Поняття про народну казку. Казка «Вовк та козенята»
Хід уроку
І. Організація класу.
Учитель. Продзвенів дзвінок. Починається урок. З чого ж нам його почати? Діти. Скоромовку розказати! Вчитель. Поправляєм язички, Щоб не плутались значки. І про мишок діалог, Щоб цікавим був урок. Учитель. Добре. Перший ряд вже починає - Скоромовку промовляє: Діти. Мама вчить мене читати, Вчить мене читати тато. Вчить дідусь і вчить бабуся, Скоро-скоро я навчуся! Вчитель. Другий ряд теж не дрімає І швиденько промовляє.
Діти. Начитався букварика Та й малюю косарика. Коси сіно косарику, На своєму гектарику. Вчитель. А тепер сидіть всі тихо, Щоб почуть розмову мишок. Діти. Мишка мишку запитала: Що сьогодні поробляла? Відказала мишка мишці: Букву А шукала в книжці. Буду азбуку вивчати, Щоб самій книжки читати. Вчитель розказує про значення читання для кожного школяра і для кожної людини, бо «Хто багато читає, той багато знає». II. Мотивація навчальної діяльності - Сьогодні до нас завітала чудова гостя. А ім’я її ви дізнаєтеся, коли складете слово з перших букв назв тварин, (показую малюнки: корови, акули, зайця, кота, акули - «Казка») Казок чимало є на світі - і веселих, і сумних. А чи зможемо прожити ми без них? З перших днів дитинства нас супроводжують казкові герої. Казки нам читали бабусі та мами , із задоволенням ви слухали їх у програмі «На добраніч, діти!» - Пригадайте, які казки вам полюбилися змалку. А хто пам’ятає першу казочку, що ви почули? - Про кого чи про що в них йдеться? Які вони мали назви? Хто ж складає казки? III. Оголошення теми уроку. - Отже , сьогодні ми розпочинаємо вивчати новий розділ «Українські народні казки». - Розглянемо ілюстрацію в підручнику. До якої казки вона? Як назвати одним словом всіх дійових осіб казки?(Тварини) - В цьому розділі ми ознайомимося з казками про тварин .Вони найдавніші. В казках тварини говорять товаришують, сваряться, тобто розмовляють і діють, як люди. І почнемо ми з казки про … - А про кого ця казка ,ви дізнаєтеся ,коли відгадаєте загадки. З рогами, а не бик, доять ,а не корова, кору здирає, а кошиків не плете.(Коза) По полю та лісу гасає овечок хапає , усіх лякає.(Вовк) Так, це казка «Вовк та козенята» IV. Робота над казкою Читання казки вчителем. Перевірка первинного сприймання казки. - Кого з дійових осіб ви запам’ятали? - Скільки було козенят? - Що коза наказувала діткам? - Чи слухали вони свою матінку? - Чому козенята не відчинили дверей вовкові? - За що похвалила коза діток? Словникова робота Відчиняти матінка козеняточка похвалила повернеться голосок відімкнеться постукав підслухав прийшла - Прочитайте слова ланцюжком. Читання казки в голос ланцюжком по кілька речень.
Хвилинка відпочинку. Дружно в ліс ми всі пішли, Скільки тут грибів знайшли В кошики ми їх зібрали, Доки повними не стали. Ще й побігали там трішки, Натомили свої ніжки. Поверталися бадьорі, А про це вже знали в школі. Вибіркове читання казки. - Де жила коза й козенята? - Куди щодня ходила коза? - Що наказувала діткам? - Чого вона боялась? - Прочитайте мовчки пісеньку кози і вовка. - Прочитайте зачин і кінцівку казки. - Прочитайте речення, яким можна підписати малюнок до казки. Вправа для правильного інтонування речень, уміння володіти силою і тембром голосу. - Які слова в тексті підказують, як слід читати пісеньку кози і вовка? Прочитайте їх правильно, (діти читають, одягши маски кози і вовка) Творча робота в парах Словесне малювання. - Які б ще малюнки намалювали до казки? Гра «Який склад загубився». Поверну…ся коза до…му і похва…ла ді… зате , що… Вов…ві две… не від…нили V. Підсумок уроку. - Як називаються твори, над якими ми сьогодні працювали? - Хто їх написав? - Поясніть прислів’я: «Казки маленькі, а розуму в них багато.» - А чого навчила вас казка?
Джерело: http://ped-inform.org.ua/?p=856
|