленнями (перша —ліворуч, друга — праворуч) і
горизонтальної лінії з заокругленням. Усі елементи пишуться окремо. Починаємо
писати велику букву "П" від міжрядкової лінії прямою подовженою
похилою паличкою, яка біля нижньої рядкової заокруглюється вліво. Поряд з
нею — ще одну паличку, тільки із заокругленням вправо, до середини рядка. Потім
два перших елементи накриваємо третім, ніби капелюшком. Він починається
трохи нижче міжрядкової лінії, заокруглюється вліво і вгору, до міжрядкової лінії,
по якій продовжується прямою горизонтальною лінією. Пишемо під лічбу раз-і,два-і,три-і. 3. Написання букви "П". Повар Панас
одягнув ковпак – Букву П, а
чи не так? Учитель показує ще раз на дошці, як писати нову букву. Учні
"пишуть" її у повітрі, потім обводять зразок у зошиті і пишуть
самостійно у першому рядку. 4. Написання складів з великою і малою буквою Пп. Учні пригадують, коли вживається велика літера.
Підбирають імена, з яких взято склади: Па,па. Звертається увага на з'єднання букв. IV. Фізкультхвилинка.
Гра "Допоможемо мамі". V. Продовження
роботи на сторінці зошита.
1. Письмо слів Поліна і Павлик. — Послухайте
потішку і запам 'ятайте ім 'я дівчинки. Поліна
посуд перемила, Кімнату
підмела сама. Поліну мама
похвалила, Бо скрізь
порядок навела. —Вимовте
ім'я дівчинки. Назвіть звуки у слові. Якими буквами вони позначаються?
З якої букви будемо писати це слово? Знайдіть його у зошитах і прочитайте. Пригадайте
з'єднання букв. (Букви "о, л" поєднуються відривно. У
складі "лі" поєднання букв безвідривне. Пишучи букву
"і", доводимо її до верхньої рядкової, де починається буква "н
", ставимо крапку над "і", потім продовжуємо
слово). Учитель пише це слово на дошці з
коментуванням, а також двічі — без коментаря. Після цього діти пишуть слово "Поліна"
в зошитах. 2.Списування
речення з зошита. 3. Розгадування
ребуса. Написання слова "Панас".
4. Написання
слова Пилип. Чи правильно читаю слово, Чи навпаки читаю я, Але у мене знову й знову Виходить хлопчика ім’я. ПИЛИП
5.Фізкультпауза.
Виконання вправ для відпочинку очей, м 'язів шиї, рук. 6.Вибіркове
списування. На дошці рукописним
шрифтом подані слова. Павло Алла Микола Слава Поліна Пилип Клава Опанас Оксана — Прочитайте
слова. Що вони означають? У яких іменах є буква П? Як 7.Списування з рукописного
шрифту: Поліна поливала липку. 6. Списування з букваря. —
Сьогодні ми будемо списувати речення з букваря. Відкрийте підручник на
с. 52. Прочитайте речення. (Пилип і Панас.) Які слова надруковані з великої
букви? Чому? Які знаки зустрічаються в реченнях? Перепишіть речення у зошити.
Звірте написане. 7. Запис
речень під диктовку: Алла
ліпила. Ліна писала. Аліса співала. 8. -«Зберіть» та запишіть імена
дітей.
VI. Розфарбовування малюнка. Гра "В яких іменах "живе" буква
"П". Учитель
називає імена: Оксана, Павло, Павлина, Килинка, Остап, Опанас, ] Пилип, Іринка, Оленка. Учні
сплескують, коли чують в імені звук [п]. —З
якої букви пишуться імена? —Коли
ще пишеться велика буква "П"? | |
Переглядів: 6955 | Рейтинг: 2.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |