Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Урок Тема: Повітря навколо нас. Властивості повітря Мета: розширити й поглибити уявлення дітей про значення і місцезнаходження повітря на землі, про властивості повітря, про значення в природі властивостей повітря, використовувати елементи музикотерапевтичної педагогіки „Пісне знайка” „формувати вміння виконувати досліди, спостерігати за ходом і результатами досліду, вміння робити висновки, міркувати за аналогією, виховувати пізнавальний інтерес до вивчення природи, здатність спілкуватися в процесі самостійної діяльності. Обладнання: дитячі надувні іграшки, повітряна кулька, склянка з водою, грудка сухої глини, землі, цукру, солі, свічка, шприц, дрібні клаптики паперу, ілюстрації, ПК Хід уроку І Організаційний момент Дзвінок пролунав веселий, Дружно всіх він кличе в клас. Стали , дітки . всі рівненько, Посміхнулися гарненько. Настрій на урок взяли Працювати почали Цікаві дії на уроці Пропоную я для вас. ІІ Актуалізація опорних знань І. Хвилинка спостережень. Наш черговий синоптик дасть нам уявлення про сьогоднішній день - Яке сьогодні небо? - Чи були зранку опади? - Чи є сьогодні вітер? - Що можна сказати про сьогоднішню погоду? - Порівняємо її з погодою попередніх днів тижня. Що ви помітили? 2. Повторення вивченого на минулому уроці Загадки Всі його люблять, всі його чекають, А хто подивиться — кожен скривиться. (сонце) Він і гріє, і пече, І, як зайчик грається. Схочеш взять його – втече І мерщій сховається. (сонячний промінчик) Сонце – це світло, Сонце – тепло, Сонце – усього життя джерело („ Пісне Знайка”) Сонце посилає нам на землю сонячні промінчики. Ми спробуємо зобразити наше сонечко з гарними промінчиками, які є відповідями на такі запитання: Можна провести у вигляді індивідуального чи фронтального опитування - Індивідуальне опитування (використовуємо комп'ютерні тести або запитання у вигляді роздаткового матеріалу): ТЕСТУВАННЯ 1. Сонце дає Землі: а)тепло; б)світло; в)світло і тепло. 2. Для чого сонячна енергія потрібна живим організмам? а)для росту; б)руху; в)розвитку; г)для росту, розвитку, руху. 3. Чи правильне твердження: „Сонячні промені однаково нагрівають поверхню Землі?”: а)так б)ні 4. За допомогою світла в листках рослин утворюється? а)вода; б)поживні речовини; в)сіль 5.Сонце гріє найдужче: а) вранці; б)ввечері; в)опівдні 6. Що стає з тілами неживої природи, коли вони вбирають сонячне тепло? а) охолоджуються? б) нагріваються - Фронтальне опитування - Що дає сонце Землі? - Як падають на землю промінчики? - Які сонячні промені найбільше нагрівають земну поверхню? - Як можна виміряти висоту сонця на небосхилі? - Як називається прибор для вимірювання висоти сонця на небосхилі? - Коли найменша довжина тіні від гномона протягом доби? Протягом року? - Коли буває найдовша тінь протягом доби? Протягом року? - Для чого потрібна енергія рослинам, тваринам, людям? -Молодці, ми повторили відомості про сонячні промені, значення світла і тепла в природі. Енергія Сонця жене вітер, води, Дарує нам щедрі багатства природи („ Пісне Знайка”) ІІІ Мотивація навчальної діяльності Оголошення теми і мети уроку Дізнатися, про що буде іти мова на нашому уроці ми зможемо, розшифрувавши слово Вправа „Де шифрувальники” 20, 19,8,12,23,21,33 – повітря Загадка Куди ступиш — всюди маєш, Хоч не бачиш, а вживаєш (повітря) Математична граматика Пора – ра + вітер – ер + ря = повітря Методика „Мозкова атака” - Згадайте все, що відомо з цієї теми (записати, прикріпити до сонечка всі думки) - Сьогодні на уроці ми дізнаємося, що таке повітря, його властивості. Анаграма ОПІВЯР ПОВІТРЯ ІY Вивчення нового матеріалу 1. Розповідь з елементами практичної роботи про властивості повітря. Ми вже з вами знаємо ,що на земній поверхні є 4 океани –це Тихий, Атлантичний, Індійський та Північно – Льодовитий. Але існує ще і 5 океан- назва якого – Атмосфера. Довідкове бюро – робота з словником Пові́тря(рос. воздух, англ. air, нім. Luft f) – природна суміш газів, з яких складається атмосфера Землі. Атмосфера - це газова оболонка Землі /від грецького "атмос” -пара/. Вона простягається від поверхні Землі до 20000 км і поступово переходить в міжпланетний простір. Усі планети сонячної системи мають газові оболонки, які звуть атмосферами. Кожну планету, ніби ковдра, огортає своя атмосфера, а сила тяжіння утримує її ,як магніт, не даючи газам відлетіти в космос. Нашій планеті пощастило двічі, адже вона тримається на оптимальній відстані від Сонця і єдина з усіх планет системи має атмосферу, придатну до життя. Звучить музичний супровід „ПіснеЗзнайка” Слухайте, слухайте, це вже давно не секрет: Газові ковдри вкривають всі вісім планет. Ковдри оці захисні атмосферами звати, Є і в Землі атмосфера своя шарувата, Тисячі в ній кілометрів – ото товщина! І обертається разом з Землею вона. Ще атмосферу повітряним звуть океаном, Матінку Землю вона захищає старанно. Над Землею знаходиться безмежний повітряний океан. Кожний день, кожну годину, хвилину самі цього не помічаючи, ми „купаємося” в ньому. І перехожі на вулицях, і тварини, рослини, і навіть будинки та машини „купаються” в ньому. Повітря є повсюди: на вулиці, у кімнаті, в землі, у воді. Будь яке місце на Землі заповнене повітрям. Зараз ми знаходимося в шкільному приміщенні – класі.: сидимо, відповідаємо, слухаємо. - А де ж тут повітря? - запитаєте ви. - Повітря навколо нас, товстим шаром оточує Землю, але ми його не бачимо. Як ви гадаєте, чому? 2. Знайомство з властивостями повітря. Практична робота - Знайомитися з властивостями повітря ми будемо, працюючи в групах Групова робота - Як же дізнатися, що повітря дійсно існує? Що повітря не пусте місце? Проведемо такі досліди. Дослід 1 Візьміть у руки зошит і помахайте ним перед обличчям. Що ви відчули? - Ми відчули дотик , що ніби щось холодне доторкнулося до нас. Але зошит до обличчя ми не прикладали. Отже, між зошитом і обличчям існує якесь тіло. Це і є повітря. Рух повітря – вітер Візьміть клаптики паперу. А тепер змахніть зошитом над долоньками. Що сталося? (клаптики злетіли з долоньки) -Чому? Та тому що ми зошитом сколихнули повітря. А повітря , в свою чергу, папірці, і вони злетіли. Повітря рухається навіть тоді, коли ми його не помічаємо. У повсякденному житті нам не доводиться думать про небо, повітря. Ми просто забуваємо про них. І лише під час бігу чи їзди, а також вітру чи бурі ми відчуваємо опір нашому рухові. Це ще більше підтверджує існування повітря. Висновок : повітря прозоре, рухається Дослід 2 Якщо ми візьмемо медичний шприц без голки, закриємо отвір рукою і спробуємо натиснути на поршень. Він не зможе рухатися, йому буде заважати повітря, яке вміщене у нього. Дослід3 Візьмемо грудочку землі(глини, солі, цукру) і зануримо її у склянку з водою. - Що ви побачили? (звідти виходять бульбашки) - Так, ті бульбашки і є повітря. Його витиснула вода з тих речовин, які ми клали у склянку, і тепер воно бульбашками виходить. Дослід 4 Повітря може займати місце, його можна стиснути. Надуємо повітряні кульки або візьмемо резинові іграшки. Покладемо у воду. - Що ви бачите? (вони плавають) Висновок: речі, наповнені повітрям не тонуть. Пригадайте свій відпочинок влітку, коли ви одягаєте круги, лягаєте на надувні матраци і плаваєте, не боячись, що можете потонути. У мене в руках повітряна кулька. Я розв'яжу ниточку. Що ви почули? Так, шипіння. Отже, у ній містилося повітря. Воно всередині усіх порожнистих предметів на Землі, також і в органах людського тіла. Висновок : повітря заповнює всі порожнини 3. Хвилинка ерудита - Чи багато важить повітря? Щоб усе з”ясувати виконайте такий дослід. Зважте спочатку 2 порожні кульки – їх вага однакова. А коли одну з них надути, то вона враз переважить іншу – порожню кульку. Бо вона важча! Учені підрахували, що вага всієї атмосфери, яка тисне на Землю, складає 5,3 млрд тонн. Це майже вага мільярда великих слонів. А на кожний 1 см кв.нашого тіла ( 1 см кв. – це як поверхня копійки) тиск повітря складає 1 кг 33 г Розв”яжіть задачу.У невеликій кімнаті об”ємом 20 м куб. Повітря важить близько 30 кг. Скільки буде важити повітря нашого шкільного класу, якщо його об”єм 60 м куб? Повітря тисне на предмети з певною силою. Цей тиск називається атмосферним тиском. Людина пристосувалася до тиску на дні повітряного океану і відчуває зниження або підвищення атмосферного тиску. На висоті більш як 4 км вона відчуває "гірську хворобу": їй важко дихати, інколи лопаються кровоносні судини, починається кровотеча, запаморочення, втрата свідомості. ДИНАМІЧНА ПАУЗА Продовження уроку тут:
| |
Переглядів: 9166 | Рейтинг: 3.5/8 |
Всього коментарів: 0 | |