Каталог статей

Головна » Статті » Поради психолога » Шкільний психолог [ Додати статтю ]

Тест шкільної тривожності за Філіпом
Інструкція:
Дитині надається інструкція: «Я запропоную тобі тест про те, як ти почуваєшся у школі. Відповідай відверто, пам'ятай, що тут немає добрих чи поганих відповідей, довго не думай. Відповідай на запитання тільки «так» чи «ні».

1. Чи важко тобі бути на одному рівні з іншими дітьми класу?
2. Чи хвилюєшся ти, коли вчитель каже, що хоче перевірити, на скільки ти знаєш ма-теріал?
3. Чи важко тобі працювати у класі так, як цього хоче вчитель?
4. Чи сняться тобі сни про те, що вчитель злий, бо ти не вивчив уроку?
5. Чи буває, що хтось у класі б'є чи кривдить тебе?
6. Чи бажаєш ти іноді, щоб учитель не поспішав із поясненням нового матеріалу?
7. Чи сильно ти хвилюєшся, коли відповідаєш, виконуєш завдання?
8. Чи буває так, що тобі страшно висловлюватися на уроці, тому що ти можеш зробиш помилку?
9. Чи тремтять у тебе коліна, коли тебе викликають відповідати?
10. Чи часто твої однокласники насміхаються з тебе, коли ви граєте в різні ігри?
11. Чи буває так, що тобі ставлять нижчий бал, ніж ти сподівався?
12. Чи хвилює тебе питання, що тебе залишать на повторний рік в одному класі?
13. Чи уникаєш ти ігор, де когось обирають, тому, що тебе, як правило, не вибирають?
14. Чи буває так, що ти весь здригаєшся, коли тебе викликають відповідати?
15. Чи часто буває в тебе відчуття, що ніхто з твоїх однокласників не хоче робити те, що хочеш ти?
16. Чи сильно ти хвилюєшся перед тим, як почати виконувати завдання?
17. Чи важко тобі одержувати такі бали, яких очікують від тебе батьки?
18. Чи страшно тобі часом, що тобі стане погано у класі (ти захворієш)?
І9. Чи будуть однокласники насміхатися з тебе, якщо ти зробиш помилку під час від-повіді?
20. Чи схожий ти на своїх однокласників?
21. Чи хвилюєшся ти, виконавши завдання, за правильність його виконання?
22. Працюючи у класі, чи певен ти, що все добре запам'ятаєш?
23 . Чи сняться тобі сни, що ти у школі й не можеш правильно відповісти на запитан-ня вчителя?
24 . Чи правда, що більшість дітей ставиться до тебе прихильно?
25 . Чи працюєш ти краще, якщо знаєш, що результати твоєї роботи порівнювати-муться з результатами роботи інших дітей у класі?
26. Чи часто ти мрієш, щоб менше хвилюватися, коли треба відповідати?
27. Чи важко тобі сперечатися з іншими?
28. Чи твоє серце сильно б'ється, коли вчитель каже, що збирається перевірити твою готовність до уроку?
29. Коли ти одержуєш високий бал, чи думає хтось із твоїх друзів, що ти хочеш при-служитися?
30. Чи гарно ти почуваєшся з тими однокласниками, до яких інші діти ставляться з особливою увагою?
31. Чи буває так, що деякі діти у класі кажусь щось, що не подобається тобі?
32. Як ти вважаєш, ті діти, що погано навчаються, втрачають повагу інших?
33. Чи схоже на те, що більшість твоїх однокласників не звертає на тебе уваги?
34. Чи часто тобі буває страшно здаватися дурнем?
35. Чи подобається тобі, як до тебе ставляться вчителі?
З6. Чи допомагає твоя мати в організації вечорниць, як інші мами твоїх одноклас-ників?
37. Чи хвилює тебе те, що про тебе думають оточуючі?
38. Чи сподіваєшся ти в майбутньому вчитися краще, ніж зараз?
39. Чи вважаєш ти, що одягаєшся до школи так гарно, як і твої однокласники?
40. Чи часто, відповідаючи на уроці, ти думаєш про те, що в цей час думають про тебе інші?
41. Чи мають здібні учні якісь особливі права у класі, яких не мають інші діти?
42. Чи бувають злими деякі з твоїх однокласників, коли ти робиш щось краще за них?
43. Чи задоволений ти тим, як до тебе ставляться однокласники?
44. Чи добре ти почуваєшся, коли залишаєшся наодинці з учителем?
45 . Чи сміються іноді однокласники з твоєї зовнішності та поведінки? 46. Чи вважаєш ти, що турбуєшся за свої шкільні справи більше за інших дітей?
47. Якщо ти не можеш відповісти на запитання, чи відчуваєш, що можеш заплакати?
48. Чи в ліжку ввечері ти часом хвилюєшся про те, що відбудеться завтра у школі?
49. Коли працюєш над важким завданням, чи відчуваєш інколи, що зовсім не пам'ятаєш деякі речі, які добре знав раніше?
50. Чи тремтить твоя рука, коли працюєш над завданням?
51. Чи відчуваєш, що починаєш нервувати, коли вчитель говорить, що збирається дати класу завдання?
52. Чи лякає тебе перевірка твоїх знань у школі?
53. Коли вчитель каже, що збирається дати класу завдання, чи відчуваєш ти хвилювання, що не впораєшся з ним?
54. Чи сняться тобі сни, що твої однокласники роблять щось, що не можеш зробити ти?
55. Коли вчитель пояснює матеріал, чи здається тобі, що твої однокласники розуміють його краще, ніж ти?
56. Чи хвилюєшся ти дорогою до школи, що вчитель може дати класу роботу для перевірки знань?
57. Коли ти виконуєш завдання, чи відчуваєш ти, що робиш це погано?
58. Чи тремтить твоя рука, коли вчитель доручає тобі виконати завдання на дошці перед усім класом?

Інтерпретація результатів
Перевіряється відповідність збігу відповідей із ключем. Відповіді, які не збігаються з ключем — це і є тривога.
1. Загальна кількість розбіжностей по всьому текстові. Якщо вона понад 50%, можна казати про підвищену тривогу дитини, якщо більша 75% - про високу тривогу.
2. Кількість збігів за кожен із 8 чинників тривоги. Рівень тривоги визнача-ється так, як у попередньому випадку. Аналізується загальний внутрішній стан школяра, кількість синдромів тривоги та їх величина. Результати відображаються на індивідуальній діаграмі.
З. Середнє значення всіх синдромів тривожності учнів по класу для порів-няння з індивідуальними покажчиками тривожності з метою визначення учнів групи ризику.
Ключ до тесту («так» —«+», «ні» — «-»)
1. - 2. - 3. - 4. - 5. - 6. - 7. - 8. - 9. - 10. - 11. + 12. - 13. - 14. -15. - 16. - 17. - 18. - 19. - 20. + 21. -22. + 23. - 24. + 25. + 26. - 27. -28. - 29. - 30. + 31. - 32. - 33. - 34. - 35. + 36. + 37. - 38. + 39. + 40. - 41. + 42,-43. +44. + 45. -46. -47. -48. -49. -50. -51. -52. -53. -54. - 55. - 56. - 57. - 58. -. . .
1. Загальна тривожність у школі—загальний емоційний стан дитини, пов'я-заний із різними формами її включення в життя школи.
2. Переживання соціального стресу — емоційний стан дитини, на фоні якого розвиваються й"
соціальні контакти (з однолітками).
3. Фрустрація потреби в досягненні успіху — несприятливий психічний фон, який не дає змоги дитині розвивати свої потреби в успіхові досягненні високого результату тощо.
4. Страх самовираження - негативні емоційні переживання ситуацій, де-монстрації себе та своїх можливостей.
5. Страх ситуації перевірки знань - негативне ставлення і переживання тривоги в ситуаціях перевірки (особливо публічної) знань, досягнень, можливостей.
6. Страх невідповідності сподіванням оточуючих - орієнтація на значущість інших в оцінюванні своїх результатів, вчинків, думок, тривога за надані оточуючими оцінки, очікування негативних оцінок.
7. Низький фізіологічний опір стресу - особливості психофізіологічної організації, які знижують пристосованість дитини до ситуацій стресогенного характеру, підвищують вірогідність неадекватного, деструктивного реагування на три-вожний чинник середовища.
8. Проблеми і страхи у стосунках з учителями - загальне негативне емоційне тло стосунків з дорослими у школі, яке знижує здатність дитини до успішного навчання.

Чинники Номер запитання
1) загальна три-вожність у шкалі 2,3,7,12,16,21,23,26,28,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55,
56,57,58
Е-22
2) переживання соціального
стресу 5,10,15,20,24,30,33,36,39,42,44
Е-11
3) фрустрація потреби у
досягненні мети 1,3,6,11,17,19,25,29,32,35,38,41,43
Е-13

4)страх самови-раження 2,7,31,34,37,40,45
Е-6
5)страх ситуації перевірки знань 2,7,12,16,21,26
Е-6
6)страх
невідповідності
очікуванням оточуючих 3,8,13,17,22
Е-5
7)низька фізіо-логічна опір-ність стресу 9,14,18,23,28
Е-5
8) проблеми і страхи у стосун-ках із учителями 2,6,11,32,35,41,44,47
Е-8

Категорія: Шкільний психолог | Додав: OlgaREX (31.07.2010) | Автор: Ольга E
Переглядів: 5118 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!