Урок логіки у 2 класі
Тема. Судження. Істинні та хибні судження.
Мета. Ознайомити з поняттям «судження», вчити розрізняти істинні та хибні судження, перетворювати істинні судження в хибні і навпаки за допомогою частки «не», розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, виховувати почуття взаємодопомоги, відповідальності за своїх друзів при роботі в групах.
Обладнання: презентація, картки, казковий герой Лумпунчик.
Хід уроку
І. Організація класу. (слайд 1)
1. Створення емоційного настрою уроку.
Розквітають посмішки навколо,
Радісно луна веселий сміх.
Бо сьогодні у своє дитяче коло
Запросили ми гостей своїх.
У нашому класі найвеселіші діти, тому даруємо вам свої посмішки,
У нашому класі найдобріші діти, тому посилаємо вам повітряні поцілунки.
А те, що у нас найрозумніші діти, ви побачите протягом уроку.
2. Гра «Долоньки»
- А тепер пограємо гру «Долоньки». (слайд 2)
- Візьміться за руки зі своїм сусідом по парті. Подумайте приємне один про одного. Побажаємо один одному удачі. (Передають рукою)
ІІ. Повідомлення теми уроку.
- Отож, розпочинаємо урок. Діти, давайте відкриємо нашим гостям одну таємницю. Адже ніхто з них не знає, що в нашому класі уже другий рік навчається таємний учень, житель планети Сатурн - Лумпунчик. І от сьогодні він хоче з усіма гостями познайомитися. (слайд 3)
- А ще сьогодні зранку Лумпунчик повідомив мені, що на Новорічне свято він хоче полетіти в гості до своєї родини. І оскільки в новорічну ніч трапляються різні дива, то він мріє нас усіх взяти з собою на планету Сатурн . (слайд 4)
- Але, щоб потрапити на Сатурн, потрібна перепустка, тобто ми маємо виконати певні завдання від Лумпунчика. Тож давайте підтримаємо мрію нашого таємного друга і можливо вона здійсниться.
ІІІ. Повторення вивченого.
- У першому завданні Лумпунчик просить Відгадати, якого кольору квітка повинна зявитися, в пустій клітинці. (слайд 5)
- Молодці. А тепер Лумпунчик пропонує встановити відповідність між словосполученнями. (слайд 6)
- Молодці. Лумпунчик задоволений . Наступне завдання.Я буду називати вид поняття, а ви шукаєте, що до нього підходить. (слайд 7)
- Молодці. Він навіть посміхається вам.
ІV. Пояснення нового матеріалу.
- Одного разу Лумпунчик побував у школі тітоньки Сови. (слайд 8)
І там з ним трапилась така пригода. Він побачив на столі олівець і запитав:
- Що це таке?
- Це олівець, - відповіла тітонька Сова.
- Якого він кольору?
І тут на допомогу прийшли Незнайко і Знайко. Незнайко повідомив, що олівець жовтого кольору. А Знайко повідомив, що олівець синього кольору. Кожен висловив свою думку.
- Кожна думка, яка розповідає про щось, - це судження. Саме такою є тема нашого уроку. (слайд 9)
- То ж давайте прочитаємо правило і запам’ятаємо, що ж таке судження. (слайд 10)
- Скажіть, будь ласка, чи всі думки були правильні ?
- Молодці. Були думки правильні і неправильні. А оскільки думка - це судження, то це означає, що судження бувають істинні ( правильні) і хибні ( неправильні). (слайд 11)
- Давайте пригадаємо, які думки висловили наші герої і визначимо, у кого судження істинне, а у кого хибне. (слайд 12)
V. Закріплення вивченого.
1.Робота в зошиті.
2. Тренувальні вправи.
- А зараз Лумпунчик пропонує нам потренуватись і визначити, яким є кожне з цих суджень. (слайд 13)
- А тепер давайте спробуємо самі скласти істинні і хибні судження за малюнками. (слайд 14- 15)
- Діти, я хочу відкрити вам одну таємницю. У логіці існує таке маленьке чарівне слово , яке може творити чудеса і перетворювати судження : істинні - у хибні, а хибні - у істинні. Це слово «не». (слайд16)
- Давайте ми і спробуємо перетворювати судження . (слайд 17-18)
3. Робота в групах.
-А зараз ми об’єднаємось у групи і виконаємо завдання за картками. (Вибрати або істинні , або хибні судження).
Презентація відповідей.
VІ. Підсумок уроку.
- Давайте підсумуємо , про що ж ми дізналися на уроці.
- Що таке судження? (слайд19)
- Чи може судження бути питальним реченням?
- Які бувають судження?
- Лумпунчик дуже задоволений вашою роботою. Він вірить, що в новорічну ніч його мрія здійсниться і ми зможемо усі разом побувати на планеті Сатурн, бо ми - справжні молодці. Давайте уявимо, як ми будемо летіти. (слайд20)
|