Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Вправляння в групуванні іменників за різними ознаками. Утворення словосполучень.
Укр.м. Дата __________________ Тема: Вправляння в групуванні іменників за різними ознаками. Утворення словосполучень. Мета: вправляти учнів в групуванні іменників за родовими і видовими ознаками, за числами; вдосконалювати вміння групувати іменники назви істот і неістот; розвивати й вдосконалювати вміння ставити питання до іменників, добирати слова до питань; розвивати мислення, пізнавальну активність, мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати акуратність. Хід уроку: І. Організація класу ІІ. Перевірка д/з ІІІ. АОЗ 1.Опитування Назвіть голосні звуки. С чого складається слово? На що ми ділимо слова? Частина мови, що називає предмет це …………. (іменник) Іменник відповідає на питання ………(ХТО? ЩО?) Молодці, українську мову знаєте, можемо рухатись далі. 2.Каліграфічна хвилинка (на дошці коса лінія!) Відгадайте загадку Цю з підручниками скриню Я щодня ношу на спині. Як до школи прибігаю, То тоді її знімаю. (Портфель) Згадати про скриню. За зразком вчителя з коментуванням (наголосити на з’єднанні літер) учні прописують слово. Перегляд зошитів, подяка за каліграфію. На яке питання відповідає слово ПОРТФЕЛЬ? Поставте це слово у множині. Мовний снігопад Діти, а чи знаєте ви, як ще називають портфель? Ранець! РА́НЕЦЬ, нця, чол. Похідна військова або школярська сумка зі шкіри чи іншого матеріалу, яку носять на спині за допомогою заплічних ремінців та лямок. Гуляють школярі погожим днем, У кожного в них ранець за плечем Сніжинка до снігопаду ІV. МНД Ранці одягайте – знання здобувайте. V. Повідомлення теми уроку VІ. Закріплення матеріалу 1.Творчий диктант Зима Прийшла ………. (зима). В казковому вбранні стоять ………..(дерева). Іноді блисне із-за хмар бліде ………..(сонце). І тоді в сріблі стоїть ………..(ліс). Слабші списують з картки. Перевірка Осмислення Зима ЩО ЗРОБИЛА? В казковому вбранні стоять ЩО? ЩО? іноді блисне? Ліс ЩО РОБИТЬ? 2.Добір видової назви до родової Дерева - ……………… (перерахувати дерева) До слів-назв неістот поставити питання. 3.Складання словосполучень Ялинка (яка?)……….. Дуб (який?)………. Береза (яка?) ……… Отже, ми можемо добирати інші слова до іменників та будувати словосполучення. 4.Робота в парах Вилучення зайвого предмета з ряду однорідних Перевірка «Зайве» слово записують на дошці. Усно ставимо питання до слів, визначаємо чи це назва істот чи неістот. 5.Складання й записування (на вибір) з одним словом словосполучень. Перевірка. Зачитують свої словосполучення. 6.Фізкультхвилинка Ох, і попрацювали. Треба відпочити. 7.Робота з підручником. Попрацювали, відпочили… Треба й попоїсти ))))) С. 72, В.2 Вареники однина чи множина? Поставте в однині. С. 72, В.3 Пиріг однина чи множина? Поставте в однині. VІІ. Підсумок уроку Загляньмо у наші «ранці». Які знання ми сьогодні понесемо додому? Повторення правила про іменник Добір слів за запитаннями Постановка питань до слів Однина – множина (Естафета: учень називає іменник в однині, а ін, кому передали естафету, в множині) Колективний розподільний диктант на дошці (назви істот записуємо в перший стовпчик, назви неістот - в другий О, багато знань ви понесете у своїх ранцях. Молодці, мої вітання. VІІІ. Д/з Диференційоване В.р. Утворити й записати словосполучення зі словами: дзьоб, заєць, рушник. З одним словосполученням скласти й записати речення. Над іменниками олівцем напишіть питання. Д.р. Утворити й записати словосполучення зі словами: дзьоб, заєць, рушник. Над іменниками олівцем напишіть питання. С.р. Доповнити речення на основі протиставлень: Цукор ……, а лимон - ……… . Над іменниками олівцем напишіть питання. П.р. Списати, поствивши олівцем над іменниками питання: вишневе варення, мамине намисто, Катруся малює. | |
Переглядів: 1173 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |