Каталог статей
Головна » Статті » Поради психолога » Шкільний психолог | [ Додати статтю ] |
Розвиваючі заняття для початкової школи Хід уроку
Здрастуйте, діти! Сьогодні ми займемося нашими очима - щоб вони навчилися дивитися уважно, нашими голівками - щоб вони навчилися добре думати, нашою мовою - щоб знати багато різних слів і вміти розповідати цікаві історії, а ще нашими фантазіями - щоб придумувати різні незвичайні речі. І для цього будемо грати в забавні ігри. Наприклад, в таку. «Шерлок Холмс» Ця гра розвиває нашу увагу і спостережливість. Ми всі будемо Шерлоками Холмсами - уважними і будемо все помічати. А деякі з нас будуть «злочинцями». Перед класом виходять 5-7 людей. Решта пів-хвилини дивляться на них і запам'ятовують, як вони виглядають. Потім група виходить за двері і робить 3-5 змін в своїй зовнішності та одязі (міняються піджаками, знімають краватки, витягують комірець з-під светра, змінюють зачіску - роблять проділ на інший бік і т.п.). Потім вони заходять в клас і стають не в тому порядку, як спочатку. Завдання класу - виявити всі зміни в зовнішності «злочинців», назвати, в якому порядку вони стояли. Потім «злочинці» стають спиною до класу, а клас пробує сказати: якого кольору очі у кожного з них, у кого є/немає веснянки, у кого скільки ґудзиків на піджаку? Ті, хто відповідає правильно, стають наступною групою «злочинців». «Слова і букви» А тепер подивимося, як багато різних слів ви знаєте. На дошці накреслити три колонки для кожного ряду. Діти по черзі виходять і пишуть слова-відповіді у своїй колонці. Завдання: за п'ять хвилин - написати якомога більше слів, де літера О зустрічається три рази; - якомога більше героїв мультфільмів на Т (З, Р, ...); - якомога більше слів, де немає букв А і Е; - якомога більше слів, що починаються і закінчуються на одну і ту ж літеру; - скласти з букв одного слова як можна більше інших слів (з ЛІТАК - ЛАК, ТАК, КАТ,КІТ, ТІК, ...). Можна тільки іменники або тільки предмети, можна - будь-які. «Казка навпаки» А тепер перевіримо, як ви пам'ятаєте казки. Але не просто пам'ятайте, а дуже детально, буквально кожну строчку і кожну подію. Спробуйте розповісти навпаки яку-небудь дуже відому (але не дуже велику) казку («Ріпка», «Колобок», «Вершки і корінці»). Наприклад: - «І стали вони жити-поживати, та добра наживати» - «Дав йому король коня і півкоролівства на додачу й принцесу в дружину» - «Повернувся він в рідне королівство» - «Відрубав він драконові третю голову і той віддав Богові душу» - ... «Знайди зайве» Викресліть зайве слово і поясніть, чому воно сюди не підходить. (Слова пишуться заздалегідь на закритій дошці). Гусь, качка, курка, півень, риба. Морква, огірок, картопля, цукерки, капуста. Ложка, хліб, тарілка, виделка, ніж. Сонце, місяць, вітер, зірка, планета. Тюльпан , гвоздика, ромашка, кавун, троянда. Катя, пальто, спідниця, кофта, плаття. Лялька, м'ячик, олівець, ведмедик, машинка. Вовк, вівця, коза, собака, кінь. Вантажівка, літак, тролейбус, потяг, велосипед. Весна, літо, осінь, мороз, зима. А тепер завдання навпаки: що спільного у цих п'яти слів, чи можна їх об'єднати в одну групу і чому? «Відгадай вірш» Учитель загадує строфу з відомого всім вірша. Викликає перед класом стільки людей, скільки слів і говорить кожному на вушко його слово. Потім з класу вибирається ведучий. Він питає у будь-якої людини його слово. Завдання - щоб ведучий або хтось з класу швидше здогадався, який це вірш. «Діти навпаки» Ми вже засиділися - давайте посувайться! Уявіть, що ми всі - дуже шкідливі дітки і робимо все навпаки: скажуть сісти - встанемо, побігти - стоїмо, опустити руки - піднімаємо. Робіть навпаки все, що роблю я «(Учитель встає - діти сідають, побіжить - діти стоять, одягає піджак - діти знімають, хитає головою зверху вниз (так) - діти мотають головою з боку в сторони (немає) і т.п.) . «Най-най» На дошці заздалегідь написані рядки. Завдання дітей - розташувати в порядку зменшення, підписавши під словами відповідні цифри. Наприклад: - Хто найшвидший: ракета, метелик, птах, літак, вертоліт »- відповідь:« ракета-1, метелик-5, птиця-4, літак-2, гелікоптер-3. - Що яскравіше світить: настільна лампа, люстра , прожектор, свічка, сонце? - Що тепліше: шуба, плаття, купальник, пальто, сарафан? - У кого хвіст довший: заєць, миша, лисиця, їжак, білка? - Хто самий повільний: собака, кінь, черв'як, змія, черепаха? - Що саме міцне: деревина, залізо, пластмаса, алмаз, папір? - Якщо у воду кинути камінь, картонну коробку, плаття, дерев'яний стілець і булку, що впаде на дно першим, а що - потім? «Вгадай мене» Учитель разом з групою дітей з 5-6 осіб загадує будь-яку людину (з класу, вони стають перед класом і клас задає їм питання, намагаючись відгадати загадану людину: - Хто він (наш однокласник, герой мультфільму, вчитель)? - На яку квітку він схожий? - З яким кольором його можна порівняти? - На яку тварину він схожий? - Який у нього характер? - Що він любить і не любить? - Про що він мріє? і т. д. «Кращий лічильник» Діти діляться на дві команди. Команда, яка відповіла першою, отримує бал. Хто відповів неправильно, вибуває з гри. Усього десять питань: 1. Скільки в кімнаті дверей? 2. Скільки столів? 3. Скільки ручок на партах першого ряду? 4. Скільки кісок у дівчаток? 5. Скільки краваток у хлопчиків? 6. Скільки стільців у кімнаті? 7. Скільки учнів сидять біля вікон? 8. Скільки підручників на перших трьох партах? 9. Скільки пальців на руках у тих, що сидять на задніх партах? 10. Скільки в класі спідничок? Ми з вами сьогодні славно пограли. І ми стали розумнішими, уважнішими і кмітливішими. Давайте всі погладимо себе по голові і скажемо: «Який я сьогодні був (була) молодець (розумниця)!» | |
Переглядів: 5334 | Рейтинг: 1.7/3 |
Всього коментарів: 0 | |