Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Розв’язування задач

Математика
2 клас
Тема:
Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Розв’язування задач.
Мета: пояснити спосіб порозрядного додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток; удосконалювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати прості і складені задачі; розвивати кмітливість, мислення дітей; виховувати інтерес до математики.
Обладнання: малюнки Баби Яги, Білосніжки, завдання на картках, презентація
Тип уроку: повідомлення нових знань

ХІД УРОКУ


I. Організація класу
Ось і дзвоник пролунав,
Для навчання час настав.
Дітки, сядьте всі зручненько,
Руки покладіть гарненько,
Бо урок у нас незвичний -
Чарівний, математичний!
― До нас завітала героїня казки Білосніжка. Вона просить у нас допомоги. Баба Яга викрала гномів. Лише ви можете їх врятувати своїми знаннями. Що ж, візьмемо із собою вміння красиво писати, активно працювати і, звичайно, гарний настрій. Подаруйте один одному свою посмішку. Отож, вирушаємо до лісу.

ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Каліграфічна хвилинка

― Яку цифру нам писати, підкаже назва
казки «Білосніжка і сім гномів»
Порахуйте гномів на слайді. Чи всі
гноми зібралися біля Білосніжки?
Записуємо рядок цифри 7.

2. Математичеий диктант
(1 завдання від Баби Яги)
Записати число, в якому
* 5 десятків 8 одиниць;
* 9 десятків; * число 45 збільшити на 10;
* число 87 зменшити на 7;
* знайти суму чисел 23 і 21.
Перевіряємо відповіді: 58, 90, 50 і 52, 55, 80, 44.

3. Гра «Істина-брехня»(2 завдання від Баби Яги)
Якщо твердження істинне, то діти піднімають великий палець вгору, а якщо ні – то опускають вниз і називають правильний результат.
Сума чисел 50 і 9 дорівнює 49.
• Різниця чисел 27 і 7 дорівнює 20.
• 63 зменшити на 60 буде 6.
• Від 45 відняти 5 буде 20.
• 60 збільшити на 7 буде 47.
• При відніманні числа 30 від числа 39 буде 0.
• Кут — це геометрична фігура.
• В одній годині 60 хвилин.

ІІІ.Оголошення теми і мети уроку
― Сьогодні на уроці ми повправляємось у розв’язуванні задач та обчисленні виразів.

ІV. Опрацювання нового матеріалу
1. Пояснення нового матеріалу
― Обчисліть вираз 32+25
— Як ви міркували при обчисленні його значення?
( Використовуючи знання про десятковий склад двоцифрових чисел: кожне
з чисел можна представити у вигляді суми десятків і одиниць. Десятки додамо до десятків, а одиниці — до одиниць; додамо отримані суми):
32 + 25= 57
30 + 20=50
5+ 2=7
50 + 7=57
— Отже, при даному способі міркування ми додавали числа по розрядах: десятки до десятків, а одиниці — до одиниць, тому цей спосіб називається порозрядним додаванням.
― Під час обчислення цієї суми можна міркувати інакше: число 25 представляємо у вигляді суми десятків і одиниць:
25 = 20 + 5. До числа 32 спочатку додамо десятки — 20, дістанемо 52; а потім до 52 додамо одиниці — 5, дістанемо 57.
Таким чином, і при додаванні двоцифрових чисел без переходу через розряд можна використовувати спосіб порозрядного додавання.
2. Первинне закріплення
Розв’язування прикладів з коментуванням
17 + 71 34 + 52 65 + 34
93 + 6 43 + 50 2 + 85

V. Розвиток математичних знань
1. Розв'язування задач.

а)У парку гуляло 6 дівчаток, а хлопчиків — на 4 більше. Скільки хлопчиків гуляло в парку? Скільки всього дітей гуляло в парку?
— Проаналізуйте текст задачі. Що цікавого ви помітили? Чи можна одразу відповісти на обидва запитання? (Ні)
— За допомогою якої дії відповімо на запитання задачі? (Дії додавання, адже хлопчиків на 4 більше.)
— Повторіть запитання. Запишіть відповідь. (10 хлопчиків гуляло в парку.)
—Чи на всі запитання ми відповіли? Що треба знати, аби відповісти на це запитання?За допомогою якої дії відповімо на це запитання?
— Запишіть розв’язання: 6 + 10 = 16 (д.) Повторіть запитання.
Запишіть відповідь. (16 дітей гуляло парком.)
б) Робота з підручником
2. Обчислення виразів
Гра «Подарунки для Білосніжки»
Гноми дуже вдячні, що ви допомогли Білосніжці їх визволити. Вони принесли Білосніжці подарунки, а які, ви дізнаєтесь, обчисливши вирази.

IV. Підбиття підсумків.
— З яким способом додавання двоцифрових чисел ми познайомились?
— Чим характеризується спосіб порозрядного додавання?
— Які задачі ми розв’язували?
Домашнє завдання на вибір вчителя

Категорія: Уроки | Додав: lesialukyniuk76 (02.02.2022)
Переглядів: 258 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!