Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Допомога молодому вчителю | [ Додати статтю ] |
Продовження
Урок I. Цілі: постанова комплексних задач навчання й виховання. 1. Освітні задачі:
2. Виховання учнів на уроці:
3. Зміст:
4. Форма:
5. Методи:
6. Умови навчання. Технологія уроку:
7. Результати: 1) виконання поставлених цілей; 2) обсяг знань, умінь, навичок; 3) їх міцність, дієвість; 4) усвідомленість; 5) наступність; 6) результативність письмових робіт; 7) просування учнів у розумовому розвитку, у самоосвіті та самовихованні. Формування відповідального ставлення до справи. Сучасні вимоги до уроку. Вимоги до побудови уроку 1. Відповідність уроку програмі за місцем і часом. 2. Структура уроку та доцільність етапів, їх співвідношення за часом. 3. Ідейність і науковість. 4. Естетичне виховання, емоційні сторони уроку. 5. Подача нового матеріалу. 6. Дотримання принципів розвивального навчання. 7. Зв'язок із життям. 8. Наочність навчання, використання ТСО. 9. Робота з книгою. 10. Зародження нових понять, радість пізнання. 11. Організація тренувальних вправ. 12. Самостійність у роботі учнів. 13. Активність та ініціатива учнів. 14. Охоплення учнів різноманітними формами роботи. 15. Охоплення усною та мовною практикою. 16. Індивідуальний підхід (увага до здібних, робота з відстаючими). 17. Організація перевірки знань учнів. 18. Глибина та міцність знань учнів. 19. Відповідність оцінок та анотації до них. 20. Організація домашнього завдання. 21. Темпи проведення уроку. 22. Педагогічний такт учителя. 23. Мова вчителя, його суб'єктивні достоїнства. 24. Робота над вимовою. 25. Словниково-фразеологічна та стилістична робота. 26. Розвиток зв'язного мовлення, практична спрямованість. 27. Вивчення граматики, лексики. 28. Техніка читання. 29. Культура мови та письма. 30. Вивчення літературних творів. 31. Система письмових робіт. Програма спостережень на уроці 1. Як вирішуються на уроці основні освітні задачі, включаючи формування загальних і спеціальних умінь і навичок навчальної праці. 2. Як вирішуються на уроці задачі формування світогляду, морального, трудового, фізичного та естетичного виховання. 3. Як вирішуються на уроці задачі розвитку інтересу до навчання, мислення, свободи, емоційної сфери діяльності. 4. Як ураховуються особливості класу при плануванні та рішенні задач уроку. 5. Оптимальність обраної структури уроку й темпу його проведення. 6. Оптимальність змісту уроку (обсяг, складність, доступність, науковість, міжпредметні зв'язки тощо). 7. Оптимальність обраних методів навчання (мета уроку, специфіка класу, тема): словесні наочні та практичні, індуктивні та дедуктивні, репродуктивні та пошукові методи самостійної роботи, методичне стимулювання методів контролю, ефективності контролю. 8. Оптимальність сполучення форм навчання на уроці (загальнокласних, групових, індивідуальних). Диференційований підхід до слабовстигаючих і найбільш підготовлених учнів. 9. Оптимальність застосування різноманітних засобів на уроці. 10. Морально-психологічна та емоційна атмосфера на уроці. Особистісний вплив учителя. 11. Оптимальність обсягу складності домашнього завдання та способів інструктування з його виконання. 12. Результативність уроку: а) ступінь засвоєння учнями основних понять, фактів, спеціальних умінь і навичок; б) оцінка очікуваних змін у розвитку інтересу до навчання, свободи, емоційності, загальнонавчальних умінь і навичок, уміння виділяти головне, планувати відповідь, працювати з книгою, картою, здійснювати самоконтроль, у належному темпі читати та писати; в) оцінка очікуваних змін у рівні вихованості школярів. Недоліки - учителям не вдаються два типи уроків: а) пояснення нового матеріалу; б) повторення. Не приділяється велика частина часу на пояснення й первинне закріплення нового матеріалу, немає системи підготовчих вправ, пояснення проходить швидко, не організована достатня кількість практичних дій, немає реалізації дидактичних цілей, погано виконуються вправи підручника, підручник використовується на 20 %, учителі вибирають більш легкі вправи. Необхідно звернути увагу на роботу з підручником. При рішенні задач переважають фронтальні методи. Наступність: учителі середніх класів не знають програми початкових класів. Схема аналізу процесу формування загальнонавчальних умінь і навичок 1. Навчально-організаційні Учитель на уроці:
Учень на уроці:
2. Навчально-інтелектуальні Учитель на уроці:
Учень на уроці:
3. Навчально-інформаційні Учитель на уроці:
Учень на уроці:
Учитель:
Учень:
Учитель:
Учень:
4. Навчально-комунікативні Учитель на уроці:
Учень:
Автор: Л. Ромадіна За матеріалами: Освіта.ua | |
Переглядів: 2303 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/2 |
Всього коментарів: 1 | |
|
ble>