Урок математики
Тема : Одиниці маси. Тонна,центнер.
Мета: Познайомити з новими одиницями виміру маси тонною і центнером, установлювати співвідношення тонни і центнера з кілограмом, вчити перетворювати одиниці виміру маси, вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, творчі здібності, виховувати старанність.
Методична мета: використання методів діяльнісного навчання з метою формування пізнавальної компетентності на уроці математики.
Хід уроку
І Організаційний момент.
Вчитель: Вже дзвінок нам дав сигнал
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо.
Любі, діти, у наш клас
Завітали гості щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром.
Учні: Ми вам раді, люди добрі!
І вітаєм щиро вас.
І запрошуєм ласкаво
На урок у третій клас.
1.2 Що візьмемо з собою на урок?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-Ось сьогодні на уроці ми будемо досліджувати і збирати інформацію про різних тварин за допомогою математики і теми одиниці вимірювання маси, наше дослідження називається «Енциклопедія тварин», Здавна говорять, що тварини – це наші, так звані, менші брати. Адже кожна тварина – це неповторне творіння природи. І ми повинні стати на захист всього живого на Землі.
III. Актуалізація знань.
3.1 Хвилинка каліграфії.
-Відкрийте зошити. Запишіть число, класна робота.
-Подивіться на малюнки і скажіть, яка улюблена цифра казкових героїв? («Троє поросят», Три ведмеді», «Три богатиря», «Змій Горинович»)
-Запишіть два рази цифру 3. Вона складається з верхнього меншого і правого більшого півовалів.
-Яке число складається з двох трійок? (33)
-А яке число складається з трьох трійок? (333)
-Що ви можете сказати про число 333? (натуральне, непарне, має 3 сотні 3 десятка і 3 одиниці, сусіди 332 і 334, трицифрове)
Знайдіть закономірність і продовжить ряд, до кінця робочого рядка.
3.2 Усний рахунок
А зараз зробимо розминку, щоб ви швидко працювали на уроці.
36000:1000= 60*5000=
240:60 = 80*80=
360:90=
3.2 Математичний диктант.
А зараз перевіримо, чи взяли ви з собою на урок увагу і виконаємо математичний диктант.
- Звичайні мухи – переносники приблизно 40 мільйонів різного виду бактерій.
- Зі своїм укусом вони здатні передати хвороби майже 700 мільйонів людей на рік.
- Маса морського котика 150 кг, а моржа – 1500 кг. У скільки разів маса моржа більша за масу морського котика? (10)
-Трійка коней пробігла 15 км. Скільки км пробіг кожен кінь окремо?
Виконаємо перевірку.
Отже, розв’язавши ці задачі ми відкриваємо першу сторінку нашої «Енциклопедією тварин» і перша тваринка у нас відкривається маленька пташка.А цікаву інформаці. Про неї нам розкаже Самарець С.
Усім відомо, що найменшою пташкою є колібрі. Довжина маленької пташки – 6 см, а вага – 2 г. Під час польоту пташка за секунду робить приблизно 90 махів крилами.
А зараз, для того щоб закріпити всі отримані знання з теми «Величини» ми розгадаємо кросворд і перевірю, чи ніхто не забув кмітливість на урок?
3.3 Розгадай кросворд.
1) Знаки для запису чисел.
2)Одиниця довжини менша кілометра.
3)Числа від нуля, використовуються для рахунку.
4) Назва кута мельне прямого.
5)На нього не можна ділити.
6) Сама маленька одиниця довжини.
7) Сама велика одиниця довжини.
1.одиниця маси менша метра.
2.Маса людини вимірюється в …
3. Одиниця довжини менша дециметра.
4.Компонент при дії множення.
5. Прилад для вимірювання довжини яким користуються учні на уроці.
Ви дуже добре впорались, я бачу, що всі в класі кмітливі учні.
А нову сторінку в нашій Енциклопедії відкриє Шпакова Арина і розкаже про наступну тваринку.
Мала панда. Спосіб життя малої панди переважно нічний. Вдень вона, сховавшись хвостом, спить у своєму дуплі. Якщо тварина відчуває небезпеку, то швидко підіймається дерево. Довжина малої панди становить 51-64 см, до цього варто додати ще й довгий (28-48 см) хвіст. Вага ж її від 3 до 4,5 кілограм.
V Робота за темою уроку
Тепер почнемо знайомство з новою темою нашого уроку.
5.1 (На дощці картинки яблука, корзини яблук, машина яблук)
– Якщо потрібно дізнатись масу одного яблука, яку одиницю маси ми використаємо? (Грам) Учень підписує «г»)
– А якщо потрібно дізнатись масу корзини з яблуками. (Килограм)
(Учень підписує картинку «кг»)
– Ну а якщо треба дізнатись масу цілого автомобіля яблук. (Ні грам, ні кілограм не підходить)
Видвинемо гіпотезу.
– Шо ми можемо запропонувати? (Можливо для таких великих вантажів існує інша одиниця вимірювання?)
– Позначимо цю проблему знаком питання. (Вчитель ставить під малюнком знак «?»)
5.2 Перегляд відео.
Перегляньте відео і ви знайдете відповідь на це запитання.
– Виходячи з переглянутого давайте дізнаємось тему нашого уроку.
– Які ще існують одиниці маси?
– Шо важче центнер чи тонна?
– Докажіть (1 ц – 100 кг, 1 т – 1000 кг)
– Як ми будемо записувати слово «тона»? (т)
– А центнер? (ц)
– Запишіть : 1 ц = 100 кг, 1т = 1000 кг.
– Слово «тона» з грецької мови означае «бочка», слово «центнер» з грецької мови означае «той, що важить 100»
– Подивіться на запис, який ви зробили, дайте відповідь на питання : «В скільки разів тонна більша центнера?» (В 10 разів)
– Значить можно позначити , скольки в 1 тонне центнерів?
– Запишіть 1 т = 10 ц
5.2 Робота в парах
А зараз перевіримо які ви були уважні і виконаємо роботу в парах, подивимось які ви дружні.
-На кожній парті картка з назвою предмета і цифрою. Потрібно біля цифри вказати одиницю маси, якою цей предмет вимірюється.
І група
Маса слона – 5…
Маса кавуна – 7…
Маса машини – 10…
Маса мішка картоплі – 45…
ІІ група
Маса бегемота – 3…
Маса гарбуза – 8…
Маса вагона – 8…
Маса мішка яблук – 50…
ІІІ група
Маса жирафа – 4…
Маса дині - 2…
Маса автомобіля – 1…
Маса мішка моркви – 40…
Перевірка
Далі в нашій Енциклопедії тварин відкривається (Сахненко)
Найбільша тварина в світі з нині існуючих
Це, безумовно, блакитний кит. У довжину особини досягають 30-ти метрів, вага чудовиська – близько 180 тонн. Серце блакитного кита важить близько 600 кілограмів. І воно найбільше у світі. Для порівняння, сердечко можна порівняти з машиною MiniCooper розміром і вагою.
5.3Робота з підручником
5.4 Фізхв.
Архелон. Найбільша черепаха, яка коли-небудь була відома науці, морський архелон. Жила ця дівчинка в крейдяному періоді і була неймовірно великою, про що свідчить один із знайдених її скелетів 4,5 метрів у довжину з передбачуваною масою 2,2 тонни
5.5 Робота над задачею.
VI Підсумок уроку.
5.1 Задача з логічним навантаженням
Три хлопчики почали між собою сваритися. Один з них вважає, що маса бегемота 3т, другий вважає, що маса бегемота30ц, а третій взагалі називає3000кг. Хто з них правий? (Всі говорять правильно, так як масу бегемота виразили в різних одиницях.)
Йшли пустелею два віслюки. Один ніс у мішку 5 пудів солі, другий – 5 пудів вати. Було дуже жарко. Віслюки втомилися і, побачивши річку, разом з мішками полізли у воду. Після купання пішли далі. В одного віслюка поклажа стала легшою, а в другого – важчою. Чому?
(Сіль розчинилася, а вата увібрала в себе вологу).
6.2
Ось ми з вами дійшли до кінця нашої енциклопедії. Зібрали дуже багата цікавої інформації про тварин. Отже:
-З якою одиницею вимірювання ви сьогодні познайомились?
-Для чого потрібна така одиниця маси, як тонна?
-Для чого потрібна така одиниця вимірювання як центнер?
-Яка одиниця маси більша за 1 кг і менша за 1 т?
- Що запам’ятали на уроці, що нового дізналися
6.3 Оцінювання учнів
6.4 Подяка за урок.
|