Учнівський проєкт
"У СВІТІ ПРОФЕСІЙ"
Мета. Виховувати любов до праці, розвивати у дітей розумові та творчі здібності, уміння, навички з метою орієнтації їх на свідомий вибір майбутньої професії.
Характеристика
За типом: інформаційно – творчий
За змістом: міжпредметний
За кількістю учасників: колективний (груповий)
За тривалістю: довготривалий
За ступенем самостійності: частково-пошуковий
За характером контактів: внутрішній
Учасники проекту:
1. Учні 2-В класу
2. Вчитель початкових класів Купрата О.В.
3. Батьки учнів
Термін реалізації проєкту: місяць
Прогнозований результат проєкту:
1. Підвищення результативності навчання та формування життєво-необхідних компетентностей.
2. Збагачення знань учнів про світ професій.
3. Здійснення первинної професійної орієнтації школярів.
4. Розвиток мислення, творчих здібностей, пам‘яті, уяви та фантазії.
5. Презентація проєкту "У світі професій"
Етапи проєкту
І. Підготовчий.
Протягом цього часу учні:
- добувають інформацію та необхідні для роботи матеріали (енциклопедичні довідники, цікаві факти з науково-популярних видань та сайтів Internet);
- опрацьовують збірки дитячих книг, журналів в яких розповідається про професії, добирають загадки, вірші.
ІІ. Планування діяльності
1. Обговорення в класі важливості проблеми
2. Висловлювання пропозицій учнів щодо форми презентації результату (виставка малюнків, творів, фотографій)
3. Об’єднання у творчі групи. Розподіл обов’язків між учасниками.
4. Збирання необхідного матеріалу. Відбір фактів , що потребують ілюстрування.
5. Оформлення виставки малюнків, аплікацій, поробок "світ професій".
6. Запрошення гостей і демонстрування їм результатів проекту.
ІІІ. Пізнавальний
- Години спілкування: «Світ професій навколо нас», «Народні промисли», «Відомі люди нашого краю», «Про працьовитих і лінивих», «Основні права та обов’язки громадян».
- Українська мова. Розвиток зв’язного мовлення.
Написання твору «Моя мрія».
- Урок трудового навчання.
Теми: Світ професій «людина – природа», «людина – людина», «людина – знакові системи», «людина – техніка», «людина – художні образи».
ІV. Творчий
Написання творів, казок, складання віршів, виготовлення поробок, аплікацій
V. Оцінювальний
Діти аналізують і оцінюють свою діяльність за ״Особистою карткою учасника проекту״
VІ. Підсумковий
Презентація проекту "У світі професій"
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОЄКТУ
- Шановне товариство! Ми, я і мої вихованці, просимо дозволу на годину вашого життя. За цей час ми разом з вами спробуємо зазирнути у світ професій.
Вхід учнів під музику
Вчитель:
Сідайте, друзі, у гурті.
Зустрілися ми знову!
Про славні руки золоті
Ми поведем розмову
Ті руки звичні до землі,
Будують, вміють шити...
Ми часто бачим мозолі
На їх долонях, діти.
1. Всі вдячні золотим рукам,
Ми теж їх поважаєм.
То ж хочем розповісти вам
Усе про них, що знаєм.
2. Хмельницький –місто героїчне
Всі люди тут до праці звичні.
Професій серед них багато
Тому робота для них – це свято.
Вчитель. Хмельничани – майстри своєї справи.
За їх талант їм честь і слава.
3. Тож сьогодні всіх вітаєм,
Від щирого серденька успіхів бажаєм.
Ми теж працювати будемо завзято,
Щоб навчання для нас було як свято.
Вчитель. Здавна відомо, що батьки для дітей є взірцем у житті, еталоном чистоти, доброти, порядності. Вони намагаються бути схожими на них. Адже від батьків діти успадковують все найкраще: характер, здібності й, нарешті, - талант. Якщо талановиті батьки – талановиті діти! Зараз ви переконаєтесь у цьому.
Пісня у виконанні бабусі і внука.
Вчитель - Вибір професії - це друге народження людини. Від того, наскільки правильно ти обереш свій життєвий шлях, так і подальше складеться твоя доля, успіх, визнання.
- А що таке професія?
Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
- Діти, професій поганих не буває. І яку б ви не обрали, скажу вам, що глибоку вдячність і пошану викликає завжди той, хто чесно працює.
Хай летить, як птах крилатий,
Мрія з краю в край.
Час спливе, і життя скаже:
«Шлях свій вибирай».
Тож, шановні, не лінуйтесь:
До вибору життєвого вже зараз готуйтесь.
Професій безліч є цікавих,
Але свою обрати як,
Щоб добре діло й добра слава?
І ми міркуємо ось так.
Я хочу бути космонавтом,
У космос кораблі водити.
А я - учителем, щоб научати
Маленьких діток в світі жити.
Почесно сіяти, орати,
І трактори ремонтувати.
Артистом точно буду я,
Мріє про це уся моя сім'я.
Людей я буду лікувати,
Промінчик сонця дарувати.
Хочу люди, щоб красиві, вулицями скрізь ходили,
А костюми і штани, до лиця усім були.
Щоб одяг модний розробляти, модельєром хочу стати.
А я скажу вам, друзі, чесно:
Всі в нас професії - почесні!
А зараз ми помандруємо у світ професій і пригадаємо класифікацію спеціальностей за п'ятьма типами, а саме:
Людина - людина.
Людина - техніка.
Людина - природа.
Людина - знакова система.
Людина - художній образ.
Тип професій – ЛЮДИНА - ЛЮДИНА
1.Хто лікує всіх людей –
І дорослих, і дітей? (Лікар).
2.Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує.(Перукар)
Демонстрація зачісок від матусь
3. На виклик пожежна машина летить,
Сміливий пожежник в кабіні сидить.
Його телефон "101" люди знають,
І в разі пожежі завжди викликають.
4. Став би я екскурсоводом,
Спілкувався б із народом,
По музею б я ходив,
Про мистецтво б говорив.
5. Знає він обов’язки, знає всі права,
Це юрист досвідчений – світла голова.
Він закони пояснить у своїй країні.
Зможе він допомогти будь-якій людині.
6. Як приходимо у клас,
Там чекає він на нас.
Вчить писати і читати,
І невтомно працювати.(Вчитель)
Танок від діточок ( Тік « Вчителька»)
Тип професій – ЛЮДИНА – ТЕХНІКА
Прокидається він рано
І пече нам хліб духмяний.
Бублики і пиріжки
Пряники й медівники.(Пекар)
Батько в мене – будівельник,
Він новий будує дім.
Коли виросту, то сяду
В кран підйомний поруч з ним.
У нас цю професію знають усі:
Сидить за кермом вантажівки й таксі,
Вантаж і людей він по місту розвозить
У літню спекоту й зимові морози.(Шофер)
Хто одежу шиє всім:
І дорослим, і малим,
Дружить з голкою й тканиною,
Строчить швейною машиною.(Швачка)
Світське життя із Катериною Осадчою (інтерв’ю у кравчині)
Осадчу Катю знають всі
І дорослі, і малі.
Вміє вона інтерв’ю взяти
Й про професію розпитати.
1) Що спонукало Вас обрати цю професію?
2) Ваші перші успіхи та поразки.
3) Карнавальні костюми – це Ваше хобі чи заробіток?
4) Що Ви побажаєте другокласникам?
Тип професій – ЛЮДИНА – ПРИРОДА
Він лікує всіх звірят:
собачок, котиків, телят.
Хто звірятам помагає
і всі хвороби їхні знає? (Ветеринар).
В саду працює садівник: дерева обгортає,
Кущам він форму придає, троянди поливає.
Створив він затишок в саду, охоче я туди іду.
Грунт удобрювати як? Де посіяти буряк?
Як рослини захищати, від хвороб їх лікувати?
Все в сільському господарстві агрономи знають,
І за це їх на селі дуже поважають.
Розповідь Паляниці Богдана про професію його батька – агронома.
Із скарбнички народної мудрості.
• Сталь гартується в огні, а людина — в труді.
* * * * *
• Бджола мала, а й та працює.
* * * * *
• Без труда нема плода.
* * * * *
• Тяжко тому жити, хто не хоче робити.
* * * * *
• Сьогоднішньої роботи на завтра не відкладай.
* * * * *
• Хто дбає, той і має.
* * * * *
• Без роботи день роком стає.
* * * * *
• Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
* * * * *
• Вміння і труд все перетруть.
* * * * *
• Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.
* * * * *
• Без трудів не їстимеш пирогів.
* * * * *
• Вовка ноги годують.
* * * * *
• На охочого робочого все найдеться діло.
• Взявся за гуж, не кажи, що не дуж.
* * * * *
• Лежачого хліба ніде немає.
* * * * *
• Пороби до поту, то й поїси в охоту.
* * * * *
• Хто не працює, той не їсть.
* * * * *
• Де труд, там щастя.
* * * * *
• Маленька праця краще за велике безділля
* * * * *
• Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
* * * * *
• Аби руки і охота, буде зроблена робота.
* * * * *
• Така робота – ні в тин, ні в ворота.
* * * * *
• Терпіння і труд все перетруть.
* * * * *
• Має нитку, має голку. Шиє все життя без толку.
* * * * *
• І від малої мурашки може бути велика користь.
* * * * *
Дерево міцне корінням, а людина працею.
Тип професій – ЛЮДИНА – ЗНАКОВА СИСТЕМА
Історик вивчає події і дати,
Щоб шану героям Вітчизни відддати,
Хай дітям своїм перекажуть батьки
Про подвиг народу в воєнні роки.
Інструмент бере у руки-
Линуть чисті,ніжні звуки.
Люди кажуть: "Це талант!"
Добре грає ...(Музикант)
Ні ночі, ні дні не рахує свої…
І в холод зимовий, і в спеку
Надійно патрульний інспектор ДАІ
Твою захищає безпеку!
Хто, з трьох разів угадай ти,
Класно створює веб-сайти,
До дизайну має хист?
Незамінний програміст!
Гра «Впізнай професію»
• Ця людина знає все про товари, вміє добре ва¬жити і рахувати гроші.
• Ця людина знає все про хвороби тварин.
• Він захищає людину навіть тоді, коли вона винна.
• Ця людина вміло працює ножицями, робить гарні зачіски.
• Ця людина стежить за дотриманням порядку на вулицях і в громадських місцях дітьми та дорослими.
• Сміливий, мужній, спостережливий, уважний, охороняє кордони рідної країни.
• Ця людина дбає про чистоту на подвір'ї та у під'їзді в усі пори року.
• Веселий, уміє розсмішити всіх, артистичний.
• Має гарний, приємний голос, заворожує слухачів чудовим виконанням пісень на сцені.
• Мужній і відважний чоловік, який охороняє ліс і його мешканців.
• Він старанний і наполегливий. Кожен день дізнається щось нове. Здобуває знання, щоб у май¬бутньому опанувати бажану професію. Хто це, як ви гадаєте?
Тип професій – ЛЮДИНА – ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ
Біга пензлик по тканині,
Підкоряючись людині,
А людина творить свій.
Неповторний світ живий(Художник)
У театрі грає ролі:
Нині - вчителя у школі,
Завтра буде інша роль-
То бідняк він, то король.(Актор)
Нам фото на пам’ять фотограф зробив,
І нашу родину він там відтворив.
Нехай дуже швидко минають роки,
На фото родинне дивлюсь залюбки.
Топ-модель – це зовсім просто.
Дівчина – два метри зросту,
Що по сцені чимчикує,
Модний одяг рекламує.
Танок від дівчаток « Черевички»
Сценка за байкою Григорія Сковороди «Бджола та шершень»
Шершень:
— Скажи мені, Бджоло, чого ти така дурна? Чи знаєш ти, що плоди твоєї праці не стільки тобі самій, як людям корисні, а тобі часто і шкодять, приносячи замість нагороди смерть; одначе не перестаєш через дурість свою збирати мед. Багато у вас голів, але всі безмозкі. Видно, що ви без пуття закохані в мед.
Бджола:
— Ти поважний дурень, пане раднику,— відповіла Бджола.— Мед любить їсти й ведмідь, а Шершень теж не проти того. І ми могли б по-злодійському добувати, як часом ваша братія й робить, коли б ми лише їсти любили. Але нам незрівнянно більша радість збирати мед, аніж його споживати. До сього ми народже-ні і будемо такі, доки не помремо. А без сього жити, навіть купаючись у меду, для нас найлютіша мука.
Автор:
Ось в чому сила байки: Шершень — це образ людей, котрі живуть крадіжкою чужого і народжені тільки для того, щоб їсти й пити. А бджола — це символ мудрої людини, яка трудиться на благо.
- Обравши професію, пам'ятайте про головну для вас сьогодні. Про неї влучно сказав знайомий вам поет А. Костецький у своєму вірші «Найголовніша професія ».
Спитай у тата чи у мами,
Які професії у них.
Професій в світі є чимало,
Сповна їх вистачить на всіх.
Та є одна поміж професій,
Якої вчаться всі в житті,
Яка для кожного найперша,
Якої вчитиметесь ви.
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи шахтар —
Всі називають головною
Одну професію — школяр!
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш там набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким з дитинства мрієш буть.
Пісня «Золота зіронька» Наталії Май у виконанні другокласників
|