Урок — тренінг з курсу “Основи здоров”я”
Мета: формування ключових компетентностей : уміння вчителя організувати робоче місце ,розрахувати час на виконання роботи; здоров”язбережувальної -мати поняття про пасивний і активний відпочинок; удосконалювати психічну та духовну складові здоров”я; соціальну -уміти виконувати соціальні доручення,співпрацювати в групі; інформаційну-уміти переробляти інформацію,виділяти необхідне ; ознайомити учнів з корисним відпочинком,навчати учнів розпізнавати активний і пасивний відпочинок; надати поради щодо корисного для здоров”я відпочинку; розвивати прагнення зміцнювати власне здоров”я; розвивати логічне мислення ,навички роботи в групах; виховувати доброзичливе ставлення ,позитивний настрій ,почуття колективізму ,відповідальності.
Обладнання: плакати із правилами,таблиці “Активний і пасивний відпочинок”,бейджики,клейкі стрічки,запити запитань на аркушах для роботи в групах,дитячі малюнки ,зошит -практикум;підручник сердечка з квіточками.
Тип уроку : :вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І.Вступна частина
Очікування. Самооцінка.
1.Знайомство.”Моя сім”я”,(“Хто дав ім”я?”)
2.Домовленість про правила:
а)приходити вчасно;
б)бути доброзичливими;
в)говорити коротко;
г)говорити по черзі;
д)”Тут і тепер “- зосередитися.
Очікування учасників
Що ви очікуєте?
(Учасники висловлюють свої очікування від уроку.Продовжте фразу:”Я очікую від тренінгу ...”і прикріплюють на стенді клейкі стрічки у вигляді пелюсточків навколо середини).
4.Вправа .Продовжити фразу:”Я пишаюся тим,що ...”
ІІ. Основна частина
Об”єднання у три групи за квітами:
1-ша -веснянами, 2-га- літніми, 3-тя -осінніми.
а).Кожна дитина відшукує свою квітку;
б).На стіл покласти три ватмани з намальованими квітами .Упізнай свій ватман із квітами.
-Як називаються квіти ?
-Коли вони розцвітають?
-Що ви знаєте про них ?
2.Мінілекція .Актуалізація опорних знань
Бесіда
Що роблять люди ,коли вони відчувають утому?
-Що таке відпочинок ?
Сьогодні ви дізнаєтесь,як правильно організувати свій відпочинок.
Коли Людина багато працює ,вона втомлюється .Їй потрібно відпочивати , щоб відновити сили .Потрібно навчитися розподіляти свій час для навчання і відпочинку .
Читання вірша напам”ять “Я відпочиваю “. (Підготовлений учнем)
Демонстрування різних дитячих малюнків і знаходження до теми : “Мій відпочинок”.
Робота в групах .Вибрати по одному учаснику з групи ,які розкажуть про відпочинок ,зокрема:
-відпочинок вдома;
-відпочинок в лісі;
-відпочинок біля річки;
Вивчення нового матеріалу
-бесіда за таблицями “Активний і пасивний відпочинок”
-робота за підручником .Розгляд малюнків на стор.50
-які тварини відпочивають пасивно?
-які тварини відпочивають,активно бігають ,стрибають,граються?
Робота в групах
Дати відповіді на запитання
1-ша група .чому “активний”відпочинок корисний для здоров”я дітей?
2-га група .Чому “пасивний “відпочинок шкодить здоров”ю дітей?
3-тя група .Чому не можна відпочивати в заборонених місцях?
Вправа “Будинки -господарі -землетрус”.
(Учасники об”єднаються в трійки .Двоє беруться за руки і стають “будинком”.Один заходить усередину .Він -господар.За командою “Будинок” “будинки” міняються місцями.За командою”Землетрус “ усі міняються місцями.)
Робота за сторінкою підручника
1.Розглянути малюнки на сторінці 51
-Хто який відпочинок обрав ?
-Які діти відпочивають активно?
-Які діти відпочивають пасивно?
-Чим ви любите займатися у вільний час ?
-Що краще для здоров”я?
2.Читання вірша “Навіщо дітям потрібно спати?”
-То навіщо дітям потрібно спати?
3.Складання речень за малюнком стор.52
4.Вивчення корисних порад за стор.53
Робота в групах (Приклеїти на ватманах предмети ,що становлять небезпеку корисному відпочинку)
Презентації робіт (Ми наклеїмо...”)
Засвоєння вивченого матеріалу
1. Гра “Активно чи пасивно”
(Учні обирають ,плескаючи в долоні (один раз) , активні справи та (два рази )- пасивні справи
- грати в футбол ;
малювати;
грати у шахи;
кататися на санчатах;
пилососити;
ліпити;
читати книгу;
Який відпочинок найкорисніший?(Різноманітний)
2.Гра”Хто назве більше видів активного чи пасивного відпочинку”.(По черзі називають групи).
3.Гра “Хвости”(Продовжити фразу :Найкращий відпочинок для мене є ...)
4.Гра “Шнурівка”(Робота в групах .Кожна команда по черзі зашнуровує взуття ,називає по одному виду активного чи пасивного відпочинку.Виграє група ,яка навела прилад останньою)
ІІІ.Заключна частина
1.Робота в зошиті.
2.Зворотній зв”язок.(Продовжити фразу:”На уроці -тренінгу я зрозумів ,що... та прикріплюючи пелюсточки,щоб утворилися улюблені квіти”)
3.Завершення тренінгу. (Діти стають у коло ,передають один одному квітки і висловлюють добрі побажання :” Я тобі бажаю...”, або слова подяки.Вчитель дарує дітям сонечка на яких наклеєні квіточки).
|