Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Закінчення Додаток 4 Прислів'я • Чого не доглянеш, — за те й вiдповiси. • Вiдповiдай за те, що сам звершив. • Закон — не паркан, через нього не перелiзеш. • Винуватому все здається, що про нього говорять. • На злодiєвi шапка горить. • За праве дiло стiй сміло. • За чужим погонишся, своє загубиш. • Не той правий, хто сильнiший, а той,— хто чеснiший. • Без дозволу взяв, нiкому не сказав — це означає, що вкрав. • Не плюй у криницю, бо доведеться води напитися. • Хто не соромиться свого злочину, винний подвiйно. • Якого ставлення бажаєш до себе — так стався до iнших. • Який грiх, така і розправа. Додаток 5 Півники За віщо посварилися — не знаю я того, а тiльки стрiлись пiвники: —Ти чого? Круг шиї пiр’я дибиться, стирчить сюди-туди. Дзьобами в землю ткнулися: — Ось пiдiйди! А гребнi у пiвникiв розжеврiлись, мов жар, стоять i не ворушаться: — Ану вдар! Обоє враз пiдскочили, аж курява знялась. І знов стоять надибленi: — Зась! Тут з вулицi почулося — кричала тiтка: — Киш! Розбiглися два пiвники: — Гляди ж! Розбiглися два пiвники курчаткам всiм на смiх... Як схожi й ми буваємо на пiвникiв таких! (В. Бичко) Вправа «Пiвники» Мета: вiдстежити змiни (фiзичнi, на рiвнi емоцiй) в ситуацiї конфлiкту; налаштувати учасникiв на обговорення методiв самоконтролю. Методика проведення: учасники об’єднуються в пари. Вони стають один навпроти одного, заклавши руки за спину, i намагаються штовхнути один одного. Питання для обговорення: 1. Як змiнювалися вашi емоцiї пiд час виконання вправи? 2. Що вiдбувалося з вашим тiлом? 3. Як можна уникнути бiйки? Правила «Як уникнути бiйки»? 1. Зупиниться i подумайте, чому ви хочете битися? 2. Визначте, яких наслiдкiв ви чекаєте вiд бiйки? 3. Подумайте про iншi шляхи розв’язання ситуацiї. 4. Виберiть кращий шлях розв’язання ситуацiї. Додаток 6 Жахлива історія Один хлопець учинив крадiжку, через якийсь час справа випливла на поверхню. Хлопець страшенно боявся реакцiї свого батька — чоловiка гiдного i шанованого у мiстi. Атмосфера в хатi булла страшенно напруженою. Пiсля вечерi залишилися тiльки батько та син. Хлопець з острахом чекав, що буде далi, але батько за вечiр не вимовив нi слова. Несподiвано батько встав i підiйшов до камiна. Вiн узяв до рук залiзну кочергу. Кочерга мала загостренi зубцi i була розпечена до червоного. Батько мовчки наблизився до столу. Переляканий хлопець не зводив iз батька широко вiдкритих очей. Батько став бiля сина, поклав свою руку на стiл, а потiм проколов її розпеченим залiзом. При цьому вiн не вимовив нi слова. (Бруно Ферреро) Додаток 7 Все навпаки Якщо ви собi не твердо Вибрали в життi дорогу, І не знаєте, а з чого ж Вам хотiлося б почати, Бийте лампочки в будинках, Буде вам за це подяка. Допоможете народу Енергетику змiцнити. (Г. Остер) Додаток 8 Вправа «Ваша вiдповiдальність» Мета: навчити дiтей розрiзняти проступки залежно вiд ступеня тяжкостi; пояснити, яку вiдповiдальнiсть вони нестимуть за свої дiї. Хід вправи Клас необхiдно розподiлити на групи. Членам груп потрiбно визначити, яку вiдповiдальнiсть нестимугь порушники. 1. Дiти 14 рокiв грали у футбол. М’яч вiдлетiв i влучив у вiтрину магазину. Скло розбилося. Чи несуть дiти яку-небудь вiдповiдальнiсть? (Адмiнiстративну, ст. 173 Кодексу України про адмiнiстративне порушення («дрiбне хулiганство»). Вони повиннi вiдшкодувати збитки за розбите скло. У випадку, коли в них немає свого заробiтку, збитки вiдшкодовують батьки.) 2. Миколка 12 рокiв стрiляв iз рогатки бiля дитячого майданчика i ненавмисно влучив в око своєму ровесниковi Васильковi. Василько довго перебував в лiкарнi i в результатi перестав бачити на одне око. Чи несе Миколка вiдповiдальнiсть? Якщо нi, то хто? (Вiдповiдальнiсть вiн не несе, оскiльки ще не досяг вiку, з якого починається кримiнальна вiдповiдальність. Витрати на лiкування та оплату iнвалiдностi Василька нестимуть спочатку Миколині батьки, а згодом, пiсля досягнення 18-рiчного вiку, i сам Микола все життя виплачуватиме Василевi певнi кошти.) 3. Шiстнадцятирiчна дiвчина мрiяла про нове i модне взуття. На речовому ринку, дочекавшись, коли увагу продавця вiдвернули, вона вкрала туфлi. Чи несе вона вiдповiдальнiсть? Якщо так, то яку? (Кримiнальну, за ст. 185 Кримiнального кодексу України 9 «Крадiжка») 4. Троє хлопцiв на шкiльнiй дискотецi розпили пляшку горiлки. На зауваження вчителiв вони почали нецензурно лаятись. Чи несуть дiти вiдповiдальнiсть за свої дiї? (Так, адмiнiстративну, за ст. 178 кодексу України про адмiнiстративнi правопорушення («Розпиття спиртних напоїв у грома дських місцях і поява у громадських місцях у нетверезому виглядi), якщо їм виповнилося 16 рокiв, якщо нi, то протокол складають на батькiв — ст. 184 того самого кодексу: «Невиконання батьками або особами, що їх замiняють, обов’язків щодо виховання дiтей».) Додаток 9 Вправа «Не нашкодьте собі» Мета: показати дiтям, що їхнi дії несуть потенцiйну небезпеку для них; навчити уникати небезпечних ситуацiй у життi. Хід вправи Учитель iнформує, що у мiстi N з’явився злочинець, який нападає на пiдлiткiв з метою грабежу та насильства. Потрiбно виробити рекомендації, якi б давали можливiсть уникнути небезпечних ситуацiй i звести ризик нападу до мiнiмуму. Дiти об’єднуються у три групи. Перша виступає в ролi правоохоронних органiв мiста. Друга — члени редакцiї телевiзiйної передачi «Дiти i закон», третя — молодiжна громадська органiзацiя «За суспільство без злочинiв». Кожна група повинна підготувати свої рекомендації-пам’ятку для дітей міста. Як не стати жертвою злочинця. Як не стати жертвою злочину (Пам’ятка) 1. Не носiть iз собою велику суму грошей. 2. Не приймайте дарунків від незнайомих людей. 3. Не заходьте до лiфта або iнших порожніх, темних примiщень iз незнайомою людиною. 4. Не проводьте вiльний час у підвалах. 5. Пiд жодним приводом це сідайте в автомобiль до незнайомої людини. 6. Не перебувайте однi на вулицi у темну пору доби. 7. Не носiть дорогих прикрас. 8. Не вдягайте одягу, що провокує. Біда Світлана, СЗОШ №64, м. Львів | |
Переглядів: 3130 | Рейтинг: 1.7/3 |
Всього коментарів: 0 | |