Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Українські народні казки «Вухатий сміливець», «Ріпка»

УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ
Тема: Українські народні казки
Матеріал до уроку: «Вухатий сміливець», «Ріпка».
Мета: поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості; формувати навички свідомого виразного читання, особистісного спілкування і спілкування у групах; удосконалювати вміння характеризувати дійових осіб, , визначати головну думку казки; розвивати пам'ять, увагу, уміння висловлювати оцінні судження, збагачувати активний словниковий запас учнів; виховувати інтерес до читання, бережливе ставлення до тварин.
Тип уроку: комбінований з елементами інтеграції
Обладнання: виставка книг, ілюстрацій до казок, маски звірів, кросворд.
Форма проведения: інтерактивне спілкування.
Методи і прийоми: «Мозкова атака», «Передбачення», «Очікування»,
групова робота, метод «Пазл», тренінг.


                                                                                                                       Хід уроку:


I. Організаційний момент.

Дзвоник пролунав веселий,
Дружно всіх він кличе в клас.
I цікаве на уроці
Пропоную я для вас.

II. Актуалізація опорних знань.
- Як ви будете працювати на уроці?
- Що очікуєте від сьогоднішнього уроку?
- Дітки, а ви любите подорожувати?
- Я пропоную вам вирушити сьогодні до однієї чудової країни.
- Ви згодні ?
- А як вона називається ?
«Передбачення»
А про те, як вона називається допоможе нам дізнатися цей кросворд. Відгадавши загадки, ми визначимо назву цієї країни.
1 . На городі виростала, сили набиралась, а потім достигла, великою стала?(Ріпка)
2. Де ж усі поділись звірі? У якій такій квартирі?
Дуже тихо – невеличка ця квартира…(Рукавичка)
3. Довгі вуха, куций хвіст, невеличкий сам на зріст. (Зайчик)
4. Хто вигнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки?
5. Дивний звірок, круглий, мов клубок, голки стирчать, спробуй узять.(Їжак)
Ключове слово — «казка» (Перед ознайомленням з темою уроку пропоную передбачення за загадками і ключовим словом)

III. Повідомлення теми і мети уроку.
1. Вчитель: Сьогодні у нас - незвичайний урок!
У казку ми зробимо ще один крок.
А з казкою ми зустрічались не раз!
I знову вона завітала у клас.
Прочитаємо хором тему нашого уроку: «Українські народні казки». Давайте визначимо для себе завдання уроку:
Знати: Вміти: Цінувати:
зміст казки читати казку час
цікаву інформацію складати запитання допомогу друзів
2. «Мозкова атака».
- Що таке казка? (Твір про вигадані події та вигаданих осіб. Дивний і мудрий порадник. Це вона дає перше уявлення про добро і зло, правду і неправду, чесність, справедливість.)
- Як казка прийшла до нас? (З народу, переказів)
- Які є казки? (Про тварин, чарівні і соціально-побутові)
- Хто автор народних казок?
(Допомагає встановити рівень власного знання, до якого можна додати щось нове, доповнити)
Рослини і тварини в казках уміють розмовляти і робити все те, що і люди.
В них трапляються чарівні пригоди, живуть незвичайні речі, діють чаклуни і чародії.
Казка народилась у сиву давнину. Бабусі розповідали своїм онукам казки, які колись почули в дитинстві. Онуки підросли, стали дорослими і розповіли ці казки вже своїм дітям та онукам. Ці казки виникли раніше, ніж люди навчились писати. Тому їх не записували, а переказували один одному. При переказуванні ці казки змінювались. Їх автори забувалися за давністю. Казка ставала народною.
Так з'явились і живуть серед нас народні казки. У кожного народу вони свої: в українського – українські, у білоруського – білоруські, у російського - російські.
Розрізняють казки про тварин, чарівні та соціально-побутові.
Крім народних казок є ще й літературні, авторські казки, створені письменниками.
3. Інтерв'ю.
- А ви любите казки?
- Чим вони вам подобаються?
- Яка твоя улюблена казка?
- Хто твій улюблений герой?

IV. Робота з виставкою прочитаних і принесених дітьми на даний урок книжок:
1) колективний розгляд виставлених книжок;
2) добір і групування книжок за темою заняття;
3) аналіз виділених книжок за зовнішніми ознаками та бібліографічними покажчиками.
(Формування бібліографічної компетентності, розвиток вміння самостійно вибирати книгу).
- Чи помітили ви щось незвичайне?

V. Читання та обговорення казки..
1. Робота над казкою «Вухатий сміливець».
- Про кого може йти мова у казці?
- Що ви знаєте про зайця?

Цікава інформація про зайця
• Тікаючи від небезпеки, зайці, тим не менш, не залишають території, яку вважають своєю.
• Під час бігу зайці здатні розвивати швидкість до сімдесяти кілометрів на годину.
• Зуби у зайців ростуть все життя, тому їм необхідно гризти що-небудь тверде, щоб їх сточувати.

Читання казки вчителем
Цікава інформація про їжачків
• У їжака – 36 зубів. До старості він їх втрачає як людина.
• Тіло покриває від 7000 -10000 колючок.
• Гарний слух і нюх.
Робота за текстом казки
1.Знайти у абзаці, який виділено червоним кольором, порівняння.
2. У виділеному реченні чорним жирним шрифтом назвати частини мови.
3. Встановити зв'язок слів у першому реченні.

РОБОТА В ГРУПАХ.
По периметру класу на стінах висять зображення казкових героїв: зайчика і їжачка. Кожен бере собі одне зображення. Поділ на групи за ілюстраціями ЇЖАЧКИ ТА ЗАЙЧИКИ.
Тестові завдання
Метод «Запитання-відповідь» (учні будують один одному запитання до казки і відповідають на них)
Метод «ПАЗЛ» (кожному відповідаю чому частину пазла).
Учні складають пазл «РІПКА».
Називають казкових персонажів казки «Ріпка»
Тренінг «Казка по-цікавому).

 

VI. Підсумок уроку. Рефлексія.
Ось і закінчилась наша подорож до країни народних казок.
Тренінг «Поважний стілець» (Я пишаюсь…)
- Чи справдились ваші очікування?
- Що сподобалось?
- Що здивувало?
- Що зацікавило?
- Що не сподобалось? Чому?
Діти, я дуже рада, що всі ви любите казки. Адже читаючи їх, ви стаєте добрішими, мудрішими, сильнішими, милосерднішими. Недаремно кажуть: «Казка маленька, а роздуму в ній багато». А вам, діти, я хочу побажати: читайте, читайте і читайте! Хай не буде у вас жодного дня, аби ви не прочитали хоча б однієї сторінки нової книги. Тоді ви будете освіченими, вихованими, добрими людьми.
Д.З. Прочитати самостійно казку.

Категорія: Уроки | Додав: vbondarcuk1 (23.11.2017) | Автор: Валентина E
Переглядів: 1055 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!