Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" | [ Додати статтю ] |
Завідуюча бібліотекою Уманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Уманської міської ради Черкаської області, голова методичного об’єднання бібліотекарів міста Григоренко Ліна Володимирівна
ПОРТФОЛІО БІБЛІОТЕКАРЯ
Методичні рекомендації щодо створення портфоліо бібліотекаря закладу освіти
Зміст
ВСТУП
КОНЦЕПЦІЯ БІБЛІОТЕЧНОГО ПОРТФОЛІО
Функції портфоліо:
Практичне значення портфоліо:
Моделі портфоліо:
Портфель досягнень (для себе і для інших) Мета створення: оцінити прогрес в дослідницькій, професійній і творчій діяльності; Портфель-самооцінка (для себе) Мета створення: показати прогрес чи регрес в якихось видах чи окремих аспектах професійної діяльності Портфель-звіт (для інших) Мета створення: показати успішність і доказати прогрес дослідницької, професійної і творчої діяльності
ТИПИ ПОРТФОЛІО
Портфоліо документів
Портфоліо робіт
Портфоліо відгуків - це характеристики ставлення бібліотекаря до різних видів діяльності. В ньому дається письмовий аналіз ставлення бібліотекаря до своєї діяльності і її результатів ( рецензії, відгуки, резюме і т. д.) Включає відгуки колег про проведені заходи, методистів, адміністрації школи, вчителів-предметників. (попередньо складається список представлених робіт)
ВИДИ ПОРТФОЛІО Особистий Можна назвати професійним портретом шкільного бібліотекаря. Портрет розповідає про особистість бібліотекаря. Його пропонується виконувати у формі резюме. Акцент необхідно зробити на досвіді роботи бібліотекаря: самоосвіті, використання в своїй практиці сучасних інформаційних технологій, проектній діяльності. Можна включити в особистий портфоліо свої роздуми у формі ессе. Наприклад: «Місія бібліотеки у сучасній школі». А також результати професійного тестування.
Тематичний портфоліо має зміст робити, якщо ви постійно і цілеспрямовано займаєтесь певною темою. Тематичний портфоліо може включати:
МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ПОРТФОЛІО
Для чого я хочу створити портфоліо?
Що я хочу включити в портфоліо?
Як буде організований портфоліо?
Де буде зберігатися портфоліо і хто до нього буде мати доступ?
ОФОРМЛЕННЯ ПОРТФОЛІО Стандартів не існує. Головне - логічна послідовність. Декілька рекомендацій:
ОДИН З ВАРІАНТІВ ОФОРМЛЕННЯ ПОРТФОЛІО
Розділ 1. Загальні відомості про бібліотекаря. · Прізвище, ім’я, по батькові. Рік народження. · Освіта (найменування навчального закладу, дата закінчення навчання, отримана спеціальність і кваліфікація за дипломом). · Загальний трудовий і бібліотечний стаж, стаж роботи в даній бібліотеці. · Підвищення кваліфікації й додаткова освіта (назва установи, на базі якої здійснювалася перепідготовка, строки, форми й тематика навчання). · Список публікацій у ЗМІ й професійних виданнях. · Участь у діяльності суспільних і професійних організацій. · Копії документів, що підтверджують рівень кваліфікації й суспільне визнання (дипломи, сертифікати, посвідчення, грамоти, листи-подяки).
Розділ 2. Результати професійної діяльності. · Матеріали про результати діяльності шкільної бібліотеки за певний період (поточний навчальний рік, порівняльний аналіз за 2 або 3 роки). · Результати атестації бібліотекаря, методичних перевірок бібліотеки.
Розділ 3. Виховна, пропагандистська діяльність. · Кращі сценарії масових заходів. · Програми днів інформації, тематичних і предметних тижнів. · Фотографії, відеокасети із записом проведених заходів. · Комп’ютерні презентації заходів (часткова роздруківка слайдів, дискети й компакт-диски). · Програми гуртків, читацьких клубів, рад бібліотеки.
Розділ 4. Методична діяльність. · Робота в методичному об’єднанні шкільних бібліотекарів. · Співробітництво з бібліотеками району. · Участь у професійних конкурсах. · Організація й проведення на базі своєї бібліотеки семінарів, круглих столів, майстер-класів, відкритих показових заходів і т. д. · Участь і самостійне проведення наукових досліджень. · Зразки створення бібліографічних, навчально-методичних посібників для користувачів бібліотеки. · Підготовка творчого звіту, реферату, статті, методичного посібника, узагальнення досвіду роботи.
Розділ 5. Експертна оцінка діяльності. · Характеристики й атестаційні листи. · Відгуки методистів і колег про реалізовані проекти, відкриті заходи. · Виписки із протоколів педагогічних, бібліотечних рад і методичних нарад з питань роботи бібліотеки. · Рецензії на статті, методичні матеріали, бібліографічні покажчики, підготовлені бібліотекарем. · Резюме, підготовлене самим бібліотекарем, з аналізом і оцінкою власних професійних досягнень.
ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА
Додатки Схема портфоліо ПОРТФОЛІО ПОРТФОЛІО документів ПОРТФОЛІО робіт ПОРТФОЛІО відгуків Дипломи, грамоти Програма розвитку Довідки, посвідчення Семінари, конференції Конкурсні роботи Публікації Сценарії | |
Переглядів: 3638 | Рейтинг: 1.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |