Каталог статей

Головна » Статті » Поради психолога » Шкільний психолог [ Додати статтю ]

Не піддаватися спокусам

Не піддаватися спокусам

Виховна година

 

Вчитель. Для свідомого і послідовного формування цілісного характеру необхідно мати чітке уявлення про те, чого ми І хочемо досягти у майбутньому, і спрямува­ти свої зусилля на досягнення своєї мети. При цьому треба уникати стосунків з та­кими людьми або з такими моделями по­ведінки, які можуть відволікати нас від визначеної цілі. Давайте спробуємо зазир­нути у майбутнє і уявити собі день свого весілля. Погляньте на список слів і запи­тайте себе: «Яким я хочу бути в очах май­бутнього / ї чоловіка / дружини?». Оберіть три найцінніші риси, які б ви хотіли мати: гордий — добросовісний — терплячий — владний; відповідальний — ввічливий — ревнивий — наполегливий; люблячий — товариський — турботливий — чуйний; сердитий — чесний — довірливий — ви­нахідливий; здоровий — впевнений — щасливий — оптимістичний; щедрий — справедливий — добрий — поступливий; життєрадісний — надійний — енергійний — вірний — уважний.

А тепер обговоримо якості, які ви обрали. Чому ви вважаєте ці якості важливими для сімейного життя?

(Виступи учнів.)

 

Вчитель. Як же розробити конкретні шляхи самовдосконалення з метою досяг­нення своїх цілей? Навчитися створюва­ти міцні тривалі взаємостосунки, що ґрунтуються на почуттях відповідальності та взаємоповаги.

Давайте згадаємо п'ять сфер особистості: фізична, інтелектуальна, соціальна, емо­ційна, духовна. Об'єднаємось у 5 груп за сферами. Кожна група обговорює види тиску у своїй сфері.

(Виступи керівників груп.)

І група — інтелектуальна: використання інтелектуальних здібностей без дозволу або під тиском;

ІІ  група – соціальна: існує  група  людей, які  здійснюють  маніпулювання  окремими людьми, слабкими або соціально незахищеними;   

ІІІ група — емоційна: образи, приниження, використання зовнішніх факторів для
керування людиною.

IV  група — духовна: релігія, політичний  тиск.

V група — фізична: здійснення фізично­го тиску (побиття, насильство, зґвалту­вання).

 

Вчитель. Тепер визначте правила, які допоможуть уникнути тиску.

 

І група — фізична: не оголювати ті ділян­ки тіла, які є недоторканними.

II  група —інтелектуальна: не дозволяти ін­шим збити вас із пантелику або заплутати в суперечці про те, що дозволено., а що ні.

ІІІ група — соціальна: підтримуйте стосун­ки з тими однолітками, які поділяють ваші моральні принципи.

IV  група — емоційна: не дозволяйте ніко­му зловживати вашими почуттями, щоб зашкодити вам.

V  група — духовна: визначтеся зі своїми мо­ральними цінностями і нікому не дозволяйте змушувати вас відмовитись від них.

 

Вчитель. А зараз обговоримо принци­пи відповідальної поведінки. Вони визна­чають, які дії є для нас сприйнятливими, а які неприпустимими. Визначаючи нор­ми поведінки, ми встановлюємо кордони допустимої поведінки у сфері сексуально­го життя, які допомагають нам уникнути спокус: вживання алкоголю, наркотиків, передчасно розпочатих статевих стосун­ків та інших рішень, які можуть нам на­шкодити. Пам'ятайте, що межі поведінки  необхідно обирати наперед. Не чекайте, доки ви станете емоційно залежні від си­туації. Існує 6 принципів, які допоможуть контролювати межі допустимої сексуаль­ної поведінки:

  1. Обери людину, перед якою ти зможеш  звітувати.
  2. Вибирай надійних і щирих друзів.
  3. Будуючи взаємостосунки, повідомляй своїм новим друзям про ті моральні кор­дони, яких ти дотримуєшся у сексуаль­ній сфері.
  4. Уникай перебування у безлюдних міс­цях.
  5. Стався до інших із повагою.
  6. Будь готовий брати на себе відповідальність за свої дії.

 

Вчитель. Для молодого покоління най­більш бажаними але і найбільш небезпеч­ними є статеві стосунки. Вони мають як внутрішній, так і зовнішній характер: внут­рішня готовність молодої людини спілку­ватись і будувати фізичні стосунки із про­тилежною статтю обумовлена віковими та фізіологічними особливостями люди­ни. Зовнішня сторона — факторами, які впливають на статеву активність молоді. Що це за фактори?

 

1-й учень. Культурне середовище, однолітки, ЗМІ (засоби масової інфор­мації).

У багатьох культурах існують подвійні стан­дарти щодо статевої поведінки юнаків та дівчат. Подвійний стандарт — це схвалення дії залежно від того, хто є їх виконавцем. Часто соціально-культурні норми суспіль­ства сприяють тому, що юнаки вважають, що стануть «чоловіками» тоді, коли роз­почнуть статеві стосунки. Отже, дівчата відчувають тиск з боку юнаків щодо початку сексуальних стосунків. Однак у ба­гатьох культурах по-різному ставляться до сексуально активних незаміжніх дівчат та неодружених юнаків — для перших це вва­жається гріхом, а для других — майже нор­мою. Внаслідок таких подвійних стандартів поведінки виникають суспільні конфлікти, які можуть перерости у сімейні чвари.

 

2-й учень. Ще один фактор, який впливає на статеву активність — тиск то­вариського оточення. Вплив товарисько­го оточення — це реальність повсякден­ного життя. Він діє на наші переконання та поведінку з боку ровесників та одно­класників. Кожен сам обирає товаришів, які впливають на  нього. Але кожен сам ви­значає також і ту межу впливу, яка є прий­нятною для нього особисто. Треба товари­шувати з такими однолітками, які мають власні життєві цілі і дотримуються здо­рового способу життя, особливо з тими, які взяли собі за мету формування ціліс­ної особистості.

 

3-й учень. Третій фактор — це вплив засобів масової інформації (ЗМІ). Вони можуть створити враження, що «усі це роблять», тоді така модель поведінки стає загально прийнятною нормою. ЗМІ про­пагують поведінку і стиль життя «крутих» хлопців і дівчат, які часто вдаються до до­шлюбних зв'язків та мають інші шкідливі звички. ЗМІ рідко інформують нас про на­слідки такого безвідповідального ставлення «золотої» молоді до власного життя, коли вони втрачають свою репутацію, кохання, а замість того отримують небажану вагітність, СНІД чи інші хвороби, що переда­ються статевим шляхом.

 

Вчитель. Пропоную вам на закінчення сьогоднішньої розмови написати вірш про себе. Перед кожним із вас є ключові слова у кожному рядку такого вірша.

 

Вірш про себе

Я _________________________________________________________________________

(дві характерні для тебе риси)

Я хотів би знати _____________________________________________________________

(те, що тебе цікавить)
Я чую            ______________________________________________________________________

(уявний звук)

Я хочу ______________________________________________________________________

(реальне бажання)

Я __________________________________________________________________________

(повтор першого рядка вірша)
Я уявляю собі _______________________________________________________________   

(те, що ти собі уявляєш)
Я відчуваю _________________________________________________________________

(що ти відчуваєш стосовно своїх уявних дій)

Я торкаюся рукою _________________________________________________________

(те, що добі уявляєш)

Я турбуюся про ___________________________________________________________

(те, що тебе дійсно турбує)

Я плачу __________________________________________________________________

(те, що тебе дуже засмучує)

Я________________________________________________________________________

(повтор першого рядка вірша)

Я знаю ___________________________________________________________________

(істина, в якій ти впевнений)

Я стверджую ______________________________________________________________

(те, у що ти віриш)
Я мрію ___________________________________________________________________           

(те, про що ти мрієш)

Я намагаюся _______________________________________________________________

(те, що ти намагаєшся робити)

Я сподіваюсь ______________________________________________________________

(те, на що ти дійсно сподіваєшся)

Я _________________________________________________________________________

(повтор першого рядка вірша)

 

Інна Власюк

Категорія: Шкільний психолог | Додав: [ADM]Irina (17.12.2010)
Переглядів: 2862 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!