Каталог статей
Головна » Статті » Поради психолога » Шкільний психолог | [ Додати статтю ] |
Не піддаватися спокусам Виховна година Вчитель. Для свідомого і послідовного формування цілісного характеру необхідно мати чітке уявлення про те, чого ми І хочемо досягти у майбутньому, і спрямувати свої зусилля на досягнення своєї мети. При цьому треба уникати стосунків з такими людьми або з такими моделями поведінки, які можуть відволікати нас від визначеної цілі. Давайте спробуємо зазирнути у майбутнє і уявити собі день свого весілля. Погляньте на список слів і запитайте себе: «Яким я хочу бути в очах майбутнього / ї чоловіка / дружини?». Оберіть три найцінніші риси, які б ви хотіли мати: гордий — добросовісний — терплячий — владний; відповідальний — ввічливий — ревнивий — наполегливий; люблячий — товариський — турботливий — чуйний; сердитий — чесний — довірливий — винахідливий; здоровий — впевнений — щасливий — оптимістичний; щедрий — справедливий — добрий — поступливий; життєрадісний — надійний — енергійний — вірний — уважний. А тепер обговоримо якості, які ви обрали. Чому ви вважаєте ці якості важливими для сімейного життя? (Виступи учнів.) Вчитель. Як же розробити конкретні шляхи самовдосконалення з метою досягнення своїх цілей? Навчитися створювати міцні тривалі взаємостосунки, що ґрунтуються на почуттях відповідальності та взаємоповаги. Давайте згадаємо п'ять сфер особистості: фізична, інтелектуальна, соціальна, емоційна, духовна. Об'єднаємось у 5 груп за сферами. Кожна група обговорює види тиску у своїй сфері. (Виступи керівників груп.) І група — інтелектуальна: використання інтелектуальних здібностей без дозволу або під тиском; ІІ група – соціальна: існує група людей, які здійснюють маніпулювання окремими людьми, слабкими або соціально незахищеними; ІІІ група — емоційна: образи, приниження, використання зовнішніх факторів для IV група — духовна: релігія, політичний тиск. V група — фізична: здійснення фізичного тиску (побиття, насильство, зґвалтування). Вчитель. Тепер визначте правила, які допоможуть уникнути тиску. І група — фізична: не оголювати ті ділянки тіла, які є недоторканними. II група —інтелектуальна: не дозволяти іншим збити вас із пантелику або заплутати в суперечці про те, що дозволено., а що ні. ІІІ група — соціальна: підтримуйте стосунки з тими однолітками, які поділяють ваші моральні принципи. IV група — емоційна: не дозволяйте нікому зловживати вашими почуттями, щоб зашкодити вам. V група — духовна: визначтеся зі своїми моральними цінностями і нікому не дозволяйте змушувати вас відмовитись від них. Вчитель. А зараз обговоримо принципи відповідальної поведінки. Вони визначають, які дії є для нас сприйнятливими, а які неприпустимими. Визначаючи норми поведінки, ми встановлюємо кордони допустимої поведінки у сфері сексуального життя, які допомагають нам уникнути спокус: вживання алкоголю, наркотиків, передчасно розпочатих статевих стосунків та інших рішень, які можуть нам нашкодити. Пам'ятайте, що межі поведінки необхідно обирати наперед. Не чекайте, доки ви станете емоційно залежні від ситуації. Існує 6 принципів, які допоможуть контролювати межі допустимої сексуальної поведінки:
Вчитель. Для молодого покоління найбільш бажаними але і найбільш небезпечними є статеві стосунки. Вони мають як внутрішній, так і зовнішній характер: внутрішня готовність молодої людини спілкуватись і будувати фізичні стосунки із протилежною статтю обумовлена віковими та фізіологічними особливостями людини. Зовнішня сторона — факторами, які впливають на статеву активність молоді. Що це за фактори? 1-й учень. Культурне середовище, однолітки, ЗМІ (засоби масової інформації). У багатьох культурах існують подвійні стандарти щодо статевої поведінки юнаків та дівчат. Подвійний стандарт — це схвалення дії залежно від того, хто є їх виконавцем. Часто соціально-культурні норми суспільства сприяють тому, що юнаки вважають, що стануть «чоловіками» тоді, коли розпочнуть статеві стосунки. Отже, дівчата відчувають тиск з боку юнаків щодо початку сексуальних стосунків. Однак у багатьох культурах по-різному ставляться до сексуально активних незаміжніх дівчат та неодружених юнаків — для перших це вважається гріхом, а для других — майже нормою. Внаслідок таких подвійних стандартів поведінки виникають суспільні конфлікти, які можуть перерости у сімейні чвари. 2-й учень. Ще один фактор, який впливає на статеву активність — тиск товариського оточення. Вплив товариського оточення — це реальність повсякденного життя. Він діє на наші переконання та поведінку з боку ровесників та однокласників. Кожен сам обирає товаришів, які впливають на нього. Але кожен сам визначає також і ту межу впливу, яка є прийнятною для нього особисто. Треба товаришувати з такими однолітками, які мають власні життєві цілі і дотримуються здорового способу життя, особливо з тими, які взяли собі за мету формування цілісної особистості. 3-й учень. Третій фактор — це вплив засобів масової інформації (ЗМІ). Вони можуть створити враження, що «усі це роблять», тоді така модель поведінки стає загально прийнятною нормою. ЗМІ пропагують поведінку і стиль життя «крутих» хлопців і дівчат, які часто вдаються до дошлюбних зв'язків та мають інші шкідливі звички. ЗМІ рідко інформують нас про наслідки такого безвідповідального ставлення «золотої» молоді до власного життя, коли вони втрачають свою репутацію, кохання, а замість того отримують небажану вагітність, СНІД чи інші хвороби, що передаються статевим шляхом. Вчитель. Пропоную вам на закінчення сьогоднішньої розмови написати вірш про себе. Перед кожним із вас є ключові слова у кожному рядку такого вірша. Вірш про себе Я _________________________________________________________________________ (дві характерні для тебе риси) Я хотів би знати _____________________________________________________________ (те, що тебе цікавить) (уявний звук) Я хочу ______________________________________________________________________ (реальне бажання) Я __________________________________________________________________________ (повтор першого рядка вірша) (те, що ти собі уявляєш) (що ти відчуваєш стосовно своїх уявних дій) Я торкаюся рукою _________________________________________________________ (те, що добі уявляєш) Я турбуюся про ___________________________________________________________ (те, що тебе дійсно турбує) Я плачу __________________________________________________________________ (те, що тебе дуже засмучує) Я________________________________________________________________________ (повтор першого рядка вірша) Я знаю ___________________________________________________________________ (істина, в якій ти впевнений) Я стверджую ______________________________________________________________ (те, у що ти віриш) (те, про що ти мрієш) Я намагаюся _______________________________________________________________ (те, що ти намагаєшся робити) Я сподіваюсь ______________________________________________________________ (те, на що ти дійсно сподіваєшся) Я _________________________________________________________________________ (повтор першого рядка вірша) Інна Власюк | |
Переглядів: 2862 | Рейтинг: 1.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |