Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Тема. Природа у поезії Павла Тичини. Матеріал уроку: «Павло Тичина» (про нього), П.Тичина «Гаї шумлять», «Хор лісових дзвіночків». Мета. Ознайомити школярів із життєвим та творчим шляхом Павла Тичини, удосконалювати навички правильного і виразного читання, розвивати образне мислення, зв'язне мовлення; виховувати естетичні почуття, любов до природи. Методично-дидактичне забезпечення. Портрет П.Тичини, виставка книг, картки для контролю техніки читання, Пошукові таблиці з читання, картини природи. Хід уроку. І. Етап орієнтації. 1. Організація класу.(Діти стоять у колі) - Діти, подивіться скільки гостей прийшло до нас на урок. Давайте привітаємо їх. Доброго ранку, доброго дня,- - До якого уроку ви приготувалися? - Над яким розділом працюємо? - Що зазвичай ми робимо на уроках читання? 2. Робота за таблицями Шульте. Гра «Друкар» - Надрукуйте ім'я та прізвище автора, з творчістю якого будемо знайомитися на уроці. (Павло Тичина) 3. Контроль техніки читання. - Прочитайте уривок вірша за 30 секунд. Осінь така мила, ІІ. Етап покладання меті. 1. Ознайомлення учнів з темою і планом уроку. - От і сьогодні на уроці, тема якого «Природа у поезії Павла Тичини», ми: 1. Ознайомимось з життям та творчістю Павла Тичини. 2. Опрацюємо його поезії «Гаї шумлять» і « Хор Лісових Дзвіночків». 3. Будемо вчитися виразного читання. 4. Працювати в парах, групах. ІІІ. Етап проектування. - Але перед початком роботи, я хочу розкрити вам один секрет. Працюючи злагоджено, уважно, використовуючи свої знання та вміння, спробуємо створити вітальну листівку до найдобрішого, найсвітлішого свята весни. Я впевнена, що ви здогадалися до якого... - Запрошую вас до роботи. Очікування учнів. - Ви отримали картки. Запишіть на них свої очікування від уроку. IV. Етап організації виконання плану діяльності. 1. Ознайомлення учнів з життям П.Тичини. а) Виступ групи «дослідників». Павло Григорович Тичина народився в селі Піски на Чернігівщині в родині сільського дяка і вчителя «школи грамоти». Його дитинство пройшло у злиднях і нестатках. У сім'ї Тичин росло дев'ятеро дітей, тому Павлусеві з дитинства прийшлося заробляти на кусок хліба. Батько Павла Григоровича мав талант педагога. Маленький хлопчик міг годинами сидіти на печі і слухати цікаві розповіді. Саме там він і навчився читати. Багато казок і пісень знала мати - добра, мила жінка, яку дуже любив Павлусь. Вечорам, коли збиралася родина, батько грав на гармонії, а всі співали. Початкову освіту поет отримав у сільській школі. Він мав неабиякі музичні та вокальні здібності, а любов до музики і художнього слова йому прищепила перша вчителька Серафима Миколаївна Морачевська. Мав Павло хист і до малювання. Починав малювати вуглиною, пізніше олійними фарбами. Початковий період творчості Тичини припадає на роки навчання в Чернігові. Його твори для дітей виходили у багатьох збірниках і окремими книжками. Це такі твори: „А я у гай ходила...", „Хор Лісових Дзвіночків", казки „Івасик-Телесик", „Дударик". Прекрасний знавець рідного слова Павло Тичина постійно вивчав мови інших народів. Він знав 15 мов: російську, болгарську, французьку, турецьку та інші. Помер 16 вересня 1967року в Києві. Похований на Байковому кладовищі. б) Самостійне читання статті «Павло Тичина» (мовчки) - Ви уважно прослухали розповіді «дослідників». А тепер, прочитавши статтю, зробіть позначки, яка інформація є новою. в) Робота в парах. - А тепер хвилинку попрацюйте в парах, придумайте запитання до тексту. г) Гра «Мікрофон» (діти самостійно обирають того, хто буде відповідати на їх питання) д) Самооцінка учнів. - У кожного з вас є таблиці самооцінки. Намалюйте квіточку на тому числі, яке відповідає, на вашу думку, рівню знань. 2. Підготовча робота до сприймання поезії П.Тичини «Гаї шумлять». а) Розгляд ілюстрацій. б) Бесіда. - Що зображено на картині? - Яка пора року? Доведіть свою думку. 3. П.Тичина «Гаї шумлять». а) Слухання вірша «Гаї шумлять» (читає вчитель) - Яка з ілюстрацій найбільше відповідає змісту вірша? - Про що розповідається у вірші? - Від чийого імені ведеться розповідь? б) Словникова робота.(на картках слова) Горить, золото, співаючи, нивами, дивуюся, переливами, кохаючи, поколото, тремтить, милуюся, зворушений. читання слів «луною»; (я - голосно, усі - тихіше) читання слів, що римуються. (складіть слова, які римуються парами) в) Повторне читання вірша учнями. (мовчки) г) Вибіркове читання. - Підтвердить рядками вірша, що героєм є сам автор. - Які картини природи змальовано у вірші? - Які почуття переживає автор? - Прочитайте вирази, вжиті в переносному значенні. - Знайдіть і продовжить порівняння: · «купаючи мене, мов...» · «неба край - як...» · «горить-тремтить ріка, як...» д) Робота в групах. Складання схеми виразного читання. · І група - перша строфа. · ІІ група - друга строфа. · ІІІ група - третя строфа. · ІV група - четверта строфа. Перевірка виконаної роботи. (за записами, зробленими на дошці) е) Робота над виразним читанням, відповідно до складених схем. є) Читання вірша вголос. Гра «Хлопчики - дівчатка» є) Самооцінка учнів. - Оцініть свою роботу. Намалюйте квіточку. 4. Підготовка учнів до сприймання вірша «Хор Лісових Дзвіночків». - Готуючись до уроку ви працювали у центрах діяльності. Яке завдання у вас було? а) Центр мистецький. - Працюючи у мистецькому центрі, ми дізналися, що Дзвіночки - це квіти, які починають цвісти влітку. Вони мають форму дзвіночків, синього кольору, невеликі за розміром. В наш час виведено до сотні різновидів цієї квітки. Дзвіночки або Дзвоники зустрічаються на луках, у лісах, у полі, у дібровах і, навіть, у квітнику. Ми вирішили зобразити її, щоб вам було зрозуміло яка це чудова квітка. б) Центр читання. - Ми провели пошукову роботу. Тепер знаємо і хочемо, щоб ви теж знали, що про Дзвіночки, ці прекрасні квіти, писали багато поетів. Послухайте. Дзиґи-дзвіночки Хтось співає дінь-дзінь-дзінь, Між травичкою стовпочки, Ми дзвіночками звемося, Дивні квіти розцвіли в діброві, - Дякуємо вам. А ще в перекладі з мови квітів, коли дарують Дзвіночки виказують почуття вдячності. 5. П.Тичина «Хор Лісових Дзвіночків». а) Читання вірша підготовленим учнем. - Послухайте як написав про ці квіти Павло Тичина у своїй поезії «Хор Лісових Дзвіночків» - Який настрій створює вірш? б) Читання вірша учнями. Гра «Причеп» - Які слова дзвенять? - З якою метою використано повтори? - Що Дзвіночки славили у своїй пісні? - До чого закликають хмарки? в) Самостійна підготовка учнів до виразного читання вголос. (читання учнями мовчки) г) Конкурс на кращого читця. - Прочитайте вірш так, щоб ми почули спів квіточок. д) Самооцінка учнів. - Зверніться до карток оцінювання. V. Етап контрольно-оцінювальний. 1. Гра «Так-ні». (знак +, якщо згодні з твердженням, знак -, якщо не згодні) Ми ознайомились з творчістю Павла Семеновича Тичини. Поет народився у селі Пісках на Черкащині. У своїх віршах Павло Григорович описував своє тяжке дитинство. У поезії «Гаї шумлять...» передано захоплення, любов, ніжність автора до природи. «Хор Лісових Дзвіночків». Читаючи його, ми відчуваємо як співає лісова галявина. (- + - + +) Перевірте свої записи. Позначте бал. Чого вчить вас поезія Тичини? 2. Самооцінювання роботи. - Подивіться на свої картки оцінювання. Намалюйте останню квіточку. Ви їх здасте, я перегляну, теж оціню вашу роботу і повідомлю вам. 3. Домашнє завдання. с.46-48 навчитися виразно читати вірші, намалювати ілюстрацію до вірша, який найбільше сподобався. 4. Підсумок уроку. - Я запрошую вас зі своїми квіточками. Якщо очікування справдилися, то прикріпіть їх на нашу листівку. - Чи все заплановане ми виконали? (діти за допомогою вчителя складають вітальну листівку) Автор: Василенко Ольга | |
Переглядів: 3373 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |