Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" | [ Додати статтю ] |
Сучасній школі потрібна гуманна педагогіка
Сучасній школі потрібна гуманна педагогіка Діти – наше майбутнє. Вони формуються сьогодні, для того, щоб завтра будувати свою країну, щоб завтра забезпечити нас стабільним життям. Але в яких умовах і як підростаюче покоління готується до викликів сучасності? Світ стрімко змінюється, але змінюють його не культура і спрямованість до світла, а науково –технічний прогрес зі своєю соціальною установкою « бери від життя все». Стверджується потяг молоді до речей, розпалюється пристрасть до задоволень, розхитуються основи сім’ї, духовні, національні та патріотичні устої . Ведеться посилена пропаганда розбещеності та бездіяльного гулящого життя. Скидаються уряди, ведуться війни, принижуються народи, маніпулюють свідомістю людей. Як і коли в цьому нестійкому і буремному світі сформуватися особистості без духовно-морального падіння, як і коли навчитися «брати від життя» те, що вирізняє в нас Людину? Відповідь очевидна: « В дитинстві.» Дитинство – це ніби «кошик допомоги», з якого ми черпаємо знання і вміння протягом усього життя. Як наповнити цей кошик, не пошкодивши жодної грані тендітної дитячої душі? Як привити паростки любові, мудрості, людяності? На ці питання мають щукати відповіді батьки, суспільство, держава і, звичайно, школа. Не всі батьки хочуть і можуть витрачати свої час і зусилля на «неприбуткову діяльність» - виховання власних дітей. Суспільство і засоби масової інформації нещадно забруднюють мовлення і свідомість дітей лихослів’ям, лайкою, грубістю , хамством, неповагою, агресією і жорстокістю. Державні мужі більше двадцяти років «піднімають економіку країни». І лише школа за своїм призначенням в усі часи покликана плекати Душу Дитини. Складно? Так: реалії життя, державні стандарти, критерії оцінювання, авторитаризм сучасної освітньої галузі… Ми, вчителі, не можемо залишатися осторонь від цієї дійсності, що ламає долі підростаючого покоління та руйнує освітній світ, не можемо займатися тільки одним завданням: озброєнням підростаючого покоління знаннями, вміннями і навичками, а точніше підготовкою школярів до здачі єдиних державних екзаменів, пристосуванням їх до життя, прищеплюванням їм сумнівної «конкурентноздатності». Наші діти могли б прожити свої шкільні роки, своє дитинство і юнацтво набагато радісніше і змістовніше. Вони могли б стати набагато досконалішими громадянами і розкрили б найбільш багатогранно свою духовну і земну природу. І це щастя торкнулося б майже всіх, якби їхній світ освіти був наповнений духовним гуманізмом. Саме тому в сучасну школу, школу ХХІ століття, надходить і отримує широке визнання гуманно-особистісна педагогіка. Гуманно-педагогічне мислення ґрунтується на духовно-моральних цінностях православ’я, світової філософії, психології і педагогіки. Воно покладає в основу ідеї виховання особистості через розвиток її духовного і морального потенціалу. На основі гуманно-педагогічного мислення сформувалася й отримала розвиток і світове визнання гуманно-особистісна педагогіка. Протягом останніх років ідеї гуманно-особистісної педагогіки успішно розповсюджуються академіком РАО Ш.О. Амонашвілі. Педагоги Фастівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 10 глибоко пройнялися ідеями гуманно-особистісного підходу до навчання і виховання учнів. Уже кілька років ми вивчаємо і вчимося творчо втілювати на уроках технології гуманного особистісно орієнтованого навчання. З 2014-2015 н. р. ФАСТІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТ. № 10 - ОПОРНИЙ ЗАКЛАД МІСТА З ВПРОВАДЖЕННЯ ОСОБИСТІСНО ЗОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ НА ПРИНЦИПАХ ГУМАННОЇ ПЕДАГОГІКИ Ш.О.АМОНАШВІЛІ. У школі створена і затверджена методичною радою «ПРОГРАМА ДІЯЛЬНОСТІ ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ З ВПРОВАДЖЕННЯ ОСОБИСТІСНО ЗОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ НА ПРИНЦИПАХ ГУМАННОЇ ПЕДАГОГІКИ Ш.АМОНАШВІЛІ» В школі пройшли перші шкільні студії гуманної педагогіки. присвячені вони були творчості Ш.О. Амонашвілі, зокрема його відомій праці - Маніфесту гуманної педагогіки. Заступник директора з початкового навчання Шорик Т.К. детально познайомила вчителів з основними положеннями Маніфесту, презентувала окремі його розділи, які служать цілям духовно-морального становлення підростаючого покоління в атмосфері гуманності та особистісного підходу до дитини. Керівник творчої групи вчителів опорного закладу Кисленко І.В. представила відео-підбірку про діяльність і творчість Ш.Амонашвілі. Головною метою опорної школи є вивчення та впровадження перспективного педагогічного досвіду і надання методичної допомоги загальноосвітнім установам міста з впровадження особистісно зорієнтованого навчання та виховання на принципах гуманної педагогіки Ш. Амонашвілі Педагогічний колектив закладу складається з творчо працюючих педагогів, більшість яких пройшли навчання в Київському обласному центрі гуманної педагогіки при Інституті психології ім. Г.С. Костюка НАПН України, володіють високим рівнем професійної компетентності в питаннях функціонування і розвитку опорної школи і мають досвід інноваційної та експериментальної діяльності. В школі відбулося перше спільне засідання науково-методичної ради за участю провідних науковців Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки Крука Станіслава Леонідовича - Президента Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки,кандидата педагогічних наук, доцента, директора Центру інноваційної психології та педагогіки, доцента кафедри практичної психології та педагогіки ХНУ та Гаврилькевича В"ячеслава Костянтиновича - кандидата психологічних наук, доцента кафедри практичної психології та педагогіки ХНУ, Лицаря гуманної педагогіки. На засіданні були присутні педагогічні працівники ЗОШ №10 та дитячого садочка №11 "Дзвіночок" на чолі із завідуючою д/с, головою Київського обласного осередка Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки Назаренко Ю.П., представник Фастівського управління освіти, методист методичного кабінету Горчинська Л.М. та представники батьківської громади. В ході засідання були намічені перспективні завдання участі названих закладів у всеукраїнському дослідно-експериментальному проекті з упровадження особистісно-зорієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки. Заступник директора з навчально-виховної роботи Костецька Н. М. надала змістовний звіт про проведену роботу на першому етапі експерименту. Ми, прихильники гуманної педагогіки, приймаємо теперішніх дітей за представників Світла ( за словами Ш Амонашвілі) і робимо висновок: дітям Світла потрібні батьки, вчителі, вихователі – теж спрямовані до Світла. Яка ж потрібна педагогіка дітям Світла? Їм потрібна педагогіка любові, добра, розуміння, сприяння, піднесення, натхнення, співчуття, захисту. Потрібна педагогіка , яка буде вирощувати в них духовність, благородство, великодушність, роширювати їхнє пізнавальне прагнення, спрямовувути на пошук свого призначення. Педагогіка, яка формує справжню Людину і дає можливість усвідомити своє особистісне значення у житті. Це і є гуманна педагогіка. | |
Переглядів: 1028 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |