Каталог статей
Головна » Статті » Літній оздоровчий табір (пришкільний та ін.) » Барви сонячного літа | [ Додати статтю ] |
Продовження Ти мені подобаєшся (20— 25 хвилин) Мета: сприяти розвитку дружніх стосунків між дітьми, формувати навички відкрито виявляти власні емоції. Матеріали: клубок кольорових шерстяних ниток. Хід гри: дітям пропонується сісти в коло. Ведучий пояснює умови гри. Він обмотує один раз руку ниткою і перекочує клубок до будь-кого з дітей. Передаючи клубок, він повинен цій дитині сказати фразу, яка починається словами: «Василю! Ти мені подобаєшся, бо...» (Наприклад: «Василю! Ти мені подобаєшся, бо ти мені допоміг підготувати кімнату до проведення гри»). Після того, як дитина вислухала слова, звернені до неї, вона обмотує один раз свою долоню ниткою і передає клубок далі. Коли клубок буде в руках іншої дитини, той, хто передав його, повинен сказати: «Оксано! Ти мені подобаєшся, бо...». Гра продовжується доти, доки всі діти не отримають клубок і не почують про себе слів: «Ти мені подобаєшся, бо...». Кожна дитина повинна запам'ятати, що їй сказали інші. Поясніть дітям, що вони можуть говорити про те, чим порадував його товариш (товаришка) по загону, що їм у ньому (ній) подобається, за що хотіли б йому (їй) подякувати. Адже в кожному є щось, що варте симпатії і поваги. Передаючи клубок один одному, діти плетуть своєрідне «павутиння», яке символізує зв'язок усіх членів групи. Коли клубок виявився у руках останньої дитини, вона починає змотувати його у зворотному напрямку. При цьому кожна дитина змотує свою частину нитки на клубок і повторює ті слова, які їй сказав той, хто давав клубок, після чого повертає клубок назад. Аналіз гри: — Чи легко тобі говорити приємні слова іншим дітям? — Хтось із членів загону говорив тобі щось приємне до цієї гри? — Чи достатньо дружний наш загін? — Як ти вважаєш, чому кожна дитина має відчувати повагу до себе з боку інших? — Що тебе здивувало у цій грі? — Чи сподобалося тобі чути приємні слова від інших? Шлях довіри (15—20 хвилин)
Мета: формувати довірливі стосунки всередині групи, допитливість дітей, інтерес один до одного. Матеріали: маленький дзвіночок для кожної другої дитини, пов'язка для очей; у кімнаті має бути багато цікавих об'єктів, до яких можна доторкнутися. Хід гри: дітям пропонується поділитися на пари. Один із двох учасників одягає пов'язку на очі так, щоб нічого не бачити: він виконуватиме роль «незрячого». Інший учасник отримує роль «поводиря», який повинен провести «незрячого» приміщенням так, щоб той почувався спокійно і впевнено. Час від часу «поводир» зупинятиметься, щоб його товариш міг доторкнутися до різних речей: великих і маленьких, гладеньких і шорстких. При цьому не можна нічого говорити. Через п'ять хвилин дорослий ведучий калатає у дзвіночок і «незрячий» з «поводирем» міняються ролями. А ще п'ять хвилин потому дорослий знову дзвонить у дзвіночок і всі діти повертаються на свої місця, після чого обговорюються відчуття, отримані в ході виконання ролей. Аналіз гри: – Як ти почував себе, будучи «незрячим»? – Як поводив себе твій «поводир»? – Чи знав ти увесь час, де знаходишся? – Чи знайшов ти щось цікаве, до чого із задоволенням доторкнувся, понюхав, послухав? – Як ти почував себе у ролі «поводиря»? – Чи прагнув ти привести свого партнера до тих місць, де йому точно сподобалось би? – Що ти робив, щоб викликати та укріпити довіру у свого партнера? – Коли тобі було краще: коли вів сам чи коли вели тебе? Малюємо разом (10 хвилин)
Мета: формувати уміння дітей працювати в команді. Матеріали: кожній парі дітей дати аркуш паперу формату АЗ, один фломастер. Для супроводу може використовуватися музика, яка відповідає смаку й уподобанням дітей. Хід гри: дітям пропонується поділитися на пари і сісти за стіл поруч. У цій грі партнерам забороняється розмовляти. Кожна пара має намалювати на аркуші картину. Діти не можуть домовлятися заздалегідь про те, що малюватимуть. Обидва учасники гри мають тримати один фломастер у руці, не випускаючи його ні на мить, і малювати ним одночасно. Діти мають зрозуміти бажання одне одного без слів. Вони можуть час від часу поглядати один на одного, щоб зрозуміти почуття і думки іншого. Час для малювання 3—4 хв. Як тільки діти починають малювати, вмикається музика, потім музика стихає і діти показують намальовані ними зображення. Аналіз гри: – Чи важко було вам малювати не розмовляючи? – Чи дійшли ви згоди у ході малювання? – Які відчуття були у вас, коли ви не розуміли бажань іншого? Ми різні! (45—50 хвилин)
Мета: формувати навички відкритого висловлення власних почуттів, сприйняття різноманітних думок і точок зору, терпимість щодо поглядів інших людей. Матеріали: різнокольорові фломастери для кожної дитини, 6 аркушів ватману з відповідними написами на кожному з них: Що я люблю? Що я хочу знати? Чого я хочу навчитися? Чарівні миті... Що мене лякає? Що для мене є найбільш захоплюючим? Хід гри: дітям пропонується поділитися на групи по шість осіб. Кожна група збирається навколо одного столу і працює над своїм завданням. Кожній групі роздаються аркуші з написами і протягом 5 хв. діти фломастерами записують свої думки і відповіді на поставлені запитання. Думки слід викладатися коротко і чітко. Через п'ять хвилин група передає свій аркуш іншій групі (тій, котра справа від них) і бере наступний аркуш у сусідньої групи (тієї, що зліва). Діти мають можливість прочитати те, що написали представники іншої групи, а потім дописують те, що вони думають стосовно написаного. Знову всі пишуть одночасно упродовж 5-ти хвилин. Процедура продовжується до того часу, поки кожна група не висловить свою точку зору з усіх шести питань. Коли кожна група отримає свій аркуш назад, діти мають зробити короткий аналіз написаного, звернувши увагу на те, чим схожі й відмінні записи різних груп. Далі кожна група ділиться своїми висновками і зауваженнями. Аналіз гри: – Яка тема виявилася для тебе найцікавішою? – На яку тему відповіді були найбільш різноманітними? – Як складалися стосунки в групі? – Чи написав ти щось таке, що має для тебе важливе значення? – Яка думка сподобалася тобі найбільше? – Якої думки ти не зрозумів? – Що тобі більше сподобалося: викладати власні думки чи читати думки інших? На жаль, межі статті не дають змоги розкрити всього багатства й різноманіття ігор, які можна запропонувати для здійснення виховної роботи з дітьми. Ми спробували окреслити лише деякі аспекти педагогічної діяльності, які відповідають вимогам і потребам сучасних дітей. Важливо пам'ятати, що місія педагога полягає не тільки в організації та контролюванні дітей, а й у допомозі, формуванні віри дитини у власні сили. | |
Переглядів: 3041 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 1.3/3 |
Всього коментарів: 2 | |
|
ble>