Каталог статей

Головна » Статті » Поради психолога » Шкільний психолог [ Додати статтю ]

Що означає жити красиво?

Що означає жити красиво?

 

Заняття-диспут

 

Учитель. Якось запитали мудре­ця: «З чим можна порівняти життя людини?» Мудрець відповів: «З ко­ливанням маятника». Людина завжди перебуває в сумнівах, завжди шукає відповідь: «так» чи «ні». Вона завжди в пошуку істини. А що таке істина? В чому вона?

 

У кожного істина своя, тому що люди настільки «зациклені» на своєму влас­ному сприйнятті, що просто не мо­жуть зрозуміти ні чиїсь інші сприй­няття, ні реальні факти.

 

Наше заняття присвячене тому, щоб розвивати вміння будь-яке явище, по­дію, вчинок розглядати з усіх боків, розуміти будь-яку точку зору, іноді в негативному бачити і позитивне.

 

Розминка-тренінг «Аукціон»

Ситуація: «Сьогодні на уроці ти отримав (отримала) найнижчий бал».

Що у цій ситуації ви можете знайти гарного?

 

Учитель. Сьогодні ми проведемо диспут у формі «акваріуму».

Що таке диспут?  

 

Диспут—це шлях розвитку самостій­ності, подолання інертності мислен­ня, формалізму, шаблону.

 

Диспут — це можливість розрядки емоційної напруги, завдяки чому зміц­нюється психічна стійкість.

 

Диспут — це інтелектуальна гімнас­тика.

 

Перш ніж проводити диспут, давай­те методом «мозкового штурму» ви­робимо правила диспуту, яких повин­ні дотримуватись всі.

 

Правила проведення диспуту

 

1.    Говоріть по черзі, а не всі одно­часно.

2.    Не перебивайте того, хто гово­рить.

3.    Критикуйте ідеї, а не особу, що її  висловила.

4.    Поважайте   всі   висловлені думки.

5.    Не смійтеся, коли хтось говорить,  за винятком, якщо хтось жартує.

6.    Не змінюйте тему диспуту.

7.    Намагайтеся заохочувати до учас­ті в диспуті інших.

(Правила записуються на дошці.) Оголошення теми диспуту.

 

Питання для обговорення

1.    Який зміст ви вкладаєте в понят­тя «жити красиво»?

2.    Як ви вважаєте, чи може кожна  людина жити так, як вона хоче, і що для цього потрібно?

3.    Чи хочете ви жити «красиво»?

Якщо «так», то що ви для цього ро­бите чи плануєте зробити в майбут­ньому?

Якщо «ні» — то чому?

 

Учитель. Приступаємо до обгово­рення першого питання. Що найчас­тіше розуміють під словами «красиво жити»? Часто беруть до уваги зовніш­ній бік життя: автомобіль, кварти­ра, дача, гарний одяг, гроші. Але за цим нерідко прихована духовна по­рожнеча.

 

Який зміст ви вкладаєте в ці слова?

 

Місце в «акваріумі» займає перша гру­па та обговорює дане питання.

Закінчивши обговорення, учні за­ймають свої місця.

 

Запитання до класу:

- Чи згодні ви з думкою товаришів  з даного питання?

- Чиї докази були найбільш пере­конливими?

- Чи хочете ви щось доповнити?


Перерва.

 

Гра «Чарівний стілець»

 

Один стілець у класі оголошується «чарівним». У того, хто сідає на цей стілець, зникають всі негативні якос­ті, залишаються лише позитивні. Учні повинні назвати всі позитивні якос­ті особи, яка сидить на «чарівному» стільці.

Місце в «акваріумі» займає друга гру­па учнів та обговорює наступне пи­тання.

 

Пауза.

 

 

Гра «Крісло відвертості»

Всі стільці в класі оголошуються «кріс­лами відвертості». Всі, хто сидить на них, повинні говорити лише прав­ду.

Учитель називає початок фрази, учні повинній" закінчити: «Я пишаюсь со­бою тому...».

Місце в «акваріумі» займає третя група та обговорює наступне питання.

 

Запитання до класу:

Чи можете ви назвати прізвища людей чи літературних героїв, які, на вашу думку, живуть чи жили красиво?

 

Учитель. Діти, ви висловили ба­гато цікавих думок з питань, які сьо­годні обговорювались. Всі ви хочете жити «красиво», але не всі вкладають в це поняття однаковий зміст.

Підбити підсумок диспуту мені б хо­тілося словами И. Бехера.

 

Красиво жить — не просто звук  пустой.

Лишь тот, кто в мире красоту  умножил

Трудом, борьбой,— тот жизнь  красиво прожил,

Воистину, увенчан красотой.

 

Різні думки висловили із приводу того, чи можете ви побудувати своє життя так, як бажаєте.

Дійсно, людське життя визначаєть­ся як зовнішніми, так і внутрішніми ознаками, воно не зводиться до про­стого втілення наших задумів. Але людина може спланувати своє жит­тя, визначити мету існування, вибра­ти шлях її реалізації.

Все залежить від характеру людини, вольових зусиль. А якщо і не все, то досить багато.

 

Інна Власюк

Категорія: Шкільний психолог | Додав: [ADM]Irina (17.12.2010)
Переглядів: 6158 | Рейтинг: 3.8/4
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!