Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Читання [ Додати статтю ]

Хто як зиму зимує
Тема розділу: Казки українських письменників.
Тема уроку : Хто як зиму зимує.
Мета уроку : Вдосконалювати навичку правильного, виразного, свідомого читання. Формувати емоційно – оцінне ставлення до прочитаного, збагачувати активний словниковий запас учнів.
Розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, уміння аналізувати і запам’ятовувати сюжет, образне мислення та творчу діяльність, інтерес до творчості О.Буценя.
Виховувати спостережливість, прагнення до самостійного читання літератури.
Тип уроку: комбінований.
Матеріал уроку : Казка О.Буценя «Чи є зима?», складові таблиці, картки з текстом для індивідуальної роботи.
Обладнання: комп’ютерно – орієнтовне середовище.

Хід уроку : 

I. Організаційна частина.
II. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні у нас звичайний урок,
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну знань, в країну чудову.
Що вас чекає, вам ще невідомо.
Рукою легенько я лише махну
І в казку природи вас всіх поведу.
- Якщо ви закінчите почате мною речення, то пригадаєте, чому ми навчаємось на уроках читання.
- Сьогодні на уроці читання ми будемо продовжувати вчитися читати.. (правильно, свідомо, швидко).
- Роботи у нас багато, тому, щоб всю її подолати, потрібно бути :
уважними
розумними
організованими
кмітливими
(слова зображені на моніторах)
- Прочитайте, яке слово утворюється з перших букв ?
- Якщо ви будете саме такими, урок пройде швидко і цікаво.

III.Повідомлення теми і мети уроку. Перевірка домашнього завдання.

-Пригадайте, будь ласка, назву розділу, над яким ми працюємо вже кілька уроків.
- Так , «Казки українських письменників». В цьому розділі ми знайомимось з народними казками чи літературними ?
- Чим відрізняється народна казка від літературної ?
- Як ще можна назвати літературну казку?
- Казки – це справжнє диво. Їх люблять і дорослі і малюки. Є казки про тварин, є чарівні, а є про життя і побут людей. Вони переносять нас у чудовий світ пригод і перетворень. Лише в казках серед зими розквітають підсніжники, а влітку сипле сніг, добро перемагає зло, а тварини вміють розмовляти.
Пригадайте назву казки, в якій навіть маленька срібляста рибка вміла розмовляти.
- Так, «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку».
Якщо ви уважно і свідомо читали цю казку вдома, то впевнено дасте відповіді на запитання вікторини, яку я пропоную вам на моніторах. А працювати дружно допоможуть нам сигнальні картки: якщо ви погоджуєтесь з відповіддю, яка записана синім кольором – сигналізуйте синім кружечком, а якщо зеленим - зеленим кружечком .(Зміст вікторини зображений на моніторах. )
- Хто жодного разу не помилився?
- Багато авторських казок в українській літературі написані про тварин.
Отже, хто є головними героями таких казок ?
- Так, це звірі і птахи, риби і плазуни , комахи. Ми продовжуємо подорож по країні казок і саме тварини допоможуть нам це зробити.
Лисичка – сестричка з країни казок принесла нам речення, що є темою нашого уроку, воно знаходиться в кошику. Але вона дуже поспішала і кошик випав з лапок. Слова розсипались і лисичка засумувала. (Зображення на моніторах.) Щоб заспокоїти її давайте зберемо зі слів речення. Для початку прочитаємо слова на моніторах.
- Ви здогадалися, яке слово буде першим , а яке останнім?
Хто як зиму зимує? (Зображення на моніторах.)
- Отже, сьогодні ми будемо продовжувати, читаючи, знайомитись з казками українських письменників. Але спочатку нам потрібно зробити розминку. Зранку ви йшли до школи і ваші ручки і ніжки зробили зарядку. Щоб добре читати під час уроку, треба зробити зарядку для губ і язика.
1. Вправа «Горішки».
2. Почухайте язичком піднебіння.
3. Вправа «Хоботок».

- Щоб читати правильно і швидко, потрібно правильно дихати, тому на кожному уроці читання ми вчимося це робити.
1. Вправа «Сонечко - травичка».
2. Як кує зозуля?
3. Як мукає корова?
4. Як дзижчить бджола?
5. Як пищать пташенята?
6. Як гарчить пес ?
7. Як виє вовк?

(На моніторах зображені ілюстрації до вправ).
- Читання складів на одному диханні ( за індивідуальними складовими таблицями ).
- І знову тварини поспішають на допомогу. Команда лісових мешканців наввипередки прямує до класу з завданнями і грою « Що? Де? Коли? »
1 раунд. Сова (читання пірамід слів).
2 раунд. Сорока (миттєве сприймання слова).
3 раунд. Дятел (поновити букви в словах, а слова в реченні).
4 раунд. Ворона (принесла конверт із завданням кожному учневі).
Завдання: не читаючи текст, швидко його переглянути і знайти :
- число ;
- слово набране курсивом;
- слово в лапках;
- слово - назву тварини.
5 раунд. Черепаха.
- вимовте назву цієї тварини ;
- вимовте перший звук назви;
- чим цей звук відрізняється від інших приголосних ?
Черепаха пропонує вам прочитати склади із цим звуком, але спочатку прослухайте, як це зробить вона ( озвучене зображення на моніторах).
- Тепер ви.
Промовляння скоромовки. «Очеретом черепаха чалапала до своїх черепашенят».

IV. Фізхвилинка. (зображення на моніторах з музичним супроводом)

V. Робота над текстом казки О. Буценя «Чи є зима»?
У п’ятому раунді гри черепаха недарма вчила вас вимовляти звук [ч], склади й слова з ним, вимовляти свою назву. Зараз вам ой як це знадобиться. Казка знову відчиняє нам двері на с. 78.
- Прочитайте заголовок казки. Яке це речення за метою висловлювання?
- Знайдіть і прочитайте прізвище автора.
- Хто запам’ятав заголовок казки?
- А от хто це запитання поставив, дізнаєтесь, прослухавши і прочитавши казку.

Словникова робота
- лексико - семантична
- В тексті вам зустрінуться слова, з якими ви, можливо, зустрінетесь вперше.
Слова на картках: почалапала
надибала
пробурмотіла
неквапливо
дошкуляє
черепаха
Вправляння у правильному читанні слів, пояснення лексичного значення.
- лексико - орфоепічна
- В тексті зустрінуться слова, які потрібно прочитати правильно:
добридень
занесло
новина
ніякого
дізнаєшся
наплачешся
Вправляння у правильному читанні слів .
Зображення слів на моніторах у вигляді титрів.
Читання тексту.
1. За звуковим орієнтиром (звуковий супровід слайду).
2. Мовчазне.

- Який головний герой з’явився лише в III частині?
Повторне читання тексту.
1частина - самостійно, напівголосно.
Зіграти хочеться мені,
З вами , друзі, в «так» чи «ні».
Я вам питання задаю,
Готуйте відповідь свою.
2частина - в ролях.
- Як треба читати слова автора?
- Як треба читати слова сороки?
- Як треба читати слова черепахи?
(Учні вибирають потрібні відповіді із запропонованих на картках.)
- Яку новину розповіла сорока черепасі?
- Що хвилювало сороку?
- Як описала сорока черепасі зиму ? ( вибіркове читання)
- Як назвала черепаха сороку?
3частина – читання в парах.
- Чому черепаха не вірила сороці, що настала зима ?
- Хто з пташок більше знав про черепаху?

VI Підсумок.
- Що нового дізналися на уроці?
- Хто з тварин міг задати таке саме питання « Чи є зима?» (Зображення на моніторах.)


Джерело: http://www.docme.ru/doc/141748/chi-є-zima
Категорія: Читання | Додав: Larusik2472 (22.05.2013) | Автор: Решетова Ірина Вікторівна
Переглядів: 2241 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: dark5painter
0

Невже обов'язково списувати і викладати чужу роботу, як свою? Цей урок і презентацію розробила вчителька Черкаської спеціалізованої школи №18 Тараненко Ірина Петрівна ще кілька років тому. Якщо вже вам так сподобалась чужа робота і ви вирішили її знову надрукувати, то змінили б хоча б текст або декілька слайдів, вказавши джерела. А списувати слово в слово і видавати за своє - сором!
Дата публикации: 24.05.2013 в 22:56 Спам[Материал]

 

ble>

 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!