Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Українська мова [ Додати статтю ]

Однорідні члени речення

Тема. Однорідні члени речення

Мета: розширити знання учнів про члени речення; формувати поняття однорідні члени речення; розвивати вміння визначати однорідні члени речення та складати речення з ними; розвивати увагу, мовлення учнів; виховувати охайність та культуру оформлення письмових робіт.

Обладнання. Підручник, зошит, презентація

Хід уроку

I.Організаційний момент

IIАктуалізація опорних знань

1.Перевірка домашнього завдання (вправа 62, с.33)

2.Індивідуальне опитування:

-основа речення;

-зв’язок слів у реченні.

3.Каліграфічна хвилинка

  У у У к  Україна

-Виконати звуко-буквений аналіз слова Україна.

-Скласти речення із словом Україна.(Україна – …,…   країна).

-Що для вас є Україна?...(відповіді учнів).

4.Робота за текстом В.Сухомлинського «Зайшло сонечко»

Прочитати текст, замість крапок вставити слова із довідки.

                     Зайшло сонечко

   Сонечко зайшло.Потемніло поле. З яру розповзається присмерк по полях і по

…   . Розтікається, як річка. А на верхівці тополі спалахнули золоті  іскорки.   Це сонечко послало своє привітання. Спалахнули і погасли  …,  …,   …  .

Довідка: луках, теплі,промінчики,яскраві.

(Бесіда за реченнями) Записати в зошит

5.Постановка проблеми

-Ви вже знаєте, що в реченні є головні та другорядні члени речення. Всі вони важливі, бо кожен виконує свою роботу. Всі члени речення пов’язані між собою.

-Виявляється, у реченнях можуть бути однорідні члени (схожі)

-Замисліться над змістом слова «однорідні».

-Як ви думаєте ці однорідні члени речення близькі чи  далекі за своєю роботою в реченні?

III.Повідомлення теми та мети уроку

-Сьогодні на уроці ми дізнаємось, які члени речення називаються однорідними; будемо вчитися визначати їх на письмі та вимовляти з правильною інтонацією.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.Робота за таблицею

2.Первинне закріплення. Вправа 63, с.33-34

-Прочитати речення.

-Визначити головні члени речення.

-Назвіть ті, що повторюються.

-На яке питання відповідають?

-Яким членом речення вони є?

-З якою інтонацією читаються?

3.Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с.34)

-Ознайомлення із схемою речень з однорідними членами

4. Робота в групах (за картками)

Прочитати речення, знайти однорідні члени речення, підкреслити їх, визначити до якої частини мови належать. Скласти схему до речення.

Ми – українці. Мова наша українська. Вона прекрасна, багата, мелодійна.

Тому не дивно, що нашу мов називають солов’їною.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

V.Узагальнення і систематизація отриманих знань

1.Вибіркове списування. Вправа 64, с.34

Читання тексту учнями.

-Про кого ви дізналися з тексту?

-Що використовувала художниця у своєму малярстві?

Підказочка. Зверніться за допомогою до словничка на с.35.

-Якою нагородою була відзначена творчість майстрині?

-Про що йдеться у другому завданні вправи?

Виконання завдання за зразком на с.35

2. Гра «Хто швидше?»  (Робота в парах)

-Скласти і записати речення за моделлю.

1 варіант.        Хто? , хто?, хто?,хто? Що роблять? Де?

2 варіант.      Хто? Що роблять?, що роблять?, що роблять? Де?

VI.Підсумок уроку

-Що називається однорідними членами речення?

-Які члени речення можуть бути однорідними?

-Як вимовляють однорідні члени речення?

-Як на письмі передається перелічувальна інтонація?

VII.Домашнє  завдання

Вправа 65, с.35, правило с.34

 

ДОДАТОК

Прочитати текст, замість крапок вставити слова із довідки.

                     Зайшло сонечко

   Сонечко зайшло.Потемніло поле. З яру розповзається присмерк по полях і по

…   . Розтікається, як річка. А на верхівці тополі спалахнули золоті  іскорки.   Це сонечко послало своє привітання. Спалахнули і погасли  …,  …,   …  .

Довідка: луках, теплі,промінчики,яскраві.

(Бесіда за реченнями) Записати в зошит

Прочитати речення, знайти однорідні члени речення, підкреслити їх, визначити до якої частини мови належать. Скласти схему до речення.

Ми – українці. Мова наша українська.  Вона прекрасна, багата, мелодійна.

Тому не дивно, що нашу мов називають солов’їною.

Гра «Хто швидше?»  (Робота в парах)

-Скласти і записати речення за моделлю.

Хто? , хто?, хто?,хто? Що роблять? Де?

Гра «Хто швидше?»  (Робота в парах)

-Скласти і записати речення за моделлю.

Хто? Що роблять?, що роблять?, що роблять? Де?

Презентація тут!



Джерело: http://www.docme.ru/RPB5
Категорія: Українська мова | Додав: [ADM]Irina (12.10.2015) | Автор: Мацнєва Н.Л.
Переглядів: 2763 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!