Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Методична робота [ Додати статтю ]

Розвиток критичного мислення молодших школярів
Впровадження технології розвитку критичного мислення в практику роботи з молодшими школярами
 слайд 1

- Доброго дня! Я – Виничук Наталія Леонідівна вчитель 11 школи. Вже декілька років працюю над проблемою «Розвиток критичного мислення молодших школярів». Розумію, що ця тема не нова, але, на мою думку, досить змістовна і корисна.
Сучасні діти приходять до школи з величезним бажанням діяти, причому діяти успішно.
А завдання школи у свою чергу: слайд 2
Підготувати дитину до життя, використовувати власний досвід, вчити співпрацювати, формувати компетентності.
Учням подобається на уроці не просто слухати, а й бути активними учасниками навчального процесу: ставити запитання, обговорювати проблеми, брати інтерв’ю, приймати рішення, придумувати, фантазувати.
Тому я у роботі зі своїми учнями постійно намагаюсь побудувати навчальний процес так, щоб діти проявляли живість уявлення, фантазію, могли порівнювати та асоціювати, спиратися на інтуїцію та підсвідомість. Слайд 3
Слайд 3 отже, критичне мислення входить в склад розвитку компетентностей, яких вимагає сучасне життя і новий держстандарт.
Американський професор, доброволець програми розвитку критичного мислення , Девід Клустер стверджує, що мислити критично можна в будь – якому віці: не лише у студентів, а і в першокласників достатньо для цього життєвого досвіду.
Актуальність цього висловлення безперечна. Адже молодший шкільний вік – сприятливий і значущий період для виявлення та розвитку творчого потенціалу особистості. У цьому віці формується комплекс цінностей, якостей, здатностей, потреб особистості, що лежать в основі її творчого ставлення до дійсності. Це твердження надало мені бажання переконатися в правдивості цих слів. Слайд 4
Мною був розроблений власний перспективний план роботи над цією темою. І зараз я знаходжусь на 2 етапі «Втілення ідей вчителя в роботу з проблемної теми».
В програмі розвитку критичного мислення визначення «критичне мислення» складається з декількох компонентів. У своїй роботі я визначила такі:
• Прийоми по складанню питань.
• Навички ведення дискусій.
• Навички розв’язання проблем.
• Представлення своєї точки зору. слайд 5
Хочу зупинитися на прийомі Ромашка Блума ( ще одна назва «шість запитань – море відповідей»)
Одна мудра людина порівняла знак питання з гачком, на який ловляться ідеї. На гарне питання завжди цікаво відповідати. Приємно відповідати на питання, коли ви впевнені, що вам нічого не загрожує. В школі багато учнів звикли до того, що якщо вчитель про щось запитає, значить вона знає відповідь.
Пригадую, як сама сиділа за шкільною партою і слідкувала за ручкою вчителя по журналу. Тіло вже само піднімається, тільки вчитель промовив прізвище. В пам’яті проносяться фрази, малюнки, ілюстрації. Згадала, відповіла, отримала оцінку. Але ж могла і не згадати?
Кожен тип питання актуалізує, спрямовує в роботу якийсь бік мислення. Я вирішила використати класифікацію питань американського психолога Бенджаміна Блума, трішечки видозмінивши їх. Ітак, існує шість типів запитань, шість великих гачків, на які можна піймати велику кількість ідей. Слайд 6 – 12
Кожен тип питання я позначила на пелюстці і для асоціації схематизувала казковими героями.
Вважаю, що такий підхід допомагає спрямувати в роботу різні аспекти мислення.
Системне запровадження цієї технології в школі призводить до того, що усі учні поступово опановують її не тільки як навчальну технологію, вміння самостійно вчитися, критично мислити, але і використовувати свої знання у повсякденному житті. А саме початкова ланка є фундаментом формування критичного мислення як пріоритетного напрямку виховання особистості сучасної молодої людини.


Джерело: http://docme.ru/nAR
Категорія: Методична робота | Додав: vinipuh (24.11.2013) | Автор: Виничук Наталія Леонідівна E
Переглядів: 4449 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 1

Добавил: Олена2425
0

Наталіє Леонідівно!  Спасибі за роз'яснення прийому "Ромашка Блума". З повагою, Олена Володимирівна.
Дата публикации: 01.02.2014 в 21:10 Спам[Материал]

 

ble>

 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!