Каталог статей
Головна » Статті » Поради психолога » Шкільний психолог | [ Додати статтю ] |
Визнаємо і цінуємо взаємодію
Визнаємо і цінуємо взаємодію
Ми маємо знайти шляхи самоорганізації — на основі співпраці, здорового глузду, науки, гармонії та у відносній спонтанності з рештою людства на Землі... Ми не зможемо успішно керувати Землею, як космічним кораблем для всіх землян, доки не бачитимемо її єдиним неподільним космічним кораблем, а нашу долю сприйматимемо як спільну. Так мають чинити всі, інакше — не бути нікому. Р. Букмінстер Фуллер Мета тренінгу: усвідомити себе та свою діяльність у системі освіти; зрозуміти середовище, в якому працює вчитель; осмислити роль учителя у суспільній взаємодії (вчителі, учні, батьки). Матеріали: плакат, аркуші формату А4, стікери, маркери, скотч, ножиці (на всіх учасників). Категорія: педагоги. Тривалість: 1,5 години. Рефлексія (10 хв) Мета: визначити установки та думки щодо тренінгу. Кожен тренінг починається зі вступної частини — обговорення, налаштування на роботу у групі, знайомство. Я пропоную вам окреслити свій настрій зараз, назвати ваше ім'я, посаду, школу, в якій працюєте. Знайомство (15 хв) Мета: підвищити довіру, зняти психоемоційне напруження. Символічно наші зустрічі починаються із процедури знайомства. Щойно ми дізналися, яка атмосфера панує у нашому колі, спробували запам'ятати імена. А зараз я пропоную вам продовжити речення: «Учитель — це...». Правила роботи у групі (7 хв) Мета: актуалізувати правила групової роботи. Матеріали: плакат з основними правилами взаємодії на психологічному тренінгу. Тренер пропонує розпочати роботу з актуалізації правил, які допоможуть комфортно почуватися й ефективно працювати кожному на занятті. Психолог демонструє і зачитує кожне правило. Якщо група додає чи видозмінює певні правила, їх записують на плакаті. Очікування (15 хв) Мета: визначити сподівання й очікування від роботи у групі. Матеріали: плакат із зображенням галявини. Нашу психолого-педагогічну діяльність можна уявити як мальовничий і різноманітний ліс, де ми, блукаючи стежками особистих пошуків, то усамітнюємось, то виходимо на яскраві, освітлені нашим покликанням галявини, щоб розпалити з колегами вогнище надії, взаємної поваги та розуміння. Прошу кожного з вас записати ваші очікування від сьогоднішнього заняття, озвучити і прикріпити їх на плакаті. Інформаційне повідомлення «Типи професій» (5 хв) Мета: розказати про основні вимоги до професій типу «людина — людина». За класифікацією Є. Клімова, існує п'ять типів професій: «людина — людина», «людина — техніка», «людина — природа», «людина — знакова система», «людина — художній образ». Кожен тип професій передбачає певний вид діяльності. Так, типу професій «людина — людина» відповідають виховання, навчання, управління, медичне обслуговування. Основні вимоги до них: уміння встановлювати стосунки з іншими людьми, акуратність, готовність прийти на допомогу, привітність, доброзичливість, самокритика, саморегуляція, емоційна стійкість, логічність мислення, добра пам'ять. До професій цього типу належать: учитель, бібліотекар, лікар, працівники міліції, тренер, екскурсовод, кореспондент. Я пропоную вам опитувальник, який допоможе визначити готовність до співпраці з учнями. Об'єднайтесь у пари й обговоріть варіанти ваших відповідей з колегами (таблиця 2). Вправа «Книжка життя» (30 хв) Мета: релаксація. Матеріали: магнітофон, аудіокасета. Психолог. Сядьте зручно. Зробіть кілька спокійних вдихів і видихів. Скажіть: «Мені добре». Заплющте очі, уявіть собі білий екран, на якому послідовно будуть змінюватися картинки. Опитувальник готовності до співпраці з учнями. Запитання Відповідь
Так Ні Залежить від обставин 1. Чи згодні ви, що педагог завжди має тримати дистанцію,' спілкуючись з учнями? 2. Чи часто ви змушені підвищувати голос у класі? 3. Чи радяться учні з вами щодо своїх особистих проблем? 4. Чи згодні ви з думкою, що вчитель завжди має опановувати свої емоції? 5. Чи впливають соціальні проблеми вчителя на його відносини з учнями? 6. Чи впливають ваші соціальні проблеми на ставлення до своєї роботи? Практичний психолог Костянтинівського Навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Зінченко Наталія Володимирівна.
| |
Переглядів: 1432 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |