Каталог статей
Головна » Статті » Поради психолога » Шкільний психолог | [ Додати статтю ] |
«Сім'я і навчання дитини» Заняття з батьками І. Питання, які бажано обговорити під час заняття Місце і роль розумового виховання дитини в системі сімейного виховання. Завдання сім'ї в розвитку розумових здібностей дитини. Вікові та індивідуальні особливості дітей та їх урахування в розумовому вихованні. Формування навичок самостійної пізнавальної діяльності. Розвиток спостережливості, довільної уваги, прийомів запам'ятовування, мисленнєвих дій, контролю та самоконтролю. Зміст, форми і методи допомоги батьків дітям у підготовці до навчання та у навчанні. Системний контроль і вимогливість батьків до навчання дитини. Форми і методи стимулювання навчальної діяльності дітей, заохочення та покарання. II. Матеріали до проведення заняття Попереднє анкетування батьків. Анкета Чи знаєте Ви, скільки часу повинен витрачати на виконання домашнього 1. Як Ви контролюєте навчання своїх дітей? 2. Чи тренуєте Ви увагу своєї дитини? Як? 3. Як Ви допомагаєте дитині краще запам'ятати навчальний матеріал? 4. Як Ви привчаєте дитину самостійно виконувати домашнє завдання? 5. Як Ви формуєте у дітей інтерес до навчання? 6. Чи аналізуєте Ви разом з дитиною труднощі й недоліки в її навчанні? 7. Як Ви застосовуєте методи заохочення і покарання в стимулюванні навчання дітей? 8. Застосування яких прийомів — заохочення, покарання, суворих вимог Розгляд педагогічних ситуацій: Петро, мабуть, зовсім тупий. Він весь час просить, щоб я допомагала йому з уроками. А де взяти час? Весь дім на мені. І зрештою, чим я можу йому У Миколи також, буває, виникають проблеми. До кого ж йому йти за допомогою як не до мене? І тут я вже просто із шкіри лізу, щоб йому допомогти. Принаймні, він відчуває, як я близько до серця все це сприймаю. Мені іноді важко допомагати Володі з уроками, але я хоча б сиджу біля нього і підтримую його морально. Як привчити дитину до виконання домашніх завдань? Перевірте, чи правильно організоване робоче місце дитини. Джерело світла повинно знаходитися спереду і зліва, на столі не повинно бути зайвих Узгодьте розпорядок дня, обговоріть з дитиною час, коли вона буде робити Сплануйте разом із дитиною послідовність приготування уроків і заздалегідь визначте час, необхідний для виконання кожного завдання. Перед початком виконання якого-небудь завдання запитайте дитину: "Як ти думаєш, скільки часу тобі потрібно, щоб його виконати?". Поставте перед дитиною годинник, і після закінчення роботи дитина зверне увагу на те, скільки часу вона дійсно витратила на виконання завдання. Це сприяє вихованню організованості і формує "відчуття часу". Контролюйте виконання разом із дитиною запланованої роботи. Допоможіть дитині, якщо вона зіткнулася з труднощами. Надавайте дитині емоційну підтримку. Школа висуває серйозні вимоги, Не давайте дитині додаткових домашніх завдань і не примушуйте переробляти погано виконану класну роботу. Можна запропонувати перевірити її і виправити помилки, але переписувати не потрібно. Поступово знижуйте ступінь контролю, Незмінним повинно залишатись тільки зацікавленість і увага до життя Вашого школяра. Інна Власюк | |
Переглядів: 1836 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |