Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Продовження 4. Продовження практичної роботи Дослід 5 Спробуємо втопити порожню пляшечку у склянці води. З отвору пляшечки побіжать бульбашки. Що це за Невидимка там сидить? Це - повітря. Порожня пляшечка не тоне у воді. Значить, повітря легше за воду. Дослід 6 - Як ви гадаєте, повітря має запах? Ні, але у повітрі легко й швидко поширюється запах духів і аромат квітів. (побризкати освіжувачем повітря) Цілюща ранкова свіжість травня сповнена ароматом квітучої весни. В розпалі літа повітря ніби настояне на травах. Восени, коли небо вкрите свинцевими хмарами, віє свіжістю і прохолодою. А як легко дихається після грози! Ні з чим не зрівняється запах першого снігу, коли свіжий вітерець грайливо змітає перші сніжинки і холодить обличчя. В сонячні березневі дні нас бадьорить особлива свіжість талого снігу. Висновок : повітря немає запаху Отже, повітря має такі властивості: воно прозоре, без кольору, без запаху. легше від води, заповнює всі порожнини, знаходиться у ґрунті, воді. Скадання ЛОТ – ПК ПОВІТРЯ Без запаху без кольору легше води заповнює всі порожнини Знаходиться у ґрунті, воді Фізкультхвилинка Повітря нам потрібне всім: І дорослим, і малим. Мені, тобі, звірятку, пташці, Листочку, квіточці, комашці. Чи під воду ми пірнаємо – все ж повітря споживаємо. Комашка по землі повзе – І та повітрям дихає. Вітер крила обертає молодого вітряка І вітрила надуває величезного човна, А щоб повітря чистим було, Потрібно, щоб дерев багато росло. Y Робота з підручником с. Бесіда за малюнками підручника. Інтерактивна вправа ”Система позначок „Поміч” Опрацювання статті "Повітря навколо нас" „Y” –Я це знаю „-.” Я не знаю цього Міркування (після читання) Продовження практичної роботи Дослід7 - Наллємо повну пробірку забарвленої води і закриємо її корком із скляною трубкою. Вода зайде в трубку. На трубці на рівні води є наклеєна смужка паперу. Опустимо пробірку в гарячу воду, що ви помітили? Чому рівень води в пробірці змінився? - А тепер опустимо ту ж пробірку в холодну воду. Як змінився рівень води в пробірці? - Як ви гадаєте, чому рівень води при нагріванні підвищується, а при охолодженні знижується? (Вода має властивість розширюватися при нагріванні, стискуватися при охолодженні. Такі властивості, крім води, мають й інші рідини: олія, гас, спирт, рідкий метал ртуть). Дискусія „Чому в закритій склянці вода залишилася гарячою” Повітря має ще одну цікаву властивість, дуже важливу для людей, тварин, рослин. Дізнатися про неї допоможе дослід. Візьмемо 2 склянки з гарячою водою. Виміряємо температуру в обох склянках. Одну склянку накриємо більшою. А іншу залишимо відкритою. Через деякий час виміряємо температуру води в обох склянках. ( У накритій склянці вода залишилася гарячою тому, що між склянками було повітря. А повітря погано проводить тепло. Цю властивість повітря можна часто спостерігати в природі. На зиму у звірів відростає густа шерсть, а в птахів з'являється пух. Між густими шерстинками і пушинками є багато повітря. Воно зберігає тепло тіла тварин. Узимку деякі трав'янисті рослини — озима пшениця, жито, суниці, копитняк не відмирають і залишаються зеленими. Але не гинуть вони тільки тоді, коли вкриті товстим пухким шаром снігу. Чому? Якщо сніг пухкий, то між сніжинками багато повітря, яке погано проводить тепло. Тепло зберігається біля рослин і зігріває їх під час морозу.) YІІ Закріплення матеріалу 1. Вправа „Математична загадка” ПОРА – РА + ВІТЕР –ЕР + РЯ = ПОВІТРЯ 2. Вправа "Поміркуй” - Чому птахи настовбурчують пір'я під час морозів? - Коли краще зберігається тепло в кімнаті: якщо вікно засклене товстим склом чи коли воно з подвійними рамами? - Чому в морозну погоду люди надівають речі зі штучного або натурального хутра? - До яких тіл належить повітря? - Де знаходиться повітря? - Як можна довести, що повітря має певне місце? 3. Робота в зошиті 4 Вивчення пісні „ Повітря” „Пісне знайка” Різні істоти живуть у повітрі легкім, В ньому літають комахи, співають пташки, Ще й насінинки рослин у повітрі кружляють, Легко мандрують і види рослин зберігають. YІІІ Підсумок уроку Саморефлексія Повітря, діти, - цінність надзвичайна. Для нас – це існування джерело. У ньому вічна сила життєдайна, Живих істот без нього б не було. - Домашнє завдання - Опрацювати статті підручника „Повітря. Властивості повітря” , повторити слова пісні „Повітря” з „ПіснеЗнайки” 3'ясуйте ! Як люди використовують у побуті властивість повітря погано проводити тепло? Смірнова Ірина Анатолііївна, вчителька початкових класів, Уманська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 Черкаської обл. | |
Переглядів: 13817 | Рейтинг: 4.6/5 |
Всього коментарів: 0 | |