Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Правила життя в суспільстві Урок курсу «Я і Україна. Громадянська освіта» 4 клас Мета: уточнити та розширити уявлення учнiв про правопорушення, можливi наслiдки i вiдповiдальнiсть за них; виховувати негативне ставлення до хулiганства, легковажного ставлення до своїх вчинкiв, крадiжок, обману; формувати умiння передбачати наслідки своїх вчинкiв, прагнення до справедливостi; спонукати до вiдповiдальностi за свої вчинки. Словник: Вiдповiдальнiсть — покладене на когось або взяте кимось зобов’язання звiтувати за свої дiї i брати на себе вiдповiдальнiсть за можливi наслiдки. Вiдповiдальний — той, хто заслуговує на довiру, надiйний, вмiє себе контролювати i готовий вiдповiдати за свої вчинки. Правопорушення — це порушення прав iнших людей i поведiнка, наслiдки якої шкодять iншим. Правова поведiнка — усвiдомлена законослухняна дiяльнiсть людини в усiх сферах життя. Звичка дотримуватися закону, спiввiдносити свої дiї у будь-якiй ситуації iз законом. Навички правової поведiнки формуються через правову практику. Злочин — суспiльно небезпечне дiяння. Право — це сукупнiсть правил поведiнки, якi мiстяться в законах. Основнi iдеї: 1. Наша вiдповiдальнiсть у майбутньому залежить вiд рiшень, якi ми приймаємо сьогоднi. 2. Ми є творцями своєї долi, або ми пливемо за течiєю. 3. Вiдповiдальне ставлення до життя розпочинається з рiшення стати вiдповiдальним. 4. Бути відповідальним означає нести вiдповiдальнiсть за свою поведiнку все життя. 5. Ми несемо вiдповiдальність за свою поведiнку та власне життя физичнiй, розумовiй, емоцiйнiй, соцiальнiй та духовнiй сфері життєдiяльностi. Хід уроку І. Вступна бесіда. Оголошення теми уроку. — Сьогодні до нас на урок прийшов професор Знайко. Вiн приніс багато нових цікавих завдань та запрошує до подорожi у країну ОВАРП. ІІ. Основна частина уроку — Ми будемо рухатись певними маршрутами. Отже, Маршрут №1. — Послухайте, якi люди живуть у цій країні. (Додаток 1) — А що таке добро? (Добро — це життя заради iнших.) — Що дарують такі люди? (Чуйнiсть, уважнiсть, щедрiсть, любов, вiрність, самопожертву заради інших, терпимiсть, стриманiсть, чеснiсть, справедливiсть, уважнiсть, спiвпереживання, нiжнiсть, правдивiсть, дружбу, допомогу меншим за себе, поважне ставлення до старших та батькiв. Щирiсть, толерантнiсть, безкорисливiсть, вiдповiдальнiсть) — Назвiть антонiм до слова добро. — А що таке зло? (Зло — це бажання отримати вiд життя все, не зважаючи нi на кого та нi на що.) — Якi дiї людей належать до зла? (Грубість, розбiйництво, вбивство, зло дiйство, насильство, неуважнiсть, замкненiсть, жорстокiсть, ненависть, жадоба до наживи, байдужiсть) — Як iншими словами можна назвати окремі дії людини? (Злочин) — Що таке злочин? — Кожен учинок, думка є вибором людини, i вона несе за це вiдповiдальнiсть. Маршрут №2 — За що ж вiдповiдає людина? — Професор Знайко пригадав iсторiю, яка трапилася у цій країні дуже давно. (Додаток 2) — Довiривши хлопчикові охороняти вогнище, плем’я довiрило йому себе, своє життя. А вiн пририк усiх на смерть. За це, згiдно з тодiшніми законами, вiн заслуговував на смерть. Вже на цьому прикладi можна впевнитися хоча б у тому, що вiдповiдальнiсть за iнших — це умiння вiдповiдати за самого себе. Маршрут № З — У країнi ОВАРП всi мешканцi добре знають «П’ять принципiв вiдповiдальностi»: 1. Я несу вiдповiдальнiсть за свої дiї: за правильнi вчинки я отримую винагороду, а за неправильнi — покарання. Я повинен визнавати свої помилки i не перекладати власну провину на iнших людей. 2. Я несу вiдповідальнiсть за навчання: нiхто не повинен робити за мене те, що я здатний зробити сам. 3. Я несу вiдповідальнiсть за шанобливе та чуйне ставлення до iнших людей. 4. Я несу вiдповідальнiсть за порядок у своєму мiстi, країнi та усьому свiтi. 5. Я несу вiдповiдальнiсть за дбайливе ставлення до довкiлля та збереження його для майбутнiх поколiнь. — Якi з цих вiдповiдальностей ви несете зараз? | |
Переглядів: 9023 | Рейтинг: 3.8/24 |
Всього коментарів: 0 | |