Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Проєкт-дослідження  «Солодкі відкриття. Корисний чи шкідливий цукор? Чи бувають корисні цукерки? Виготовлення корисних цукерок»

                                                                                        Підготувала

                                                                                        Котельнікова Л.Б.,

                                                                                        учитель Уманської гімназії №7

                                                                                        Уманської міської ради

                                                                                        Черкаської області

 

Тема. Проєкт-дослідження  «Солодкі відкриття. Корисний чи шкідливий цукор? Чи бувають корисні цукерки? Виготовлення корисних цукерок»

Мета: ключові компетентності : формувати вільне спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя,  інформаційно-цифрову компетентність, соціальну та громадянську компетентність, здоров’язбережувальну компетентність;

предметні компетентності: ознайомитися з різними точками зору на цукор, його користь та шкоду, дізнатися  про  шлях, який пройшла цукерка до сьогодення, дізнатися , які цукерки ми можемо назвати корисними, вчити стисло  викладати результати  дослідження,розвивати вміння відстоювати свої переконання та погляди,  формувати уважне , небайдуже  ставлення до власного здоровя та вміння робити корисні цукерки самому, виховувати любов до пізнання оточуючого світу і процесів,  що в ньому відбуваються.

Обладнання: таблички з назвами команд «Шоколадик», «Цукорка», «Цукерочка»,«Тортик», «Особлива думка», «Ти маєш рацію?!», одноразові халатики, шапочки, рукавички, коробка із  зразками різних видів цукерок    ( монпансьє, льодяники, карамельки, нуга, шоколадні цукерки, зефір, мармелад, драже, халва, желейні цукерки)   та таблички з написами цих цукерок, дощечки для формування цукерок, паперові кошики під цукерочки, шпажки чи палички для цукерок, скатерки, костюми солодощів для капітанів, костюми шеф-кухарів,інгредієнти для виготовлення цукерок   ( у кожної команди свій набір), фішки, сік,таблички «Так», «Ні».

                                       

 

                                            План проєкту

  1. Обєднання дітей у групи. Розподіл ролей учасників групи за творчими нахилами.
  2. Опрацювання джерел інформації, конструювання плаката- презентації, випробовування різних рецептів корисних цукерок.
  3. Підготовка до представлення результатів дослідження.
  4.  Урок: представлення дослідження, обмін інформацією, майстер-клас шеф-кухарів по виготовленню корисних  цукерок.

І.Організаційний момент.

Ранкове коло «Луна». Стоїмо у колі , взявшись за руки, і промовляємо за вчителем:

-Доброго мирного ранку! Доброго мирного дня! Бажаєте Ви. І бажаю Вам я.

 

ІІ. Актуалізаціяя опорних знань.

Розпочнемо «ікдолоС  яттиркдів». Розшифруйте назву. Сьогодні ми поринемо у світ солодких відкриттів. Завжди приємно бути першовідкривачем…

Проєкт готували 6 команд.

 

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності

Назва першої команди є відгадкою на цю загадку

 В розмальованій хустині ,

Солоденька всередині ,

Коли нею почастують,

Діти тішаться, ласують.   (Цукерка) 

1 команда «Цукерочка» 

Питання дослідження «Де і коли зявилися перші цукерки?»

Презентація -  плакат по темі (формат А3 чи А2), результати дослідження.

 

Розгадайте загадку і дізнаєтесь назву другої команди.

Гірка, солодка, чорна, біла, молочна.

Вона розтане на руках.

І слід залишить на губах.

Солодкий смак її загадка.

Бо звуть її всі …  (шоколадка)

2 команда «Шоколадик»

Питання  дослідження. Хто винайшов перші шоколадні цукерки? Чи корисний шоколад? Плакат – презентація дослідження по темі.

 

Відгадайте назву 3 команди.

Білий, а не сніг.

Твердий, а не камінь.

Солодкий, а не мед.

О… а у воді тане.              (Цукор)

3 команда «Цукорка»

Питання  дослідження. Чи корисний цукор? Представлення дослідження на цю тему.

 

Відгадайте назву 4 команди.

До дітей на кожне свято

Просять мене завітати.

Бо солодкий я і смачний.

Здогадались , хто такий?     (Тортик)                                                                                

Зверху в мене солодкий крем, шоколадка, а може ще й джем.

4 команда «Тортик»

Питання дослідження Чи шкідливий цукор? Представлення плаката- презентації.

 

Бджілки нам його дають .

Лікує грип він і ангіну.

Дуже потрібен він медицині.     ( Мед)

Буває липовий, квітковий, гречаний, а ще солодкий , запашний.

5 команда «Особлива думка»

Питання дослідження . Чим можна замінити цукор?

 

З какао цукерка ця і з молока,

Буває солодка, буває гірка,

Буває начинка: ізюм чи горіх,

Поділимо плитку велику на всіх!

Якщо запитаємо , навіть в малят,

Усі нам казатимуть, що це … ( шоколад)

 

 6 команда «Ти маєш рацію»

Питання дослідження . Чи бувають корисні цукерки?

Вправа «Займи позицію»

Руханка «Chocolate»

ІV.Рефлексія

Гра «Чарівна коробка»

Представники команди виймають з чарівної коробки тарілочки з ласощами  і вибирають табличку з назвою, що це за ласощі.

У коробці представлені  льодяники, мармелад, халва, монпансьє, нуга, желейні цукерки, драже, карамель, зефір, шоколадні цукерки. Які з цих цукерок на вашу думку корисніші , ніж інші? Чому?

Конкурс «Ерудит»

1.Як перекладається слово «шоколад»?

А) гірка вода

Б) темна вода

В)солодка вод

2.Яка країна споживає найбільше шоколаду?

А)Швейцарія

Б)Україна

В)Франція

3.Яка частина тіла схована у слові «шоколад»?

4.Чи корисний шоколад для домашніх улюбленців?

А) Так

Б) Ні

5.У давнину індіанці використовували какао-боби як

А) корм для тварин

Б) засіб платежу

В) добриво

6. Визнач, в якому значенні прямому чи переносному вживаються словосполучення «солодке життя, солодкий сон, солодкі слова, солодке яблуко».

За кожну правильну  відповідь учасники команд отримують фішки,  які в кінці уроку обмінюють на коробочку соку.

 

Приготування корисних цукерок за рецептами шеф-кухарів команд. Саме вони проводять майстер-клас для своєї команди. (Під мелодію «Енергія музики»).

                                                

https://youtu.be/cM-J3vuXB-Y?feature=shared

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (26.12.2024) | Автор: Котельнікова Л.Б.
Переглядів: 74 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!