Автор: Корженко В.О. практичний психолог Насташської ЗОШ І-ІІІ ступенів Рокитнянського району
Пояснювальна записка
Тема агресивної поведінки дітей на сьогодні є дуже актуальною. Для молодшого школяра з агресивною поведінкою характерні різкі негативні реакції на незначні зауваження й прояв агресивного напору за відсутності помітних причин і врахування ситуації.
Стандартні реакції дорослих у відповідь посилюють особливості агресивних проявів дітей і зовсім не сприяють подоланню проблеми. Ефективність корекційної роботи ґрунтується на розумінні, що подібні поведінкові особливості пов’язані з тим, що у внутрішньому світі дитини накопичується надто багато руйнівних емоцій унаслідок невдоволення базисної, фундаментальної потреби людини бути потрібною для іншої людини. Результату можна досягти за умов комплексного підходу до аналізу й корекції життєвої ситуації дитини. Це завжди важко для шкільного психолога, хоча б тому, що для продуктивної співучасті учителя й батьків нерідко доводиться мотивувати їх спеціально. Але якщо це вдається, тоді реально досягти успіху. Адже кожна дитина гостро переживає конфлікт, і щире доброзичливе ставлення до її емоційного світу спроможне викликати доволі швидкі зміни в картині поведінки.
Програма розрахована на 20 занять.
Заняття проводяться з групою учнів (до 10 осіб).
Мета програми: попередження агресивної поведінки учнів з затримкою психічного розвитку.
Завдання програми: вчити учнів звільнятися від агресивної енергії, що нагромадилася, соціально прийнятним способом; формувати установку "Я умію володіти собою"; сприяти виробленню навичок саморегуляції, учити дітей прийомам стримування негативних емоцій, виробляти навички зниження напруги; розвивати навички спілкування, уміння говорити один одному приємне, співпрацювати; навчати способам вироблення впевненості в собі; спонукати дітей до бажання приносити іншим радість.
Ресурсне забезпечення: магнітофон, кольорові олівці, фарби, папір, повітряні кульки, роздатковий матеріал.
Завантажити
Джерело: http://bestlessons.at.ua/ |