Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Українська мова [ Додати статтю ]

Звуки [ л], [ л’] . Буква Л л

Тема . Звуки [ л], [ л’] . Буква Л л

Мета: ознайомити дітей з буквою «Л», «л» ( «ел») та її звуковими значеннями; закріплювати уміння розрізняти функціональне значення звука і букви; виробляти навички звукового аналізу слів;  розвивати мовлення учнів ; виховувати бережливе ставлення до птахів.

Обладнання: мультимедійна дошка, таблиця.

 Тип уроку: урок засвоєння знань.

                                                                                    Хід  уроку

I. Організація  класу

II. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Повторення вивчених букв.

- Які букви ми з вами вивчили?

- Які з них позначають голосні звуки?

- Чому вони голосні?

- Чим відрізняються звуки від букв? ( Звуки ми чуємо і вимовляємо, а букви ми бачимо і пишемо).

  2. Читання слів ( слайди 1, 2).

  - Подивіться на колонку слів, вставте букву і прочитайте ці слова.

- Подивіться на наступний слайд і перевірте , чи правильно ви вставили букву.

- З якої букви будемо  писати ці слова? Чому?

                 …іна                        Ніна

                 … аум                     Наум

                 … емен                   Семен

                 … оня                      Соня

  1. Читання слів з мультимедійної дошки.

  а)Читання слів.

- А тепер прочитаєм слова і речення, які вивчали на минулому уроці ( слайд № 3).

      Син                 сом            ніс             

      Сини               соми          носи

      Сани               оса              неси

      Сіно                оси              носимо

    - Яке із цих слів багатозначне?

    - Які значення має слово ніс ?

    б)Читання речень ( слайд № 4).

  - Прочитайте слова. Чи можна сказати, що перед нами речення?

 - Що треба зробити, щоб із цих слів утворилося речення? ( В кінці поставити знак).

 - Подивіться на наступний слайд і  з правильною інтонацією прочитайте речення ( слайд № 5).

       А  у нас – ананас.

       У  Наума  насос?

       У Семена  сосна!

III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

  1. Розвиток фонематичного слуху.

             У літак сідає лис.

             З міста він летить у ліс.

             А лисиця й лисенята

             Виглядати будуть тата.

  • Який звук найчастіше зустрічається у вірші? ([ л] ,[ л’] )
  • У яких словах вірша чуємо м’який звук [ л’]?
  • То які звуки ми будемо вивчати на сьогоднішньому уроці?
  • Отож, ваше завдання : уважно слухати і старанно працювати на уроці.

IV. Сприймання й усвідомлення нового навчального матеріалу

1. Звуковий аналіз слів.

- Відкрийте зошити.

- Що означає квадратна дужка?

- Подивіться на екран ( слайд № 6 ). Назвіть, що там зображено. ( Лис, ліс). - Зробимо звуковий аналіз цих слів ( коментуємо, учні в зошитах, вчитель – на дошці).

- Чим відрізняються ці дві схеми?

- Чому у слові  ліс [ л’ ] м’який? ( Всі приголосні перед [ і ]– м’які).

 2. Визначення позиції звуків [ л]  ,[ л’] у словах.

 - Подивіться на слайди ( № 7 – 9) і скажіть, де у цих словах ( на початку, в кінці чи в середині) стоїть звук[ л] чи[ л’] ?  ( Ластівка, орел, голуб).

 - Як одним словом можна назвати їх? ( Птахи).

 - Як потрібно відноситись до птахів? ( Оберігати, годувати ( особливо взимку)).

 V. Фізкультхвилинка

           Трава низенька – низенька,

           дерева високі – високі.

           Вітер дерева колише, гойдає,

           птахи летять, відлітають,

           а діти тихенько за парти сідають.

VІ. Запам’ятання нового навчального матеріалу

1. Розгляд та аналіз форми букви.

 - Звуки[ л], [л’] на письмі позначаються буквою «ел». (Показ букви на таблиці).

- На що схожа буква Л?

- Послухайте віршик.

               Має Петрик капелюха,

               натягнув на самі вуха.

               Капелюх, як буква «ел»,

               Не забудь її тепер.

 2. Робота в зошитах.

- Відкрийте зошити. За поданим зразком надрукуємо стрічку букв Лл. ( Вчитель допомагає учням, в яких не виходить друкування).

VIІ.Систематизація знань, отриманих на даному уроці

1.Читання складів з дошки.

- Подивіться на чарівну квіточку і прочитайте склади з буквою Л ( хором).

                                    О

                         А        Л      У

                         І                   Е

                                   И

  1. Читання складів з екрану ( слайд № 10).

                Ла              ал

                Ло              ол

                Лу              ул

                Ли              ил

                Лі                іл

               Ле                ел

  4. Робота з Букварем.

- Подивіться уважно у Букварики.

- Який птах зображений на малюнку?

- Хто з вас бачив лелеку? Де саме?

 - А чому лелек не можна побачити взимку?

  5. Фізкультхвилинка для очей.

  6. Хвилинка – цікавинка ( слайд № 11).

 - Лелеки відлітають у теплі краї в Африку. Туди вони летять більше двох місяців, а зворотний шлях на Батьківщину долають удвічі швидше. Гнізда свої влаштовують здебільше на  дахах сільських хат. У народі вважають, що лелеки приносять щастя.

   7. Робота над реченням.

 - Давайте складемо речення про лелеку. Відкрийте зошити.

 - Що означає значок L? ( Початок схеми речення).

 - Що таке речення? ( Речення – це слово або група слів, що виражають закінчену думку).

 - Як скласти речення? ( Щоб скласти речення, треба обрати предмет, вказати, яку дію він виконує).

 - Як розширити речення? ( Щоб розширити речення, треба сказати про предмет, який він і де відбувається дія).

 - Складіть речення зі словом   лелека.

 - Розширте його. ( На хаті живе білий лелека.)

 - Зобразіть схему цього речення у зошитах ( один учень на дошці).

 8. Бліц – опитування.

 - Речення – це …

 - Щоб скласти речення, треба …

 - Щоб розширити речення , треба …

 - Кожне слово має… ( ім’я)

 - Наприклад …

 - Такі слова називаються … ( іменниками)

  - Іменники мають …  ( прикмети)

  - Наприклад …

  - Такі слова називають … ( прикметниками)

  - Слова можуть виконувати … ( дію)

  - Такі слова називають … ( дієсловами)

  - Наприклад …

   - Маленьке слово, що стоїть біля іменника називають … ( прийменником)

   - Наприклад …

8. Читання слів у Букварі.

- Зараз хором прочитаємо слова у Букварі.

VIIІ. Підсумок уроку.

- З якими звуками ми сьогодні познайомились?

- Які ці звуки – голосні чи приголосні?

- Коли звук[ л’] – м’який?

- Якою буквою позначаються ці звуки?

Презентація знаходиться за посиланням: 



Джерело: http://www.docme.ru/2yq5
Категорія: Українська мова | Додав: Людмила_Петрівна (02.03.2015) | Автор: Ксьондзик Людмила Петрівна E
Переглядів: 2626 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!