Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Спостереження за основними ознаками речення. Робота над інтонацією речень Українська мова 2 клас Тема. Спостереження за основними ознаками речення. Робота над інтонацією речень. Мета: закріпити знання учнів про види речень за метою висловлювання; учити перебудовувати з одного виду в інший; закріплювати навички правильного інтонування речень; розвивати мовлення дітей, уміння спостерігати й аналізувати, навички роботи в групі, парах; виховувати самостійність, любов до природи, мистецтва. Обладнання: таблиця «Види речень», ребуси, репродукції картин С.Ф.Шишко «Осінь», К.Білокур «Натюрморт», картки, конверти з завданнями, ілюстрація із зображенням білки, різні осінні листочки. Хід уроку І. Організація класу. - Яка зараз пора року? А допоможе вам відгадати загадка. У садах, гаях блукає, Жовту одіж зодягає, Золотисту стелить постіль, Жде сестрицю білу в гості. ( Осінь ). - І вона сьогодні завітала до нас на урок, на наш незвичайний урок. Ми вирушаємо у подорож в світ прекрасного, у світ природи. А допоможе нам у цьому мистецтво: живопис, поезія. Входить дівчинка-Осінь. Золотокоса осінь володаркою стала, укрила рідну землю багряним покривалом, Синочок її менший – це вересень вродливий, Зробив жовтеньку фарбу і на дерева вилив, А син середній – жовтень, і добрий, і сміливий, Він золотом мережив – красу не змили зливи. Син листопад – найстарший, чудовий і кмітливий, Зібрав опале листя і виплів гарний килим. ІІ. Каліграфічна хвилинка. 1. Ребус. ОСА’ + ‘КІНЬ (осінь) 2. Словникова робота. Шаради. - Осінь не сама прийшла, а синочків привела. Прочитати словникові слова, запам’ятати їх правопис. 1) Перший склад слова велосипед; перший склад – ремінь; другий склад – пісенька. Вересень. 2) Перший склад слова жовтий; третій склад – велетень. Жовтень. 3) Перший склад слова листя; другий склад – літо; третій склад – снігопад. Листопад. - Запишіть ці слова і поставте наголос. ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. 1. Бесіда. Спілкуючись між собою, ви діти, упевнились, що « … слова, наче кольорові камінці. І мало їх збирати в купу… Треба ще й уміти викладати узори з них. Уміти складати речення і правильно вимовляти їх. » І. Вільде. Тож, на цьому уроці ми будемо вчитися будувати речення, пригадаємо, які бувають види речень, коли який знак поставити в кінці речення, із якою інтонацією промовляти речення, щоб мова наша була більш багатою і виразнішою. 2. Перевірка засвоєних знань. ( Роздаються надруковані тести кожній дитині.) Вибрати правильну відповідь. Тести. 1. Речення виражає: а) звертання; б) закінчену думку. 2. Речення складається із: а) слів; б) букв. 3. Слова в реченні пишуться: а) окремо; б) разом. 4. Перше слово в реченні пишеться: а) з малої букви; б) з великої букви. 5. У кінці речення можуть ставитися такі знаки: а) крапка, знак питання, знак оклику; б) кома, тире. 6. Речення, у якому про когось або про щось запитується, називається: а) окличним; б) питальним. 7.Речення, в якому про щось розповідається або повідомляється називається: а) розповідним; б) питальним. ІУ. Робота над картинами. С. Ф. Шишко « Осінь », К. Білокур « Натюрморт ». 1. Світ природи, що нас оточує, різноманітний і багатий. Красу форм і кольорів відтворює живопис. - Хто малює картини? - Перед вами репродукція картини С. Ф. Шишка « Осінь ». - Що зобразив художник на картині? - Які барви переважають на полотні? Опис картини учнями. Жовтокоса чарівниця-осінь прилетіла на золотому коні у ліси і парки. Торкнулася чарівною паличкою верхівок дерев. І зашелестіли на них багряні шати. На землі рясніє барвистий килим. На високому холодному небі повільно пливуть хмари. Чудово навкруги! Словникова робота. Багряний – яскраво-червоний, мідний, золотаво червоний, буро-золотий. - Дивлячись на « Натюрморт » К. Білокур бачимо, що осінь не тільки чарівниця, а ще й хороша господиня. - Як ще кажуть про осінь? Осінь – щедра, багата, добродійка… 2. Колективне складання речень. Щедра і багата осінь прийшла у наш край. Добродійка осінь щедро пригощає всіх яблуками, грушами, сливами. 3. Творча робота. - Прилинули на осіннє небо хмаринки і просять допомогти їм скласти речення. І в. листя відлітають під ногами ІІ в. птахи шурхотить на південь - Складіть із цих слів речення й запишіть. - Пригадаємо як позначаємо початок і кінець речення. - Які ці речення за метою висловлювання? - Який розділовий знак ставимо в кінці розповідного речення? - Перебудувати ці речення у питальні при допомозі запитань. І в. Що? ІІ в. Хто? Під чим? Куди? 4. Гра « Білочка і розділові знаки ». Білочка бігла за осінню і розгубила у реченнях розділові знаки. Допоможіть білочці. Завдання. У якому місяці жовтіє листя Все нижче ходить над землею сонце Яка чудова осіння пора - У цьому нам допоможуть загадки. Загадки. 1. Маленька, менша від мачини, Ні з ким не стану на борню. А при читанні, коли треба, Й людини мову зупиню. ( Крапка.) 2. Що за знак – стрункий, мов спис, Він над крапкою завис, Спонука до поклику. Хто ж бо він?.. ( Знак оклику ). 3. Він після речення, цитати Вмостився, схожий на гачок. Всіх нас примушує питати. А сам ні пари з вуст. Що це за знак?.. ( знак питання ). - Відшукайте ці речення. Фізкультхвилинка Листочки-парашутики, Як стомлені пташки, Летять і опускаються На трави і стежки. Листочків-парашутиків У лісі не злічить. То осінь опускається Бо хоче відпочить. | |
Переглядів: 5347 | Рейтинг: 3.8/5 |
Всього коментарів: 0 | |