Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Тема. В.Сухомлинський "Пурпурова квітка" Мета уроку :Довести до свідомості учнів зміст казки В.
Сухомлинського ” Пурпурова квітка “. Розвивати вміння виразного та свідомого
читання , увагу, спостережливість, пам’ять та мову дітей . Виховувати почуття
любові та бережливого ставлення до природи. Обладнання: 1) картина “Осінній ліс”; 2)таблиця
“Галявини “; 3)таблиця
із словами ; 4)девіз
уроку; 5)
малюнки грибів; 6)
таблиця “Квіти”; 7)
кишенька “Лісові дзвіночки”. Тип уроку: нестандартний (заочна прогулянка в сільський лісок
“Дубки”) Зміст уроку 1. Організація класу - Продзвенів наш веселий
дзвінок . Він сповістив ,що почався 1.1 Вітання Любі діти, у наш клас
Завітали гості щирі. Привітайте в добрий час Гостей посмішкою й миром. Діти: Ми
Вам раді, люди добрі, І
вітаєм щиро Вас. І
запрошуєм ласкаво На
урок в 4 клас . - А зараз тихенько сідають
“Краса”, а за нею і “Сила” класу.(Дів- 1.2 Перевірка готовності
учнів до уроку - Подивіться ,чи все
необхідне для уроку у вас є на парті. 2.1. Вступна бесіда -
Діти, яка зараз пора року ? -
Зараз осінь. -
А ще як можна сказати ? -
Кінець осені .або пізня осінь . -
Правильно. -
Так давайте сьогодні на урок читання підемо на прогулянку в наш сільський лісок
“Дубки”. Домовились ? -
А що ми візьмемо з собою на урок читання? -
Ми візьмемо з собою “Читанку “, зошит з читання, щоденник і ручку. -
Правильно .А без чого ще нам не обійтись на уроці читання? Що ще необхідно ? -
Нам на урок читання ще потрібні увага, мислення , чітка вимова, виразність,
свідомість, швидкість читання, уміння , знання, спостережливість самостійність
та бажання вчитись . 2.2 Девіз уроку - І так, усе з собою беремо і
вирушаємо на прогулянку . Ну, а коли Діти :- “Берегти , любить природу - це наказ мого народу”. -
Добре. Я згідна. (
На дошці вивішую картину ” Осінній ліс ” ) -
І так, діти, ми в лісі. Гляньте, як тут гарно! А що нас тут оточує ? -
Нас тут оточують дерева, річка, листочки, пеньочки, грибочки, галявини,
рослини. -
А кого ми тут бачимо ? -
Тут ми бачимо тварин , звірів, пташок . -
До якої частини мови належать ці слова ? -
Всі ці слова є іменниками , тому що відповідають на питання хто ? що ? -
Правильно . Молодці. І так ми на галявині ” Слухнянка “. Першою на цій зупинці
буде хвилинка “Щоб ротик був слухняний”. ( Учні по черзі розказують
виразно і швидко скоромовки .) 2.3
Перевірка домашнього завдання. -
А зараз пригадайте у кого ми були в гостях з вами на минулому уроці читання ? -
На минулому уроці читання ми були у гостях у хлопчика і в Ді дуся. -
А хто з ними нас познайомив ? -
З ними нас познайомив Василь Сухомлинський. -
Хто є головним персонажами твору ? -
Головними персонажами твору є хлопчик, Дідусь та автор . -
Відкрийте, будь-ласка, “Читанку ” .Прочитаємо казку в особах. (Діти
читають) -Молодці. А зараз скажіть, будь ласка, а)
Чому зрадів Дідусь ? б)
А чому хлопчик не помітив таємниці ? -
Хлопчик не помітив таємниці тому, що був ще малим . -
Правильно, діти. От і ви ще маленькі ,та все ж
в школі кожного дня ви дізнаєтесь щось нове. 3. Вивчення нового матеріалу - А зараз ми переходимо на
галявину “Новинка ” -
От і сьогодні ми ознайомимось ще з одним твором В. Сухомлин-ського. Пригадайте,
які твори цього письменника ми вже вивча ли ? (Діти називають ) -
А про що здебільшого писав Василь Сухомлинський ? -
Василь Сухомлинський писав про дітей і про природу. -
Правильно . А зараз відгадайте , будь ласка, загадку: Навесні
вона в теплі Проростає з-під землі. Має трунок , має вроду, І чарує насолоду. -
Що це? -
Це —квітка. -
Вірно . А для чого , на вашу думку, потрібні квіти ? -
Квіти дарують дорогим людям , їх садять біля хати для прикраси. -
А що треба робити, щоб квіти були гарними ? -
За квітами потрібен хороший догляд. -
Діти , а які квіти ви знаєте ? (Учні називають ) -
А зараз гляньте на таблицю. Які з цих квітів ви ще назвали ? -
А чи можна сказати, яка квітка найкраща ? -
Ні. -
Чому? -
Тому ,що кожна квітка гарна по-своєму . -
Вірно . А що це за квітка ? Я
квітка ніжна, як весна, Буваю кольору зорі, Лимона барву маю, І снігу зимньої
пори, І вишнею палаю. -
Це - троянда. -
Правильно. 3.2. Повідомлення теми та
мети уроку - А от, що сказано про цю
чарівну квітку в творі В. Сухомлинсь- 3.3 Словникова робота - Нас чекає галявина ”
Словникова ” . Уважно гляньте на таблицю і Стрепенулась Затремтіли
Здригнулася Розпрямилися Мерехтіли Пурпурова - червона ,
яскрава (Учні читають і
пояснюють ) 3.4. Робота з підручником -
Ідемо далі на галявину “Читальня ” . -
А зараз , будь ласка, відкрийте підручники . а)
Читання казки” Дощиком ” -
Хто є дійовими особами в казці ? -
Дійовими особами в казці ” Пурпурова квітка ” є Квітка Троянди , Квітка Каштана
і автор . -
Правильно. 3.5. Фізхвилинка Що
ж, мабуть прийшла пора Трохи відпочити. Я вас хочу, любі друзі, На галявину
“Здоров’я ” запросити . (Під мелодію діти виконують кілька вправ ) -
Ну що ж, повернемось ще на галявину ” Читальна “. б)
Читання “Ланцюжком ” в)
Вибіркове читання. -
А зараз знайдіть і прочитайте : 1)
чому Квітці троянди хотілося бути найкрасивішою ? 2)
Знайдіть рядки , де говориться про те, що здивувало пурпурову Квітку. -
Добре, молодці! Притомилися,
малята ? Давайте в грі відпочивати. 4. Закріплення знань ,
умінь і навичок - А зараз нас з нетерпінням
чекає галявина “Ігрова ” - Тут, під пеньком я знайшла
якусь піраміду словосполучень . серед троянди Квітка ночі мерехтіли небо пурпурове дерево зелене в небі -
Молодці! Добре славились із завданням . 4.2. Звуко - буквений аналіз слів - Діти біля нашої школи, біля
ваших осель є гарні квітники, де ро- Ромашка Тюльпан Троянда Нарцис Фіалка -
Молодці! 4.3. Робота в групах - Діти, будучи в лісі, не
можна не назбирати грибів . Пам’ятай- По
гриби підуть всі учні з команд ” Калинка ” , “Мальвинка ” і “Вербинка “. 1.
Завдання ” Утвори нове слово ” (для “Калинки ” ) тато урожай кролик сім’я
країна країна календар водичка (Це
слово - троянда ) 2.
Завдання Гра ” Перекладачі” (Для Мальвінки) актівк штанака Квітка
(тік, кіт, тікав, тітка, так, Віта кат, вітка) -
Молодці. Гриби зібрано. 4.4.
Розвиток зв’язного мовлення. А
про кого нам ще в лісі треба подбати ? -
Нам потрібно ще подбати про птахів. -
Так давайте нагодуємо їх. (Діти
повними реченнями відповідають на питання) -
Підкажіть, будь ласка, хто чим славиться: Соловейко
- піснею; Джерельце
- чистою, прохолодною водою; Колос
- зерном; Квітка
— красою і ніжним запахом. - Молодці! От пернаті наші
друзі і нагодовані. Я хочу вам, діти, 5.Підсумок
уроку. Діти,
ми побували з вами на кількох галявинах. Нам залишилось відвідати галявину
“Підсумкова”. Саме тут нам потрібно положити в класну скриньку, а також кожен у
свою скриньку - комп’ютер основну думку казки В.Сухомлинського “Пурпурова
квітка”. -
Знайдіть, будь ласка, в творі слова, які передають головну думку твору. -
Якби в світі було все однакове, не було б краси. -
Як ви розумієте ці рядки? (
- В природі все красиве по-своєму) -
Так, в природі все по-своєму красиве і потрібне. -
То чого вчить вас ця казка ? -
Ця казка вчить любити природу такою, якою вона є. -
Ну, а що ж буде на галявині “Домашній” Слухайте уважно. -
У кишеньці “Лісових дзвіночків” є завдання додому. 1)
Навчитись виразно читати казку в особах. 2)
Вміти ставити питання і відповідати на них по змісту прочитаного. 3)
Намалювати малюнок до казки. Вивчити одну загадку про любиму квітку. Кондик О. П., школа № 316 м. Київ | |
Переглядів: 2149 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |