Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Світ фантазії чарівний відкривається нам дивний. Наталка Малетич «Парасолька», «Історія про Зайчика - Впертюха»

                            Чаплигіна Наталія Анатоліївна, вчитель  початкових

                             класів, Уманська гімназія № 7  Уманської міської ради

                             Черкаської області                   

 

Тема. Світ фантазії чарівний відкривається нам дивний.  Наталка Малетич «Парасолька», «Історія про Зайчика - Впертюха».

За «Хрестоматією сучасної української дитячої літератури для читання в 1,2 класах».

Мета: формування ключових компетентностей, зокрема: вміння вчитися: організовувати робоче місце, планувати свої дії, орієнтуватися в часі та берегти його, доводити роботу до кінця, бути наполегливим; читацької: самостійно читати новий текст, відтворювати прочитане за питаннями, орієнтуватися у тексті, знаходити ключові слова, висловлювати ціннісні судження щодо прочитаного, визначати приналежність твору до певного літературного жанру; загальнокультурної: будувати свої стосунки на толерантній основі, оволодівати формулами  мовленнєвого етикету, узгоджувати свою поведінку із загальноприйнятими моральними нормами; предметних компетентностей: ознайомити дітей з творами сучасної дитячої літератури, розширити уявлення про літературну казку, вчити виявляти головне, повчальне у прослуханих і прочитаних творах, навчати орієнтуватися у книжках – збірках, прищеплювати смак до читання, формувати любов до художнього слова.

Розвивати індивідуальні інтереси, творчу фантазію, уяву, допитливість; формувати уміння аналізувати, узагальнювати, доводити, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки.

Виховувати почуття дружби, відповідальності, співпереживання; бажання піклуватись про власне здоров’я і здоров’я оточуючих.

Тип уроку: урок зінтегрованого змісту.

Обладнання: презентація, портрет Наталки Малетич, добірка книжок Наталки Малетич, малюнки для розфарбовування, кольорові олівці, парасолька, набори цеглинок LEGO.

Використана література:

1. Методика позакласного читання у початкових класах: Навчально – методичний посібник/ Галина Ткачук. – Кам’янець-Подільський: ФОП Сисин О.В., 2010. – 264 с.

2. Наталка Малетич. Про Зайчика – Забудька та інші історії. – Київ: Грані – Т, 2009.

3. Хрестоматія сучасної дитячої літератури для читання в 1, 2 класах серії «Шкільна бібліотека»/ укладач Стус Т.В., автори передмови    Стус Т.В., Лущевська О.В. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016. – 160 с.    

Електронний ресурс:

http://raskraski.link/uploads/2/6/5/2655-raskraska-Raskraska-dlya-detey-Zontik.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=Z-rdNyHmdJA

                        

                                                Хід уроку

І. Організаційний момент.                      

               Читання позакласного урок

               Ми разом з вами будем починати.

               В країну знань ми зробимо ще крок,

               Цікаві твори будемо читати.

               Книжок країна  - чарівна,

               У гості нас чека вона.

               Отож, часу не гайте,

               У подорож рушайте!

 

ІІ. Підготовча робота.

1. Вступна бесіда

- Чи готові ви, мої маленькі читачі, до нових зустрічей і знайомств з героями цікавих історій, мандрувати сторінками сучасної дитячої книги?  Тоді знайомтесь з нашими гостями!

Учень 1

Я – Зайчик - Невидимка – раніше дуже сумував, що у мене немає друзів і намагався пофарбуватися у якийсь колір.

Учень 2

Я – Зайчик - Полохайчик – боявся усього на світі та вчився долати свої жахи.

Учень 3

Я – Зайчик - Забудько – забував усе, навіть помолитися до свого ангелика-охоронця, що дуже засмучувало його, бо всім образливо і сумно, коли тебе не згадують. Але я обіцяю своєму ангелику, що робитиму добрі справи, щоб його крила зміцніли.

Учень 4

Я – Зайчик - Всюдиносапхайчик – був дуже цікавий до всього, аж поки не застряг у пральній машині.

Учень 5

Я – Зайчик – Лінюх - невмійка, бо нічого не вмів. Але потрапив у полон до Чорної Ліні. І тільки Сумлінна Праця допомогла врятуватись із неволі.

Учень 6

Я – Зайчик - Мультяйчик – дуже любив дивитися мультики і тим почав дуже псувати собі зір.

Учень 7

Ми – рожеві зайчики, а живемо у книжці «Про Зайчика – Забудька та інші історії», автором якої є сучасна письменниця зі Львова Наталка Малетич.

Учень 8

Книга Наталки Малетич «Про Зайчика – Забудька та інші історії» є переможцем конкурсу на кращі твори для дітей «Золотий Лелека».

2. Робота з виставкою книжок

- Але це не єдина книга цієї письменниці. Наталка Малетич є автором книги «Щоденник Ельфа», співавтором книжок «Дарунок святого Миколая», «На Великдень», «Медяник для Миколая», «Весняна книжка». Їх ви можете побачити на цій виставці.

ІІІ. Читання вчителем уголос художнього твору.

Учень 9 (забігає до класу)

 - Я – Зайчик - Впертюх – дуже любив цукерки і не чистив зуби, через що потрапив у кабінет до стоматолога, а в тому немає нічого приємного. Ось послухайте, як це було.

Слухання «Аудіоказки сучасних українських авторів»: «Історія про Зайчика - Впертюха» Наталки Малетич.

ІV. Бесіда – міркування про прочитане.

Доведіть, що прослуханий вами твір є казкою.

Хто є автором цієї історії?

Як називається казка, яка має свого єдиного автора? (літературна)

Назвіть героїв казки.

Що вас найбільше схвилювало, коли ви слухали цей твір?

Що зайчик робив неправильно?

Чому, на вашу думку, Зайчик – Впертюх так чинив?

Чи зрозумів свою помилку Впертюх?

Чого вас навчила ця історія?

Які поради на майбутнє ви можете дати зайченяті?

Учень 9

Дякую вам, друзі, за поради! Віднині я щодня  буду доглядати за своїми зубками і чиститиму їх ось цією щіточкою!

V. Самостійне ознайомлення учнів з новою книжкою, яку вони мають читати. Наталка Малетич «Про Зайчика – Забудька та інші історії».

- Розгляньте уважно обкладинку книжки. Про що можна дізнатись з обкладинки?

-  Хто є автором книги, яку ви тримаєте у руках?

- Яку назву має книжка?

- У цій книзі вміщено один твір чи багато? То це…(книжка-збірка).

- Зверніть увагу на ілюстрації.

- Знайдіть «Зміст» книги. Прочитайте заголовки творів. Зверніть увагу на заголовки останніх трьох історій.

- Крім історій про зайців ми можемо тут прочитати інші цікаві твори, зокрема – ось про таку парасольку.

VІ. Фізкультхвилинка.  (пісня Наталії Май «Кап –кап –кап»)

VІІ. Самостійне читання учнями мовчки твору Наталки Малетич «Парасолька».

VІІІ. Виявлення та оцінка вчителем якості самостійного читання твору.

Аудіювання. Вправа з використанням цеглинок LEGO.

А - червона

Б - зелена

В - жовта

1. Марко розплющив одне око і побачив, що надворі

А) йде сніг;

Б) яскраво сяє сонце;

В) йде дощ.

2. Хлопчик витягнув із шафи

А) червону парасольку;

Б) синю парасольку;

В) зелену парасольку.

3. Парасолька любила дощ, бо

А) вона мала змогу вмитись;

Б) вона могла роздивитись усе навколо;

В) дощ був схожий на музику.

4. Марко був здивований, бо парасолька

А) вміла ходити;

Б) розкривалась сама;

В) вміла говорити.

5. З Маркових рук парасольку висмикнув

А) пустотливий хлопчик;

Б) вітер;

В) злий собака.

6. Парасолька була задоволена, бо вона за день

А) політала і поплавала;

Б) встигла висохнути;

В) познайомилась з іншими парасольками.

               (Відповіді: в, б, б, в, б, а)

2. Бесіда за змістом з перечитуванням

- Чому Маркові не хотілося вставати і йти до школи?

- Що наказала  Маркові парасолька? Прочитайте.

- Чому парасолька турбувалась про хлопчика? Підтвердіть свою відповідь словами з тексту.

- Чи розповів хлопчик комусь про ранкову пригоду? Чому?

- Про що шепотів парасольці Марко, коли ввечері йшов із татом додому? Прочитайте.

- Прочитайте, на що була схожа парасолька, плаваючи у калюжі?

- Як Марко піклувався про свою парасольку у школі, вдома? Підтвердіть відповідь словами з тексту.

- Чи можна назвати хлопчика і парасольку друзями? Чому ви так думаєте? (вони оберігали і захищали один одного)

- Якими мають бути справжні друзі?

- Придумайте продовження цієї історії.

3. Практична робота в групах

- З якою ще метою люди використовують парасольки? (пляж, торгівельні точки, танцюють)

Завдання:розфарбувати парасольку, перетворивши її на

1 група – парасольку для дівчинки;

2 група – парасольку доброго чаклуна;

3 група -  парасольку клоуна;

4 група – пляжну парасольку;

5 група – парасольку злого чаклуна.

Виставка робіт.

4. Робота в групах

1 група – Користуючись словничком - помічничком зі словом «парасолька» скласти і записати в зошит з української мови такі два розповідні речення, щоб усі слова в них починались на букву «пе».

2 група – Користуючись словничком – помічничком зі словом «парасолька» скласти і записати в зошит з української мови такі два розповідні речення, щоб усі слова в них починались на букву «пе».

                             Словничок – помічничок (для 1 і 2 груп)

 

               покотилась               по                          пиріжки

               прибігла                   під                         паркан

               полетіла                   попереду                подруга

               посміхнулась           Петрик                   промінчики

               примостилась          Полінка                  парашут

               подарував                помаранчева           павук

               продавала                плямиста                 павучиха

(Зразок виконаного завдання:  Під  парканом  павук прекрасній павучисі подарував плямисту парасольку.)

3 група – Використовуючи букви, що містяться у слові «парасолька», утворити нові слова і записати в зошит з української мови.

(Зразок виконаного завдання: пара, соль (нота), праска, рак, карась, роса, Параска, рапс, лось, сапка, сапа, роль, пароль…)

4 група – Придумати історію, яка трапилась з вашою парасолькою на пляжі. Записати в зошит з української мови.

               Жила на світі парасолька…

               Слова для довідки: пляж, сонце, вітер, хвилі, веселі медузи, гойдались. Записати в зошит з української мови.

5 група – Придумати історію про те, як  парасолька злого чаклуна стала веселою і яскравою. Записати в зошит з української мови.

               Жила на світі парасолька…

               Слова для довідки: дощ, сонце, веселка, пофарбувала, раділа і сміялась.  

ІХ. Рекомендація до позаурочної діяльності на наступні два тижні

- Я ставлю книгу Наталки Малетич «Про Зайчика – Забудька та інші історії» в куточок читача і раджу вам прочитати казки з цієї збірки та пошукати і прочитати книжечки, у яких вміщені твори цього автора.

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (20.11.2022) | Автор: Чаплигіна Н.А.
Переглядів: 9 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!