Каталог статей
Головна » Статті » Поради психолога » Шкільний психолог | [ Додати статтю ] |
Що означає жити красиво? Заняття-диспут Учитель. Якось запитали мудреця: «З чим можна порівняти життя людини?» Мудрець відповів: «З коливанням маятника». Людина завжди перебуває в сумнівах, завжди шукає відповідь: «так» чи «ні». Вона завжди в пошуку істини. А що таке істина? В чому вона? У кожного істина своя, тому що люди настільки «зациклені» на своєму власному сприйнятті, що просто не можуть зрозуміти ні чиїсь інші сприйняття, ні реальні факти. Наше заняття присвячене тому, щоб розвивати вміння будь-яке явище, подію, вчинок розглядати з усіх боків, розуміти будь-яку точку зору, іноді в негативному бачити і позитивне. Розминка-тренінг «Аукціон» Ситуація: «Сьогодні на уроці ти отримав (отримала) найнижчий бал». Що у цій ситуації ви можете знайти гарного? Учитель. Сьогодні ми проведемо диспут у формі «акваріуму». Що таке диспут? Диспут—це шлях розвитку самостійності, подолання інертності мислення, формалізму, шаблону. Диспут — це можливість розрядки емоційної напруги, завдяки чому зміцнюється психічна стійкість. Диспут — це інтелектуальна гімнастика. Перш ніж проводити диспут, давайте методом «мозкового штурму» виробимо правила диспуту, яких повинні дотримуватись всі. Правила проведення диспуту 1. Говоріть по черзі, а не всі одночасно. 2. Не перебивайте того, хто говорить. 3. Критикуйте ідеї, а не особу, що її висловила. 4. Поважайте всі висловлені думки. 5. Не смійтеся, коли хтось говорить, за винятком, якщо хтось жартує. 6. Не змінюйте тему диспуту. 7. Намагайтеся заохочувати до участі в диспуті інших. (Правила записуються на дошці.) Оголошення теми диспуту. Питання для обговорення 1. Який зміст ви вкладаєте в поняття «жити красиво»? 2. Як ви вважаєте, чи може кожна людина жити так, як вона хоче, і що для цього потрібно? 3. Чи хочете ви жити «красиво»? Якщо «так», то що ви для цього робите чи плануєте зробити в майбутньому? Якщо «ні» — то чому? Учитель. Приступаємо до обговорення першого питання. Що найчастіше розуміють під словами «красиво жити»? Часто беруть до уваги зовнішній бік життя: автомобіль, квартира, дача, гарний одяг, гроші. Але за цим нерідко прихована духовна порожнеча. Який зміст ви вкладаєте в ці слова? Місце в «акваріумі» займає перша група та обговорює дане питання. Закінчивши обговорення, учні займають свої місця. Запитання до класу: - Чи згодні ви з думкою товаришів з даного питання? - Чиї докази були найбільш переконливими? - Чи хочете ви щось доповнити?
Гра «Чарівний стілець» Один стілець у класі оголошується «чарівним». У того, хто сідає на цей стілець, зникають всі негативні якості, залишаються лише позитивні. Учні повинні назвати всі позитивні якості особи, яка сидить на «чарівному» стільці. Місце в «акваріумі» займає друга група учнів та обговорює наступне питання. Пауза. Гра «Крісло відвертості» Всі стільці в класі оголошуються «кріслами відвертості». Всі, хто сидить на них, повинні говорити лише правду. Учитель називає початок фрази, учні повинній" закінчити: «Я пишаюсь собою тому...». Місце в «акваріумі» займає третя група та обговорює наступне питання. Запитання до класу: Чи можете ви назвати прізвища людей чи літературних героїв, які, на вашу думку, живуть чи жили красиво? Учитель. Діти, ви висловили багато цікавих думок з питань, які сьогодні обговорювались. Всі ви хочете жити «красиво», але не всі вкладають в це поняття однаковий зміст. Підбити підсумок диспуту мені б хотілося словами И. Бехера. Красиво жить — не просто звук пустой. Лишь тот, кто в мире красоту умножил Трудом, борьбой,— тот жизнь красиво прожил, Воистину, увенчан красотой. Різні думки висловили із приводу того, чи можете ви побудувати своє життя так, як бажаєте. Дійсно, людське життя визначається як зовнішніми, так і внутрішніми ознаками, воно не зводиться до простого втілення наших задумів. Але людина може спланувати своє життя, визначити мету існування, вибрати шлях її реалізації. Все залежить від характеру людини, вольових зусиль. А якщо і не все, то досить багато. Інна Власюк | |
Переглядів: 6158 | Рейтинг: 3.8/4 |
Всього коментарів: 0 | |