Каталог статей
Головна » Статті » Обдарована дитина » Різні аспекти цього питання | [ Додати статтю ] |
Рекомендації щодо складання навчальних програм для обдарованих дітей 1. Кожна дитина неповторна, тому виникає необхідність у визначенні сильних і слабких сторін кожної дитини і складанні програми, що відповідає її потребам. 2. Обдаровані діти дуже критичні до себе і часом відрізняються несприятливим Я-образом, тому необхідно допомогти їм знайти реалістичне уявлення про себе. Для цього необхідна відповідна реакція близьких дорослих. 3. Сім'я повинна відігравати найважливішу роль в освіті обдарованої дитини. Результати програми навчання можуть бути найкращими, коли сім'я і школа працюють у тісному контакті. 4. Програма для обдарованої дитини має включати різноманітний навчальний матеріал, що відповідає її інтересам і потребам. Адже зазвичай обдарованих дітей відрізняє широка сфера інтересів і розвинуті навички. 5. Програма повинна також бути збалансованою і сприяти всебічному розвиткові, передбачати розвиток рухової й емоційної сфер, а також спілкування. 6. Обдарована дитина, що навчається в одній групі з «середніми дітьми», повинна мати можливість спілкування з настільки ж обдарованими однолітками. 7. Програма навчання обдарованої дитини досягає кращих результатів, коли за її ходом стежить педагог, що має досвід роботи з обдарованими дітьми. 8. Важливе співробітництво батьків і педагогів, щоб визначитися у постановці цілей, які стають перед дитиною, і шляхів до їх досягнення. В умовах співробітництва, дитина, як правило, більш повно реалізує свій потенціал. 9. Програма має передбачати оптимальний і плавний перехід дитини з одного рівня на іншій, щоб забезпечити поступальний хід його розвитку. 10. Програма також повинна розвивати наполегливість у досягненні цілей. 11. Безумовно, однією з найважливіших цілей програми є розвиток творчих здібностей. 12. Необхідно вишукувати шляхи залучення до навчання обдарованих дітей талановитих наставників. При розробці навчальних програм слід виходити з положень, заснованих на загальних особливостях обдарованих: · здатність швидко схоплювати зміст принципів, понять, положень; · потреба зосереджуватися на сторонах проблеми, що зацікавили, і прагнення розібратися в них глибше; · здатність помічати, обмірковувати помічене і висувати пояснення; · стурбованість, тривожність у зв'язку зі своєю несхожістю на інших дітей. Виходячи з цих особливостей навчальні програми для обдарованих повинні відрізнятися від звичайних за: · змістом; · процесом; · необхідним результатом; · середовищем навчання. Конкретно це виражається в тому, що слід: · вводити в зміст широкі питання, теми або проблеми, що вимагають міждисциплінарного підходу в їхнє вивчення; · постійно включати поглиблене вивчання тих проблем, що обрані самим учнем; · особлива увага приділити розвитку вмінь самостійно працювати, тобто умінь за типом «учися, учитися»; · орієнтуватися в навчанні в першу чергу на розвиток продуктивного абстрактного мислення і вищих розумових процесів; · домагатися насиченості завданнями відкритого типу; · особливо виділити розвиток дослідницьких умінь; · пам'ятати про необхідність розвитку базових умінь і навичок поряд з вищими розумовими операціями; · заохочувати результати, що кидають виклик існуючим поглядам і містять нові ідеї; · заохочувати використання різноманітних форм висування і впровадження в життя результатів роботи; · заохочувати рух до розуміння самих себе, визнання своїх здібностей, подібності і відмінності від інших; · оцінювати результати роботи на основі конкретних критеріїв, пов'язаних з конкретною галуззю інтересів. | |
Переглядів: 2176 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |