Каталог статей
Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Методична робота | [ Додати статтю ] |
Розвиток критичного мислення молодших школярів
Впровадження технології розвитку критичного мислення в практику роботи з молодшими школярами слайд 1
- Доброго дня! Я – Виничук Наталія Леонідівна вчитель 11 школи. Вже декілька років працюю над проблемою «Розвиток критичного мислення молодших школярів». Розумію, що ця тема не нова, але, на мою думку, досить змістовна і корисна. Сучасні діти приходять до школи з величезним бажанням діяти, причому діяти успішно. А завдання школи у свою чергу: слайд 2 Підготувати дитину до життя, використовувати власний досвід, вчити співпрацювати, формувати компетентності. Учням подобається на уроці не просто слухати, а й бути активними учасниками навчального процесу: ставити запитання, обговорювати проблеми, брати інтерв’ю, приймати рішення, придумувати, фантазувати. Тому я у роботі зі своїми учнями постійно намагаюсь побудувати навчальний процес так, щоб діти проявляли живість уявлення, фантазію, могли порівнювати та асоціювати, спиратися на інтуїцію та підсвідомість. Слайд 3 Слайд 3 отже, критичне мислення входить в склад розвитку компетентностей, яких вимагає сучасне життя і новий держстандарт. Американський професор, доброволець програми розвитку критичного мислення , Девід Клустер стверджує, що мислити критично можна в будь – якому віці: не лише у студентів, а і в першокласників достатньо для цього життєвого досвіду. Актуальність цього висловлення безперечна. Адже молодший шкільний вік – сприятливий і значущий період для виявлення та розвитку творчого потенціалу особистості. У цьому віці формується комплекс цінностей, якостей, здатностей, потреб особистості, що лежать в основі її творчого ставлення до дійсності. Це твердження надало мені бажання переконатися в правдивості цих слів. Слайд 4 Мною був розроблений власний перспективний план роботи над цією темою. І зараз я знаходжусь на 2 етапі «Втілення ідей вчителя в роботу з проблемної теми». В програмі розвитку критичного мислення визначення «критичне мислення» складається з декількох компонентів. У своїй роботі я визначила такі: • Прийоми по складанню питань. • Навички ведення дискусій. • Навички розв’язання проблем. • Представлення своєї точки зору. слайд 5 Хочу зупинитися на прийомі Ромашка Блума ( ще одна назва «шість запитань – море відповідей») Одна мудра людина порівняла знак питання з гачком, на який ловляться ідеї. На гарне питання завжди цікаво відповідати. Приємно відповідати на питання, коли ви впевнені, що вам нічого не загрожує. В школі багато учнів звикли до того, що якщо вчитель про щось запитає, значить вона знає відповідь. Пригадую, як сама сиділа за шкільною партою і слідкувала за ручкою вчителя по журналу. Тіло вже само піднімається, тільки вчитель промовив прізвище. В пам’яті проносяться фрази, малюнки, ілюстрації. Згадала, відповіла, отримала оцінку. Але ж могла і не згадати? Кожен тип питання актуалізує, спрямовує в роботу якийсь бік мислення. Я вирішила використати класифікацію питань американського психолога Бенджаміна Блума, трішечки видозмінивши їх. Ітак, існує шість типів запитань, шість великих гачків, на які можна піймати велику кількість ідей. Слайд 6 – 12 Кожен тип питання я позначила на пелюстці і для асоціації схематизувала казковими героями. Вважаю, що такий підхід допомагає спрямувати в роботу різні аспекти мислення. Системне запровадження цієї технології в школі призводить до того, що усі учні поступово опановують її не тільки як навчальну технологію, вміння самостійно вчитися, критично мислити, але і використовувати свої знання у повсякденному житті. А саме початкова ланка є фундаментом формування критичного мислення як пріоритетного напрямку виховання особистості сучасної молодої людини. Джерело: http://docme.ru/nAR | |
Переглядів: 4453 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 2.0/1 |
Всього коментарів: 1 | |
|
ble>