Зінтегровано Українське читання. Тема. О.Донченко "Лісовою стежкою”. Робота над змістом твору Образотворче мистецтво. Тема. Осінь така мила.
Мета. Узагальнити знання дітей з даної теми. Працювати над удосконаленням навичок різних видів читання. Збагачувати словниковий запас. Розвивати навичку малювання людини в русі. Ознайомити з елементами будови та основних пропорцій. Вчити узгоджувати основну форму та частини.. Прищеплювати любов до природи рідного краю в осінню пору. Матеріал до уроку. Підручник О.Я.Савченко "Читанка”, 3 кл., роздатковий матеріал (для вправ на вироблення навичок свідомого читання), тексти для диференційованого читання, осінній народний календар, виставка робіт "Своїми руками", ребус (Осінь), загадки, сюжетні малюнки, книга "Календарик їжачка-лісовичка", господиня-Осінь, програвач, грамзаписи, кленові жовті листочки.
Хід уроку
Організація класу до уроку. Вправи на вироблення навичок свідомого читання (з роздатковим матеріалом). Учні самостійно розкладають у дві кишеньки таблички із записами назв днів тижня і назв пір року. Перевірка самостійної роботи. - Скільки днів у тижні? - Назвіть їх. - Які є пори року? - Скільки їх? - Назвіть пори року. - Яка зараз пора року? (Осінь)
Розгадування ребуса. Осінь Звуко-буквений аналіз слова. Осінь - 2 склади, І - наголошений, 5 букв (о, ес, і, ен, ь), 4 звуки [о,с',і,н'] Оголошення теми і мети уроку Так, осінь... Вона, тоді буває чарівна, Коли стає золотокоса, Отож, заглянемо у осінь. Сьогодні ми узагальнимо знання, набуті на уроках читання при вивченні теми "Осінь". Бесіда (з елементами гри) Вчитель: Але зупинімось, як же ми можемо говорити про осінь, коли її нема поряд? Можливо покликати? Раптом прийде? Діти: осінь, осінь! Прийди до нас в гості! (2 рази) осінь: (заходить) Добрий день, діти! А ось і я, осінь. Я прилинула до вас в гості на білій хмаринці, щоб побувати на вашому уроці. (Читає вірш "Осінь"). Біжи до мене, дітвора, Дзвінка, срібноголоса! Весни я рідная сестра - Багата, щедра осінь. Мою сестру ви, малюки, Безмірно полюбили За ясне сонце, за квітки, За гай співучий, милий. Я також вас розвеселю, Не дам засумувати. Пісні веселі я люблю, Люблю потанцювати На мене вітер налітав І обмивав дощами. Страшними зливами лякав, Та я зустрінусь з вами. Віддам гостинці я свої – Всі груші, дині, сливи. Зі мною, дітоньки малі, Ви будете щасливі. Повторення вивчених віршів про осінь Осінь. Хто з вас хоче прочитати вірші про осінь, які ви вивчали на уроках? Учні читають вірші напам'ять ("Дрімають села", "Обряди і звичаї", "Ходить гарбуз по городу", "Хвалилися гриби", "Коник-стрибунець", "Ой, діброво, темний гаю"). Вікторина. - З яких творів ці рядки? а) День був ясний, сонячний та теплий. Надворі стояла суша. Небо синіло, як літом. ("Осінній день" І.Нечуй-Левицький) б) Може вам медку солодкого? А може яблучок рожевобоких? Винограду солодкого? Кавунів червоних, як жар? Все в мене є. Всім я багата, любі... ("Щедра осінь" Ю.Збанацький) в) Жали, женчики, жали, серпики поламали, Серпики золоті, женчики молоді... (Жали, женчики, жали... Народна пісня) г) Улянка повільно глянула навколо і наче вперше помітила, що ліс її любий вже прибирався в нову чарівну одежу. ("Лісовою стежкою" О.Донченко) Питання до розділу - Яку назву має вивчений розділ? - Як пояснити значення вислову "в барви-шати вляглися ліси і поля"? - Про що йдеться у творах "Дрімають села", "У лісі", "Лебедині зграї"? Які фарби переважають у творах "Осінній день", Щедра осінь", "Коник-стрибунець"? - Які ваші улюблені твори? - Які ваші улюблені кольори? До яких творів ви їх використали б? Вибіркове читання - Прочитати портрет Улянки із твору "Лісовою стежкою" (с.39). Прочитати, чим вважалась осінь у давнину (с.44). (Твір "Що край, то звичай"). - Прочитати, який був коник-стрибунець. (Твір "Коник-стрибунець", с.45). - Прочитати опис берізки. (Твір "Жовте листя" с.47) Фізкультхвилинка Учні танцюють вальс (з кленовими листочками в руках) з господинею-осінню. Диференційоване завдання а) мовчазне читання текстів учнями (2-3 хв.). б) Читання текстів ланцюжком. Висновок. Осінь прекрасна завжди, в будь-яку погоду. Робота над прислів'ями та приказками а) Як листя жовтіє, то поле смутніє. б) Весна багата на квітки, а осінь на сніпки. в) Осінь усьому рахунок веде. г) Жовтень ходить по краю та виганяє птиць з гаю.
Ознайомлення з народним календарем а) Читання з підручника (с.45). б) Зачитування з газет, журналу "Барвінок". Повторення ознак ранньої та пізньої осені Учні розповідають про ознаки, використовуючи сюжетні малюнки. Робота над загадкою Осінь. Друзі, відгадайте загадку! В мене шубка з колючок, В мене сіра спинка, Ніс, як чорний п'ятачок, Очі - намистинки. (Їжачок) Робота з книгою "Календарик їжачка-лісовичка" Ми недаремно повторили ознаки ранньої, золотої та пізньої осені. Зараз ми маємо змогу ще раз побувати у гостях у нашого їжачка-лісовичка і прочитати його календарик. а) Мовчазне читання; б) читання ланцюжком; в) розгляд малюнків. Висновок. Осінь - прекрасна і багата пора, яка несе достаток в дім. Заключна бесіда - Який урожай ми збираємо восени? - Які овочі і фрукти дозрівають? - Як колгоспники заготовляють їх на зиму? Де зберігають? - Навіщо робити запаси їжі? Підсумок уроку - Яку тему ми узагальнювали на уроці? - Що ви найкраще запам'ятали і будете довго згадувати? Ставлю оцінки, мотивую їх.
Ознайомлення з виставкою робіт а) Назва роботи; б) автор; Завдання додому. Вивчити вірш на дану тему. Намалювати малюнок на тему: «Золота осінь».
|