Каталог статей

Головна » Статті » Поради психолога » Шкільний психолог [ Додати статтю ]

Визнаємо і цінуємо взаємодію
Визнаємо і цінуємо взаємодію

Ми маємо знайти шляхи самоорганізації — на основі співпраці, здорового глузду, науки, гармонії та у відносній спонтанності з рештою людства на Землі... Ми не зможемо успішно керувати Землею, як космічним кораблем для всіх землян, доки не бачитимемо її єдиним неподільним космічним кораблем, а нашу долю сприйматимемо як спільну. Так мають чинити всі, інакше — не бути нікому.
                                                                           Р. Букмінстер Фуллер
Мета тренінгу:
усвідомити себе та свою діяльність у системі освіти; зрозуміти середовище, в якому працює вчитель; осмислити роль учителя у суспільній взаємодії (вчителі, учні, батьки).
Матеріали: плакат, аркуші формату А4, стікери, маркери, скотч, ножиці (на всіх учасників).
Категорія: педагоги.
Тривалість: 1,5 години.
Рефлексія (10 хв)
Мета: визначити установки та думки щодо тренінгу.
Кожен тренінг починається зі вступної частини — обговорення, налаштування на роботу у групі, знайомство. Я пропоную вам окреслити свій настрій зараз, назвати ваше ім'я, посаду, школу, в якій працюєте.
Знайомство (15 хв)
Мета: підвищити довіру, зняти психоемоційне напруження.
Символічно наші зустрічі починаються із процедури знайомства. Щойно ми дізналися, яка атмосфера панує у нашому колі, спробували запам'ятати імена. А зараз я пропоную вам продовжити речення: «Учитель — це...».
Правила роботи у групі (7 хв)
Мета: актуалізувати правила групової роботи.
Матеріали: плакат з основними правилами взаємодії на психологічному тренінгу.
Тренер пропонує розпочати роботу з актуалізації правил, які допоможуть комфортно почуватися й ефективно працювати кожному на занятті. Психолог демонструє і зачитує кожне правило. Якщо група додає чи видозмінює певні правила, їх записують на плакаті.
Очікування (15 хв)
Мета: визначити сподівання й очікування від роботи у групі.
Матеріали: плакат із зображенням галявини.
Нашу психолого-педагогічну діяльність можна уявити як мальовничий і різноманітний ліс, де ми, блукаючи стежками особистих пошуків, то усамітнюємось, то виходимо на яскраві, освітлені нашим покликанням галявини, щоб розпалити з колегами вогнище надії, взаємної поваги та розуміння. Прошу кожного з вас записати ваші очікування від сьогоднішнього заняття, озвучити і прикріпити їх на плакаті.
Інформаційне повідомлення «Типи професій» (5 хв)
Мета: розказати про основні вимоги до професій типу «людина — людина».
За класифікацією Є. Клімова, існує п'ять типів професій: «людина — людина», «людина — техніка», «людина — природа», «людина — знакова система», «людина — художній образ». Кожен тип професій передбачає певний вид діяльності. Так, типу професій «людина — людина» відповідають виховання, навчання, управління, медичне обслуговування. Основні вимоги до них: уміння встановлювати стосунки з іншими людьми, акуратність, готовність прийти на допомогу, привітність, доброзичливість, самокритика, саморегуляція, емоційна стійкість, логічність мислення, добра пам'ять.
До професій цього типу належать: учитель, бібліотекар, лікар, працівники міліції, тренер, екскурсовод, кореспондент.
Я пропоную вам опитувальник, який допоможе визначити готовність до співпраці з учнями. Об'єднайтесь у пари й обговоріть варіанти ваших відповідей з колегами (таблиця 2).
Вправа «Книжка життя» (30 хв)
Мета: релаксація.
Матеріали: магнітофон, аудіокасета.
Психолог. Сядьте зручно. Зробіть кілька спокійних вдихів і видихів. Скажіть: «Мені добре». Заплющте очі, уявіть собі білий екран, на якому послідовно будуть змінюватися картинки.
Опитувальник готовності до співпраці з учнями.
Запитання                                  Відповідь
Так         Ні                   Залежить від обставин
1. Чи згодні ви, що педагог завжди має тримати дистанцію,' спілкуючись з учнями?
2. Чи часто ви змушені підвищувати голос у класі?
3. Чи радяться учні з вами щодо своїх особистих проблем?
4. Чи згодні ви з думкою, що вчитель завжди має опановувати свої емоції?
5. Чи впливають соціальні проблеми вчителя на його відносини з учнями?
6. Чи впливають ваші соціальні проблеми на ставлення до своєї роботи?
 
Практичний психолог Костянтинівського Навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Зінченко Наталія Володимирівна.
Категорія: Шкільний психолог | Додав: (07.04.2011) | Автор: Зінченко Наталія Володимирівна E
Переглядів: 1413 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!