Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

У книжковій у світлиці гумор є та небилиці. Кузько Кузякін/ «Свободу тарганам», «Чим корова не собака».

                                                          Чаплигіна Наталія Анатоліївна,

                                                                                 вчитель початкових класів,

                                                          вища категорія,

                                                          Уманська гімназія № 7

                                                          Уманської міської ради Черкаської області

                               

                                   УРОК ЗІНТЕГРОВАНОГО ЗМІСТУ

                 за підручником «Хрестоматія сучасної української дитячої

                               літератури для читання в 3, 4 класах»

 

Тема. У книжковій у світлиці гумор є та небилиці. Кузько Кузякін          

«Свободу тарганам», «Чим корова не собака».

Мета: формування ключових компетентностей, зокрема: вміння вчитися:

організовувати робоче місце, планувати  свої дії, орієнтуватися в часі

та берегти його, доводити роботу до кінця, бути наполегливим;

читацької: самостійно читати новий текст, відтворювати прочитане за

питаннями, орієнтуватися у тексті, знаходити ключові слова,

висловлювати ціннісні судження щодо прочитаного, визначати

приналежність твору до певного літературного жанру;

загальнокультурної: будувати свої стосунки на толерантній основі,

оволодівати формулами мовленнєвого етикету, узгоджувати свою

поведінку із загальноприйнятими моральними нормами; предметних

компетентностей: розпочати знайомство дітей  із творчістю Дмитра

Кузьменка (Кузька Кузякіна), збагачувати словниковий запас учнів

словами з творів письменника; формувати уміння самостійно й

продуктивно працювати з дитячою книжкою, орієнтуватися у світі

книжок і вибирати їх для задоволення власних пізнавальних потреб,

встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; вчити виділяти головну

думку твору, характеризувати дійових осіб, оцінювати їхні вчинки.

Розвивати читацький кругозір, творчу фантазію, уяву, допитливість,

вміння визначати гумор у підтексті твору, робити висновки та

аргументувати свою думку.

Виховувати любов до рідного слова, морально-етичні цінності через

художні образи літературних творів, вчити виділяти повчальне у

прочитаних творах, бажання піклуватись про власне здоров’я.

Тип уроку: урок зінтегрованого змісту.

Обладнання: портрет Дмитра Кузьменка (Кузька Кузякіна) добірка книжок

Кузька Кузякіна «Кожен може стати принцесою»,  «(Я х трамвай +

зоопарк)2», відеоматеріали, презентація.

                                                Хід уроку

І. Організаційний момент.

Книжок країна – чарівна,

У гості нас чека вона.

Отож, часу не гаємо –

У подорож рушаємо.

Книжки читаєм залюбки

І потрапляєм, малюки,

У світ пригод, фантазій, мрій.

Ти гумор тут знайти зумій.

Цікава книжка! Ось яка!

До себе в гості нас чека!

ІІ.  Підготовча робота.

1. Вступна бесіда

- Сьогодні на уроці ми зустрінемося з новими книжками. Давайте спочатку

пригадаємо правила користування книгою.

Гра «П’ять не…» (Вправа «Мікрофон») ( не можна…)

2. Робота з виставкою книжок з теми

(Кузько Кузякін «Кожен може стати принцесою», «(Я х трамвай + зоопарк)2»)

  • Діти, розгляньте ці книжки.
  • Хто їх автор?       

                                             Довідкове бюро

   Кузько Кузякін (справжнє ім’я Дмитро Кузьменко) – автор, художник і

педагог. Народився 12 травня 1984 року. Отримав дві вищих освіти:

журналістську й педагогічну. Також закінчив Житомирську художню

школу. Він працював вожатим у таборі «Артек», вихователем у центрі для

дітей-сиріт, викладачем фізики. Дмитро Кузьменко редагував та

ілюстрував декілька дитячих журналів («Пізнайко», «Мамине сонечко»,

«Професор Крейд»). Отримав відзнаку в кількох літературних конкурсах

(«Коронація Слова», «Смолоскип», «Витоки», премії імені Олександри

Кравченко).

  • Які назви книжок?
  • Що зображено на малюнках обкладинок та ілюстраціях?
  • Чи можна за назвою книги та ілюстраціями здогадатись, про що йтиметься в книгах?
  • У книжках один твір чи багато?
  • До якого жанру, на вашу думку, належать твори, що увійшли до даних збірок?

Учитель:

  • Перед вами збірка казок «Кожен може стати принцесою» та збірка

оповідань «(Я х трамвай + зоопарк)2». Обидві вони щедро та весело

ілюстровані художницею Інною Черняк, яка тонко відчула гумор

художника і відтворила веселий настрій у кумедних малюнках.

ІІІ. Читання вчителем уголос художнього твору. (Додаток 1)

Перегдяд рекламного відеоролика про книгу Кузька Кузякіна

«(Я х трамвай + зоопарк)2»

  • І сьогодні ви познайомитесь з оповіданням Кузька Кузякіна, що 

увійшло до збірки «(Я х трамвай + зоопарк)2», яке має назву «Свободу

тарганам».

(Спочатку вчитель читає текст до речення «А потім він повернувся. І не сам,

а з друзяками.»

  • Як ви думаєте, що відбувалося далі? (Прийом передбачення змісту

тексту за прочитаним уривком). (Учитель закінчує читати текст).

ІУ. Бесіда-міркування про прочитане.

1. Відповіді на запитання

- Хто завівся на кухні у хлопчика?

- Звідки прийшли непрохані гості?

- З ким повернувся тарган через тиждень?

- Яке припущення висунула мама?

- Як хлопчик доглядав за тарганами?

- Що надумала мама влаштувати одного разу в квартирі?

- Чому мама зойкнула, заглянувши до хлопчикової шафки?

- Які смаколики для тарганів там зберігалися?

- Як батьки вирішили боротись з тарганами?

- Як хлопчина допоміг своїм друзям?

- Чому наш герой прив’язався до тарганів? (бо у нього не було ні песика, ані

кота, ані навіть рибок)

- Чи можна заводити в хаті тарганів у ролі домашньої тваринки? Чому?

- Яку пораду ви могли б дати батькам хлопчика?

-  А самому хлопчику? (Вправа «Мікрофон»)

2.Робота в парах

1 ряд – пояснити значення вислову  татові перепало на кислички

2 ряд – пояснити значення вислову життя вусатих друзів висіло на волосинці

3 ряд – пояснити значення вислову таргани накивали п’ятами

3. Інсценізація уривку прослуханого твору (Від слів «Якось завівся…» до

слів «…зажурилася мама.») (Підготовлені учні)

                                              Фізкультхвилинка  

У. Самостійне ознайомлення учнів з новою книжкою, яку вони мають

читати. Кузько Кузякін «Чим корова не собака».

- Зараз ви самостійно прочитаєте оповідання Кузька Кузякіна «Чим корова не

собака». (Робота з «Хрестоматією сучасної української дитячої літератури

для читання в 3, 4 класах»).

УІІ. Самостійне читання учнями мовчки твору Кузька Кузякіна «Чим

корова не собака».

1. Словникова робота

Молочні породи корів – корови, які дають молоко, а не вирощуються для м’яса.

Міськвно – скорочено від «міський відділ народної освіти» - державна установа, яка керує школами міста.

Спонсор – благодійник: людина чи організація, яка надає грошову допомогу.

Стінгазета – саморобна газета, яку розміщують на стіні.

Перформанс – вид сучасного мистецтва, дуже коротка і яскрава вистава.

2. Самостійне читання учнями оповідання «Чим корова не собака»

УІІІ. Виявлення та оцінка вчителем якості самостійного читання твору.

1. Тестове завдання

2. Бесіда за змістом прочитаного

Вправа «Мовознавці»

1 ряд – вибрати  з тексту багатозначні слова (лінійка…)

2 ряд –  пояснити вираз свято на носі

3 ряд –  пояснити вислів тонко впіймав тему

Вправа «Під мікроскопом»

  • Давайте  поміркуємо, чим же корова не є собакою?

3. Визначення головної думки твору

  • Яка головна думка твору?
Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (15.01.2025) | Автор: Чаплигіна Наталія Анатоліївна
Переглядів: 74 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!