Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Українська мова [ Додати статтю ]

Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові.
Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові

Мета: ознайомлення п’ятикласників з особливостями будови речень із прямою мовою, інтонацією в них, навчити учнів розрізняти слова автора і пряму мову в реченні з прямою мовою; формувати організаційно-контрольні вміння оцінювати роль речень із прямою мовою в тексті; розвивати пунктуаційні вміння ставити й обґрунтовувати розділові знаки при прямій мові; розвивати перед мовленнєві вміння трансформувати складні речення в речення з прямою мовою, удосконалювати мовленнєво-комунікативні вміння сприймати й відтворювати текст, що містить пряму мову; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти осмисленню вічних понять добра і зла, вірності і дружби; розвивати високі моральні якості характеру п’ятикласників.

Правопис: розділові знаки при прямій мові.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Обладнання:підручник, слайди, таблиці.

Хід уроку

І. Підготовка до сприйняття нового матеріалу.

1.Слово вчителя.(слайд 1)

«Мозковий штурм»

-Доброго дня, діти! Зверніть увагу на цей слайд. Перед вами слова відомого французького авіатора і письменника Антуан де Сент – Екзюпері.  («Єдина відома мені розкіш – це розкіш людського спілкування.»)

- Що хотів сказати автор цими словами? (Відповіді учнів.)

-Отже , саме спілкування – це відкриття інших для себе і себе для інших.

ІІ . Повідомлення теми і завдань уроку.

-Перш, ніж перейти до вивчення теми уроку, звернемось до підручника і виконаємо вправу 156. Саме вона підготує нас до усвідомлення теми та задач уроку.

(Учні виконують вправу групами, аналізують роботу).

ІІІ. Ознайомлення з новим матеріалом.

- Прочитайте, будь – ласка, що називається прямою мовою. (Слайд 3, 4 ).

-Прямою мовою називається висловлювання якоїсь особи, передане дослівно, без змін.

-Пряму мову супроводжують слова автора, які вказують, кому вона належить.

Проблемне питання.

-Подивіться на дошку. Прочитаємо речення. Випишемо лише ті, в яких є пряма мова.

- Український народ стверджує: «Чужа хата не гріє».

-Хоч і в брата, та не своя хата.

-« Дорогая та хатка, де родила мене матка,»-говорить народне прислів'я.

(Перевірка роботи . Вправляння у правильному інтонуванні речень із прямою мовою.) Заучування правила.

Гра-змагання « Хто більше?»

Виберіть із підручника чи пригадайте із вивчених творів речення із прямою мовою і запишіть їх у зошит.

 (Слайд) «Як ставляться розділові знаки при прямій мові після слів автора? Перед словами автора?»Вивчення правил.

Робота в групах. 1 - група-За поданими схемами відшукайте речення із прямою мовою у вправі 159 і запишіть їх.

2- група -Складіть речення за схемами.

ІV.Виконання вправ на застосування і закріплення знань, формування умінь і навичок.

-Завдання:перепишіть спочатку речення , в яких пряма мова стоїть перед словами автора ( 1 варіант),а потім після слів автора ( 2 варіант).

(Діти виконують вправу, обмінюються зошитами , перевіряють).

-Завдання: розставити розділові знаки в реченнях, які ви бачите на дошці.

(Входячи в нову оселю з хлібом-сіллю у руках, господар казав дай же нам, Боже, у новий дім увійти. Бережи, Боже, цю хату від грому і грози, і поту , і великого клопоту так освячували нову хату.) Перевірка виконання вправи.

V.  Підсумок уроку.

§  Яку тему ми опрацювали на уроці?

§  Що таке пряма мова і слова автора?(Слайд).

§  Як інтонуються речення із прямою мовою?

§  Як ставляться розділові знаки у реченнях із прямою мовою?(Слайд).

Картка самооцінки

§  Прізвище , ім'я _

§  Ти брав активну участь в роботі на уроці _

§  Ти вносив вдалі пропозиції_

§  Ти надавав допомогу однокласникам_

§  Ти висунув нову ідею, яка сподобалась іншим_

§  Ти вдало узагальнював думки інших_

§  Ти давав повні відповіді на поставлені запитання_

(Оціни себе по кожному напрямку від 0 до 2 балів).

Всього балів_



Джерело: http://www.getzilla.net/files/2511101/prezentatsiya_microsoft_office_powerpoint.pptx.html
Категорія: Українська мова | Додав: gileiv (11.12.2011) | Автор: Олена E
Переглядів: 6399 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!