Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Українська мова [ Додати статтю ]

Урок-гра "Морська регата". Тема. Слова, що називають ознаки предметів. Роль прикметників у мовленні.
Тема. Слова, що називають ознаки предметів. Роль прикметників (без вживання терміну) у мовленні.
Мета: ознайомити учнів з лексичним значенням слів, які називають ознаки предметів, формувати вміння ставити питання до даних слів в однині і множині у середовищі назв ознак, розвивати увагу, спостережливість, збагачувати словниковий запас, виховувати бажання працювати.
Обладнання: карта мандрівки, презентація, картинки вовка та зайця.

Хід уроку 

І. Організація класу.
Будем добре працювати,
Щоб грамотно слова писати.
Та, щоб мову свою рідну
Краще за всіх знати.
― Ми продовжуємо подорожувати з Вовком та Зайцем. Вони вирішили помандрувати. Але їх корабель не випускають з порту. Треба відповісти на питання, а вони не знають. Допоможемо?
Вихід з порту

ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вправа «Мікрофон»
— Яку тему ми закінчили вивчати?
— Які слова відповідають на питання хто? що?
— Які слова пишемо з великої букви?
— Наведіть приклад слів, що означають один предмет, багато предметів.

ІІІ.Опрацювання нового матеріалу.
- Вовк та Заєць зустрілися з красунею Русалкою . Вона не відпускає корабель, поки вони не відгадають загадку. Допоможемо? Зустріч з Русалкою
1. Проблемна ситуація. Повідомлення теми уроку.
… вуха, … хвіст,
… сам на зріст.
На городі побував —
нам капусту попсував.
—Відгадайте загадку.
( на місці крапок записую слова довгі, куций, невеличкий)
— Прочитай загадку ще раз.
— Які слова допомогли вам відгадати, хто це?
— Отже це слова, які називають ознаку предмета. З такими словами ми і познайомимося на сьогоднішньому, навчимося ставити до них питання, впізнавати їх серед інших слів.
— Безлюдний острів
— Корабель причалив до безлюдного острова. Щоб знайти дорогу додому, треба виконати наступні завдання.
2. Робота з підручником
а) Вправа 252
— Розгляньте малюнки. Назвіть предмети та їх ознаки за кольором.
б) Вправа 253 (усно)
3. Робота з малюнками.
— Розгляньте малюнки. Хто на них зображений?
— Назвіть їх та ознаки за розміром.
(Курча маленьке, бджілка маленька, страус великий, папуга маленький,
жабеня маленьке, жираф великий)
Висновок. У нашій мові є слова, які виражають ознаки предметів і відповідають на питання який? яка? яке? які?
Правило с. 117.

Фізкультхвилинка.  
Веселий дельфін 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
- Ой, а що це за дим ? Це ж вулкан! Щоб його заспокоїти, слід виконати завдання.
Грізний вулкан
1.Вправа 254
- Запишіть на вибір 2 будь-які речення.
Піратський капкан
- Ой, що це за свист, що за галас? Та це ж пірати. Допоможіть нашим туристам провести з цими злодюгами переговори. Щоб визволитися від піратів, треба поділитися на групи і виконати завдання.
2.Робота в групах.
І група - Небо (яке?) …
ІІ група - Вітер (який?) …
ІІІ група - Книги (які?) …
ІV група - Мама (яка?)…
Рідний порт
3. Гра «Читалочка- з'єдналочка»
- Наші друзі щасливо повернулися в рідний порт. Допоможіть прочитати назви казок, герої яких зустрічали у порту Вовка та Зайця.
Червона королева
Спляча дівчинка
Гидке шапочка
Снігова ключик
Розумна каченя
Золотий красуня

V. Підсумок уроку.
― З якими словами ми сьогодні познайомилися? На які питання вони відповідають? Наведіть приклади.
Домашнє завдання. Впр. 256, правило с.117.

Презентація за адресою http://ru.calameo.com/books/0020350959ba477cdfa16


Джерело: http://docme.ru/V9y
Категорія: Українська мова | Додав: lisi4ka (24.03.2013) | Автор: Олександра
Переглядів: 1865 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!