Каталог статей
Головна » Статті » Поради психолога » Шкільний психолог | [ Додати статтю ] |
Школяр - це Я Заняття 1 Хід заняття 1. Дискусія (мета - постановка проблеми, що обговорюється на цьому занятті). Дітям пропонується відгадати загадку: Стоїть будинок: Хто в нього увійде, Той і розум придбає (школа). - Навіщо діти перестають ходити в дитячий садок і починають ходити до школи? Важливо, щоб висловилися всі бажаючі відповісти на це питання. У висновку ведучий підводить підсумки дискусії, узагальнюючи конструктивні висловлювання дітей. - Мета уроків: «Стати знавцями шкільного життя». 2. Усвідомлення відмінностей у позиціях «дошкільник» і «школяр». - Як називають дітей, що навчаються в школі? (Першокласники, школярі, учні) - - Як учні проводять час у школі? (Слухають учителя, грають на перерві, сидять на уроках) - З якими уроками ви вже познайомилися? (Письмо, читання, навколишній світ) - Які уроки вам зустрічалися в дитячому садку? - Що ще спільного між дитячим садом і школою? (Діти їдять, рано приходять до школи і в сад ...) - Чим відрізняється час в школі від часу в дитячому садку? (Діти багато гуляють, грають, сплять). - Як називають дітей, які відвідують дитячий сад? Чому їх так називають? - Чим відрізняється школяр від дошкільника? - Визначте, хто намальований на картинках? Доведіть. (Малюнки із зображенням учнів). 3. Розвиток вміння класифікувати і узагальнювати. - Прочитайте тему нашого уроку на дошці і в зошиті. - Як ви розумієте ці слова? - Які написи ви бачите на табличках нижче? - Назвіть предмети, намальовані під табличками. - Як ви думаєте, на які 2 групи ми розділимо ці предмети. - З'єднайте лініями, намальовані предмети з табличками - Чому деякі картинки ви віднесли і до групи «Дитячий сад» і групі «Школа»? 4. Робота з казкою-метафорою. - Сьогодні ми познайомимося з учнями лісової школи. - Як ви думаєте, чому школу назвали «Лісовою». - Які звірі навчаються в цій школі? - Я буду розповідати вам історію, а ви її будете малювати. Казка третя. «Смішні страхи» Смішні страхи Настало перше вересня. Кожному учню зрозуміло - цього дня дружно йдемо в школу! А для першокласників - це особливий день: день знайомства зі школою, з учителем, з класом. Сонечко посміхалося нашим першокласникам, ще теплий вітерець підганяв їх у дорозі. Акуратні, красиві, з справжніми портфелями і з яскравим букетом квітів наближалися вони до Лісової школи. Біля школи учнів зустрічав Вчитель-Їжак. Він уважно розглядав кожного учня і добродушно посміхався. Букет йому дуже сподобався, Їжак оцінив старання дітей. "Спасибі!" - Промовив Учитель, і його очі засвітилися веселими вогниками. Сорока шумно вітала учнів дзвінком, який луною рознісся по всьому лісу. - Прошу всіх пройти в клас і вибрати парту, де вам буде зручно вчитися! - Урочисто вимовив Їжак. Першокласники обережно пройшли за вчителем, але, побачивши світлий клас, оглянулись і сміливо знайшли собі підходяще місце. - На першому уроці сьогодні ми будемо знайомитися, - спокійно сказав Їжак. - Ви розкажете, як вас звуть, чим любите займатися. Кожен з учнів розповідав про свої улюблені ігри, мультики, книгах і навіть про улюблені солодощі. Тільки зайченя нічого не розповідало. Воно стиснулося в грудочку і сховалося за парту так, що виглядали одні тремтячі вушка. Їжак не відразу звернувся до нього, почекав, поки всі учні висловляться. - А як тебе звати? І чим ти любиш займатися? - Пролунало над заячі вушком. - Я? Не-не-не знаю! - Тремтячим голосом прошепотіло зайченя. - Хто тебе так налякав? - Занепокоївся Учитель. - Бра-братик ... - Відповіло зайченя, - він сказав, що в школі мене провчать як слід, та ще будуть карати хворостинками. Всі першокласники розсміялися. - А що ще розповідав твій братик про школу? - Продовжував питати Їжак. - Він говорив ... - Вже сміливіше вимовив Зайчик, - що у Вас дуже гострі голки і що неслухняних учнів Ви боляче ними колете. Їжак, всі учні і навіть саме зайченя дружно сміялися. - Так, твій братик - фантазер! - З посмішкою сказав Учитель-Їжак. - Напевно, йому не хотілося відпускати тебе до школи, тому що ні з ким буде грати. От він і вигадав ці страшилки. - Напевно ... - Вже спокійно відповідало зайченя, - ще він образився на мене за те, що я навчився краще його стрибати і бігати. - А ти любиш бігати й стрибати? - Уточнив Учитель. - Дуже! - Радісно відповіло зайченя. - Дуже добре! Значить, ти будеш на фізкультурі кращим учнем! А на перерві допоможеш організовувати рухливі ігри для відпочинку. Після цих слів Вчителя пролунав дзвінок з уроку, і Їжак запросив учнів у коридор відпочити. Першокласники з посмішкою виходили з класу, а зайченя впевнено крокувало попереду всіх. Обговорення казки, організація виставки малюнків «Лісова школа» 5. Підсумок уроку. (Мета - закріплення результатів). Учитель/психолог підводить підсумки з теми «Хто такий школяр», спираючись на дитячі малюнки з виставки. | |
Переглядів: 2438 | Рейтинг: 1.7/3 |
Всього коментарів: 0 | |