Тип уроку. Поглиблення теми.
Тема семестру. Мова музики.
Тема уроку. Весноньку в піснях вітаєм.У.н.т. «Козачок»-сприймання. Вокальні та
ритмічні вправи. Виконання вивчених пісень.
Мета: формувати естетичне сприйняття музичного твору;
удосконалювати навички аналізу музичного твору;
формувати вокальну дикцію;
розвивати слухові уявлення учнів,відчуття ритму;
сприяти творчому ставленню учнів до музики;
виховувати інтерес до народних звичаїв.
Хід уроку
Вхід учнів до класу під музику «Веснянка».
Музичне привітання
Вправа “Усмішка по колу”
-Діти, подивіться мені в очі, а тепер погляньте один на одного, усміхніться. Із цих промінчиків добра, що заіскрилися на ваших обличчях, ми і розпочнемо наш сьогоднішній урок.
-А гілочка засумувала, бо вже весна, а вона ще без квіточок. Допоможемо гілочці? У моєму кошику багато квіточок, які ви отримуватимите за гарні відповіді.Чим більше квіточок ви отримаєте,тим рясніше заквітує наша гілочка.
Слухання музики
Струмок серед гаю,як стрічечка,
На квітці метелик,мов свічечка.
Хвилюють,маюють,квітують поля-
Добридень тобі,Україно моя!
П.Тичина
-І щасливі ми, що народилися на такій мальовничій землі.Тут жили наші прадіди.А який багатий і різноманітний фольклор українського народу: чарують нас барвисті коломийки, мелодійні пісні, ліричні хороводи, запальні танці.Один з яких ми сьогодні послухаємо.
-Це веселий, рухливий танець «Козачок», який виник дуже давно, ще в середовищі воїнів-козаків, про що свідчить назва танцю.
-Під час слухання будьте уважні відео
Аналіз твору
Гра «Спіймай в долоньки»
-Зловіть правильні слова-характеристики танцю.
Сумна,радісна,печальна,танцювальна,бадьора,сонлива,енергійна,плавна,нестримна,жвава,задумлива,приємна,ласкава,весела,жалібна,легка.
Повторне слухання
-Уявіть себе диригентами,підніміть руки,будьте уважні (гра «Я – диригент»).
Музична грамота
-Молодці! А зараз вирушаємо в дорогу на веселому поїзді. Що ще крім поїзда зображено на малюнку? (ритмічний рисунок). Плесканням в долоні зобразимо рух поїзда. Машиністом буде………,а всі пасажири.Поїхали!
-Пригадаємо тривалості нот і їх розміщення на нотному стані.Розгадаємо музичні ребуси.
-Розташуємо ноти у музичній хатинці (виставляють ноти магнітами).Проспіваємо звукоряд знизу вверх плавно leg.,а зверху вниз уривчасто stac.
Хоровий спів
Розспівування
-Сядьте всі, як під час співу, пригадаємо поспівочку (даю настройкусоль-мі)
Хмарка йшла на іменини
До сестрички до хмарини.
В подарунок дощ несла
Й ненароком розлила.
-Молодці, а тепер відгадайте загадку
Вона прийшла із ласкою
Та зі своєю казкою
Як тільки струсить рукавом
Вмить заквітує все кругом.
-Так, діти, це весна. І де б вона не ступила, зразу ж зеленіє травичка, проростають квіточки. Давайте виконаємо поспівку «Прийшла весна».
Разом виплещемо пульс, ритм
1 ряд-ритм 2 ряд-пульс 3 ряд- ритм
дит. інстр. в долоні дзвіночками я-на металофоні
Крап, крап, крап во-да, вже при-йшла вес-на,вес-на,
пта-шеч-ка спі- ва-є, ді- ток зве- се- ля- є.
Повторення пісень
-Ми вже відчуваємо приємне тепло весняного сонечка.
Принесло нам сонечко знов тепло
І ласкаві промені розлило.
З трав і квітів виткало килими,
На лужку погралося із дітьми.
І співає весело поле й гай.
Кличе птахів сонечко в рідний край.
Ой, радіє сонечку все навкруг.
Нам весняне сонечко – добрий друг.
Степан Жупанин
-Пригадаємо слова 1 куплету (один учень,разом-пульс)співаємо 1 куплет
приспіву (один учень,разом-ритм) співаємо приспів
2 куплету (один учень,разом) співаємо 2 куплет
-Виконаємо пісню від початку до кінця,але 1 куплет хлопці
приспів разом
2 куплет дівчатка
приспів разом
-Молодці! Виконаємо пісню «Вийди.вийди.сонечко» разом.
-Навесні, коли все оживає, зеленіє оновлена земля, приходять до нас Великодні свята!Не можна уявити собі великодніх свят без барвистих різнокольорових писанок. У жодного народу немає таких прекрасних писанок , як в українців.
Писанка - символ сонця, життя, любові і краси, весняного відродження, добра, щастя, радості. Hа Великдень дарують писанки рідним і друзям і шанують, як великі скарби.
З давніх-давен про вродливу дівчину кажуть: гарна, як писанка!
-Єдиний у світі музей писанки збудовано в місті Коломия. Це єдиний у світі музей писанкового розпису... Архітектурна споруда у формі найбільшого у світі писанкового яйця.
Виконання пісні «Писанки»
-А чи вміє веснонька грати? На яких інструментах?
(цимбалики, трембітонька ,сопілочка ,дзвіночки)
-Дівчатка виконають пісню в мікрофони,а інші дітки допомагатимуть співати
(2 останніх рядочки куплету). «Грає веснонька».
Музично-ритмічні рухи
-Жайвір в небі, радіючи весні, співає свою пісеньку, послухаємо її. А наші предки складали для весни пісні як подарунки. Вони так і називалися веснянки.
І дорослі, і малі йшли в поле і весело співали. Давайте і ми заспіваємо весні в подарунок пісню.
Виконання хороводу (дівчата танцюють з квіточками, хлопчики вистукують пульс).
-Нарешті настали весняні деньки. Все починає оживати, повітря наповнюється свіжістю, молодою зеленню, сонечко шле на землю своє лагідне тепло.
Творча робота
Складання пісеньки про себе.
Я маленька (ий) дівчинка (хлопчик),
………………… звати,
Люблю разом із мамою
Веснянки співати.
Підсумок уроку
-Заквітчаємо нашу гілочку.
-Вже весна - красна іде по всі землі і прикрашає її квітами, ніжною зеленню. То ж бережіть красу кожної квіточки, кожної рослинки, травинки, кожної комашки . Тоді буде наша земля квітучою і завжди прекрасною. Пам'ятайте і бережіть наші звичаї, традиції і будьте добрими людьми .
Вихід з класу під музику «Вийди. вийди, сонечко».
|