Каталог статей

Головна » Статті » Поради психолога » Шкільний психолог [ Додати статтю ]

Адаптаційна програма "Я - школяр"

Школяр - це Я

 

Заняття 1

 

Хід заняття

 

1. Дискусія (мета - постановка проблеми, що обговорюється на цьому занятті). Дітям пропонується відгадати загадку:

Стоїть будинок:

Хто в нього увійде,

Той і розум придбає (школа).

- Навіщо діти перестають ходити в дитячий садок і починають ходити до школи? Важливо, щоб висловилися всі бажаючі  відповісти на це питання. У висновку ведучий підводить підсумки дискусії, узагальнюючи конструктивні висловлювання дітей.

- Мета уроків: «Стати знавцями шкільного життя».

2. Усвідомлення відмінностей у позиціях «дошкільник» і «школяр».

- Як називають дітей, що навчаються в школі? (Першокласники, школярі, учні) -    - Як учні проводять час у школі? (Слухають учителя, грають на перерві, сидять на уроках)

- З якими уроками ви вже познайомилися? (Письмо, читання, навколишній світ)

- Які уроки вам зустрічалися в дитячому садку?

- Що ще спільного між дитячим садом і школою? (Діти їдять, рано приходять до школи і в сад ...)

- Чим відрізняється час в школі від часу в дитячому садку? (Діти багато гуляють, грають, сплять).

- Як називають дітей, які відвідують дитячий сад? Чому їх так називають?

 - Чим відрізняється школяр від дошкільника?

- Визначте, хто намальований на картинках? Доведіть. (Малюнки із зображенням учнів).

3. Розвиток вміння класифікувати і узагальнювати.

- Прочитайте тему нашого уроку на дошці і в зошиті.

 - Як ви розумієте ці слова?

 - Які написи ви бачите на табличках нижче?

- Назвіть предмети, намальовані під табличками.

 - Як ви думаєте, на які 2 групи ми розділимо ці предмети.

- З'єднайте лініями, намальовані предмети з табличками

- Чому деякі картинки ви віднесли і до групи «Дитячий сад» і групі «Школа»?

4. Робота з казкою-метафорою.

- Сьогодні ми познайомимося з учнями лісової школи.

- Як ви думаєте, чому школу назвали «Лісовою».

- Які звірі навчаються в цій школі?

-  Я буду розповідати вам історію, а ви її будете малювати.

 

Казка третя. «Смішні страхи»

 

Смішні страхи

Настало перше вересня. Кожному учню зрозуміло - цього дня дружно йдемо в школу! А для першокласників - це особливий день: день знайомства зі школою, з учителем, з класом.

Сонечко посміхалося нашим першокласникам, ще теплий вітерець підганяв їх у дорозі. Акуратні, красиві, з справжніми портфелями і з яскравим букетом квітів наближалися вони до Лісової школи.

Біля школи учнів зустрічав Вчитель-Їжак. Він уважно розглядав кожного учня і добродушно посміхався. Букет йому дуже сподобався, Їжак оцінив старання дітей. "Спасибі!" - Промовив Учитель, і його очі засвітилися веселими вогниками.

Сорока шумно вітала учнів дзвінком, який луною рознісся по всьому лісу.

 - Прошу всіх пройти в клас і вибрати парту, де вам буде зручно вчитися! - Урочисто вимовив Їжак.

Першокласники обережно пройшли за вчителем, але, побачивши світлий клас, оглянулись і сміливо знайшли собі підходяще місце.

- На першому уроці сьогодні ми будемо знайомитися, - спокійно сказав Їжак.

- Ви розкажете, як вас звуть, чим любите займатися.

Кожен з учнів розповідав про свої улюблені ігри, мультики, книгах і навіть про улюблені солодощі. Тільки зайченя нічого не розповідало. Воно стиснулося в грудочку і сховалося за парту так, що виглядали одні тремтячі вушка.

Їжак не відразу звернувся до нього, почекав, поки всі учні висловляться.

- А як тебе звати? І чим ти любиш займатися? - Пролунало над заячі вушком.

- Я? Не-не-не знаю! - Тремтячим голосом прошепотіло зайченя.

- Хто тебе так налякав? - Занепокоївся Учитель.

 - Бра-братик ... - Відповіло зайченя, - він сказав, що в школі мене провчать як слід, та ще будуть карати хворостинками.

Всі першокласники розсміялися.

- А що ще розповідав твій братик про школу? - Продовжував питати Їжак.

 - Він говорив ... - Вже сміливіше вимовив Зайчик, - що у Вас дуже гострі голки і що неслухняних учнів Ви боляче ними колете.

Їжак, всі учні і навіть саме зайченя дружно сміялися.

 - Так, твій братик - фантазер! - З посмішкою сказав Учитель-Їжак.

- Напевно, йому не хотілося відпускати тебе до школи, тому що ні з ким буде грати. От він і вигадав ці страшилки.

- Напевно ... - Вже спокійно відповідало зайченя, - ще він образився на мене за те, що я навчився краще його стрибати і бігати.

 - А ти любиш бігати й стрибати? - Уточнив Учитель.

- Дуже! - Радісно відповіло зайченя.

- Дуже добре! Значить, ти будеш на фізкультурі кращим учнем! А на перерві допоможеш організовувати рухливі ігри для відпочинку.

Після цих слів Вчителя пролунав дзвінок з уроку, і Їжак запросив учнів у коридор відпочити. Першокласники з посмішкою виходили з класу, а зайченя впевнено крокувало попереду всіх.

 

Обговорення казки, організація виставки малюнків «Лісова школа»

 5. Підсумок уроку. (Мета - закріплення результатів).

Учитель/психолог  підводить  підсумки з теми «Хто такий школяр», спираючись на дитячі малюнки з виставки.

Категорія: Шкільний психолог | Додав: [ADM]Irina (18.07.2010)
Переглядів: 2438 | Рейтинг: 1.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!