Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" | [ Додати статтю ] |
Соціальні навички та успішне навчанняКоли дитина переходить у старшу або підготовчу групу дитячого садка, батьки сподіваються на те, що вона буде вчитись читати й писати. Але перш ніж зосередитись на оволодінні академічними знаннями, необхідно опанувати багато інших необхідних навичок. Дослідження показують, що найбільш важливі навички, яких слід навчати дітей на даному віковому етапі, – це навички соціальні: співпраця, самоконтроль, упевненість, самостійність, допитливість, емпатія та спілкування. У перші місяці навчального року у вихователів найбільше труднощів виникає з дітьми, в яких є поведінкові проблеми й недостатньо розвинена увага. Насправді все просто: якщо дитина не вміє дотримуватися черги, слухати та спокійно сидіти у групі, як вона може вивчити навчальний матеріал? Саме тому на початку року багато часу приділяється навчанню й розвитку основних соціальних навичок дітей. На щастя, попередній досвід соціальної взаємодії як удома, так і в молодших групах дитячого садка, допомагає дитині адаптуватись до змін, що сталися з колективом після літнього періоду відпочинку. Як тільки малюк на достатньому рівні набуде базових навичок соціальної взаємодії та поведінки у групі, він буде готовий до зосередження на навчальному матеріалі. Тобто дитина зможе отримати більше знань, якщо підхід до розвитку її соціальних, емоційних і когнітивних (та академічних) навичок буде максимально збалансованим її батьками та вчителями дошкільної освіти. Останнє дослідження в галузі розвитку мозку показало, що здібності дитини взаємодіяти з іншими дітьми, контролювати й виражати свої почуття, самостійно вирішувати основні завдання так само важливі для досягнення успіху в навчанні, як і академічні навички. Провідні шляхи в головному мозку, необхідні для успішного навчання, розвиваються за допомогою позитивної взаємодії з іншими людьми! Вихователі використовують ці дані, щоб допомагати дітям налагоджувати стосунки один з одним, ділитись і піклуватися, слухати й висловлюватись у групах, відчувати себе впевнено, приймаючи нові труднощі. Початкові базові навички Ось кілька прикладів того, які цілі ставлять досвідчені вихователі на початку навчального року у старшій або підготовчій групі. Батьки можуть адаптувати їх у своїй родині й допомогти дитині розвиватись у даному напрямі, перебуваючи в комфортних умовах рідної сім'ї й оселі.
Як батьки можуть сприяти розвитку цих навичок Допомагайте своїй дитині розвивати найважливіші соціальні та емоційні навички, забезпечуючи її зв'язок із друзями з дитсадка в умовах вашого дому. Спитайте в малюка, кого б він хотів запросити в гості пограти. Найчастіше дітям буває простіше налагоджувати дружні стосунки у своєму власному просторі один на один, ніж у садку. Багато педагогів помічають, що дитина, якій складно заводити друзів або взаємодіяти у великій групі, легше налагоджує тісний зв'язок з новим другом у себе вдома. Ці стосунки можуть потім переноситись і в умови садка. Після того як дитина налагодить зв'язок з одним одногрупником, їй буде легше встановити дружні стосунки з іншими дітьми. Значення гри Для вашої маленької дитини гра – це важлива робота. Вона росте, учиться й досліджує світ за допомогою гри. Це відбувається через складні ігрові процеси, які спонукають її думати, вирішувати завдання, залучати уяву та фантазію. Коли дитина бере участь у грі, їй доводиться планувати, зосереджуватись і прагнути до мети, використовуючи всі основні життєві та професійні навички. У дитячому садку дитині повинні давати можливості брати участь у різних ігрових ситуаціях протягом дня. Малюка можуть познайомити з літерами й цифрами за допомогою змістовної драматичної гри, конструкції з кубиків і літературних або музичних творів. Тому не переймайтесь, якщо ваша дитина приходить додому й розповідає, що цілий день гралась! Також і вдома створюйте їй усі умови для розвивальних ігор і занять. Пам'ятайте про те, що досвід, якого дитина набуває на початку навчального року, закладе важливу основу, яка дозволить їй стати захопленим учнем протягом усього життя – захопленим, тому що дитина виявить, що навчання може бути веселим і цікавим. Джерело: https://childdevelop.com.ua/articles/develop/3414/ | |
Переглядів: 911 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |