Тема: Що таке укра ї нознавство і для чого ми його вивча є мо. Мета: допомогти учням усв і домити поняття "укра ї нознавство" та мету вивчення Данного предмета; вчити використовувати у сво ї й мов і слова "Украї на", "народ Укра ї ни", "укра ї нство", "укра ї нознавство" (ц і слова на окремих картках вив і шуються на дошц і По м і р і появи ї х у зм і ст уроку); розвивати мовлення учн і в; формувати ц і кав і сть до системних знань. План. І . Вступ до теми, введення основних понять уроку (5 хв.). Демонстрац і я слайд і в з укра ї нськими кра є видами. Вчитель: - Все це Укра ї на, наш р і дний край. А в якому м і сц і Украї ни ми живемо? (Д і ти називають ту м і сцев і сть, у як і й вони живуть). - А як називають жител і в Укра ї ни? (Укра ї нц і ). Вчитель: - Ось як про це написав поет Роман Завадович: Батько, мати, брат, с естричка і вс і і нш і члени роду – вс і належать до одного укра ї нського народу. Вчитель: - Кр і м укра ї нц і в на Укра ї н і проживають люди рі зних нац і й - рос і яни, татари, є вре ї , угорц і , роми тощо, - але вс і вони складають народ Укра ї ни. Кр і м того, укра ї нц і живуть у багатьох і нших кра ї нах св і ту. Вс і х укра ї нц і в (тих, що живуть в Укра ї н і , і тих, що живуть в і нших кра ї нах, і тих, що жили ран і ше, і зараз, і будуть жити у майбутньому) ми будемо називати укра ї нство. ІІ . Основна частина уроку. 1. Що таке укра ї нознавство (10 хв.). Вчитель: - Д і ти, подумайте і скажі ть, що з того, що вас оточу є , ви щиро любите. Вар і анти в і дпов і дей: маму, тата, бабусю, д і дуся, свого котика чи песика, р і чку тощо. - А що ви зна є те про те, що любите? ( І мена, характер, що в них є, тощо).- Як ви дума є те, що про все, що ви назвали (ваших р і дних, улюблених тварин, нашу м і сцев і сть) можуть знати вчен і ? - А чи ї знання, на вашу думку, виявляться бі льш повними? Чи зможуть знання в чених бути повними без ваших знань? Висновок: якщо вс і ві дом нам знання об' є днати у якийсь певний порядок (систему), то ц і знання будуть найбі льш повними. - А чи можна сказати одним словом, про що будуть ц і знання? (Чи стосуються вони Укра ї ни?) - Отже, це виходить укра ї нознавство. Давайте досл і димо звучання цього слова подума є мо, що воно означа є . Д і ти промовляють слово "укра ї нознавство" пошепки і вголос.Вчитель: - Ми будемо вивчати предмет укра ї нознавство, який об' є дну є в собі сукупн і сть багатьох знань про Укра ї ну і украї нство. ХВИЛИНКА В І ДПОЧИНКУ. Вчитель читає вірш Марійки Підгірянки "Що я люблю" виконує з дітьми рухливі вправи. 2. Для чого ми вивча є мо укра ї нознавство (10 хв.). Гра "Що ти зна є ш і для чого?" Клас ді литься на дв і команди, які домовляються мі ж собою, про що вони знають (3-4 верс ). Команди дають по черз і одна одні й питання "Що ти зна є ш?" і пі сля в і дпов і д і -"Для чого тоб і це знання?". Виграє та команда, в які й дали б і льше в і дпов і дей на о бидва питання (час на ві дпов і дь - 30 сек.) П і дсумок гри (який да є можливості урі вняти шанси команд): - Як ви вважа є те, д і ти, для чого треба вивчати укра ї нознавство? Кожна команда пропону є свої варі анти. Вчитель зверта є увагу учні в на записи на дошц і : - Ось як про те, що ви сказали, написали поети (вчитель чита є записи):а) "Треба знати те, як предки на земл і ці й колись жили, як її грудьми свої ми заступали, боронили" (Роман Завадович); б) "На що нас мати привела? Чи для добра? Чи то для зла? Нащо живем? Чого бажа є м?" (Тарас Шевченко); в) "Сво ї зді бност і і сили розвиваймо раз у раз, щоб народу була вті ха , щоб користь була з нас" (Юра Шкрумеляк). Висновок: ми вивча є мо укра ї нознавство, щоб: Знати і стор і ю свого народу і ві дчути себе частиною цього народу; Зрозум і ти сво є власне призначення; Прикласти свої сили, щоб послужити собі , сво є му народу. 3. П і дсумок уроку. Вчитель: - Д і ти, який предмет ми почали з вами вивчати? - Що таке укра ї нознавство? - Як ще слова, пов'язан і з новим предметом, ми сьогодні вживали і тепер часто будемо використовувати у сво є му мовленн і ? Укра ї нознавство - система наукових знань про Укра ї ну і украї нство. Ми його вивча є мо, щоб знати минуле, зрозум і ти сучасне і створити сво є майбутнє . Таровська О.А.