Каталог статей

Головна » Статті » Обдарована дитина » Різні аспекти цього питання [ Додати статтю ]

Робота з обдарованими дітьми
Учень—це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який треба запалити.
                                                                                                                              К.Д. Ушинський


Слайд 2.
Одним із головних завдань сучасної школи є виявлення обдарованості дитини у практичній або розумовій сферах, створивши для всіх без винятку дітей рівні можливості.
Слайд 3.
Обдарованість—комплекс задатків і здібностей, які за сприятливих умов дозволять потенційно досягти значних успіхів у певному виді діяльності порівняно з іншими людьми.
Л. Липова
Слайд 4.
Ознаки здібної дитини:
*показує гарні результати або високий рівень здібностей в одній чи кількох галузях діяльності;
*вміє працювати у нестандартних умовах;
*розв’язує проблемні питання;
*критично мислить;
*робить правильний вибір у різних ситуаціях.
Слайд 5.
Ознаки обдарованої дитини:
--оригінально розв’язує завдання;
--виконує їх швидко, часто інтуїтивно;
--може навести декілька варіантів вирішення однієї задачі або проблеми;
--віддає перевагу естетичним варіантам рішення;
--добре орієнтується в обставинах, враховуючи перешкоди і корисні моменти;
--повністю поринає у рішення під час пошуку відповіді;
--може передбачити успішність чи неуспішність;
--володіє багатим словниковим запасом, із задоволенням читає енциклопедії;
--часто дратує звичкою виправляти інших і вважає себе завжди правою;
--відчуває брак емоційного балансу, часто нетерпляча.
Слайд 6.
Знаючи це, вчителі школи проводять діагностичну роботу, яка складається з анкетування учнів та їх батьків, спостереження та тестування, індивідуальних бесід та діагностики, аналізу успішності навчання, на основі чого створюємо інформаційну базу даних.
Слайд 7.
Дітей, внесених до неї, диференціюємо за видами обдарованості:
Слайди 8-13.
--інтелектуальна (включає ерудицію в областях навчання);
--практично-перетворювальна (конструювання, моделювання);
Слайди 14-21.
--художньо-естетична (спів, танці, гра на музичних інструментах, образотворча);
--комунікативно-організаторська (соціальна);
--психомоторна(вишивка, в’язання, спорт).
Слайди 8-21.
Обдаровані діти, їх досягнення та нагороди.

Слайд 22.
Методи і прийоми навчання, що застосовуються у роботі з обдарованими дітьми:
--взаємоперевірка;
--різнорівневі завдання та індивідуальний підхід до навчання;
--застосування проблемно-пошукових методів;
--метод самостійного розв’язування розрахункових і логічних задач;
--критичне мислення;
--метод проектів.
Слайд 23.
Форми роботи на уроках:
уроки- консультації,лекційно-семінарська форма занять, виконання практичних робіт, застосування опорних сигналів, диференційовані завдання,використання імітаційних та не імітаційних ігор, рейтинги.
Слайди 24-28.
Позаурочна робота вчителів школи проводиться у вигляді предметних консультацій, індивідуальних занять, консультацій щодо створення творчих і навчальних проектів, мережі гуртків, спецкурсів і факультативів, постійно діючих виставок і прес-центру. Дітям надають допомогу у підготовці до участі в олімпіадах та конкурсах, дають додаткові творчі завдання.
Слайди 29,30.
Шляхи розвитку творчих здібностей обдарованих дітей бачимо у:
*стимулюванні та підтримці ініціативи і самостійності учнів;
*створенні проблемних ситуацій, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви;
*допомозі при оволодіванні технічними засобами;
*розвитку критичного сприйняття дійсності;
*чіткому контролюванні досягнутих результатів, завданнях підвищеної складності;
*залученні до роботи з розробки і впровадження власних творчих задумів та ініціатив, створенні ситуацій вільного вибору і відповідальності за обране рішення;
*використанні творчої діяльності учнів при проведенні різних видів масових заходів, відкритих занять, свят;
*залученні до пошукової роботи з використанням навчання з випередженням;
*до участі у міських, обласних, Всеукраїнських конкурсах, змаганнях, виставках, олімпіадах з базових дисциплін, інтелектуальних іграх;
*впливі особистим прикладом.
Слайди 31,32.
То ж пам’ятаймо слова великого В.А.Сухомлинського: «Своєчасно знайти, виховати й розвити задатки і здібності своїх вихованців, своєчасно розпізнати у кожному його покликання — це завдання стає тепер найголовнішим у системі навчально-виховного процесу».
Категорія: Різні аспекти цього питання | Додав: vinipuh (21.04.2013) | Автор: Шеремет Наталія Олександрівна E
Переглядів: 3847 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!